Gå til innhold

Minitest av 7800 GTX /X850 XTPE.

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, etter mye forsking fandt jeg ut av problemet, de res jeg postet tidligere viser seg å være i singel mod,altså ett kort.

For av en eller annen merkelig grunn så slo den av sli funksjonen og for å bli kvitt dette problemet måtte jeg formatere å legge inn alt på nytt.

Så nå kjørte jeg testen på nytt med alt på std, dvs at jeg kjører kortet på 430/1200 og da fikk jeg nå 11510 i 05 og 26837 i 03 noe som er svært bra .

Setter jeg da kortet på samme hastighet som Gainwardkortet kjører på, nemmelig 470/1300 får jeg følgende.

05: 11758

03: 28394

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hmm,

Har kikket litt på nettet etter 3dmark05 benchmarks med 7800GTX i SLI. Prøvde fortrinnsvis å finne anmeldelser der kortene som ble brukt var uklokkede. Jeg har en mistanke om at det er noe som ikke er helt som det skal være med SLI-oppsettet ditt snekker'n for de aller fleste scorene heller mot resultatene til sgaah.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=65919 - 13142

http://vnuuk.typepad.com/.shared/image.htm...gtxsli3dm05.jpg - 12116

http://www.vrforums.com/showthread.php?t=28251 - 11886

http://i4memory.com/showthread.php?p=15033#post15033 - 12955

http://www.3davenue.com/hwpics/NV7800GTX/b.../3dmark2005.gif - 10542

Scoren din ser nesten ut til å indikere at kun ett av kortene dine er aktivert. Prøvd å forske litt på SLI-instilleringer i drivere osv.?

Edit: D'oh. Litt sent ute med den. :p Flott at du fant ut av det.

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar
Tja kjørte en test i 01 og fikk 36755 poeng.

Hmm var dette også med alle innstillinger på kvalitet?

Hadde du hatt mulighet å teste 3d mark 01 med alt på ytelse hadde det vært fett

36755 er jo ganske mye da :whistle:

Nei dette er med systemet klokket, cpu på 2,9 og skjermkortene på 498/1389 .

kan nevne at jeg fikk 33570 med ett X 850 XT kort

Lenke til kommentar
Hadde vært greit om du førte opp cirkaprisen testsystemet ditt nå har kommet opp til, i samme bilde som syke score's. Da ser en hva som stiger raskest av pris og ytelse .... ;)

Vel det er vel bare å se på prisene på webshoppene, "mine priser" blir nok ikke representative her :D

Lenke til kommentar
Netshop låner meg en X2 4200 prosessor som jeg også skal teste på dette systemet. blir litt morro å se hvor det kan føre hen :-)

Hadde ikke Netshop 4400+ til deg? Huff da :p

Nei,men de tilbød meg en 4600 , men jeg takket nei :tease:

Dette fordi at 4200 er temmelig lik 3800 og dermed kan jeg klokke denne ned for å få et så riktig bilde som mulig av 3800, kalles to fluer i en smekk :whistle:

Kunne selvsagt klokket ned en 4600, men om jeg bestemmer meg for å beholde denne, så er ikke en 4600 aktuell pga pris.

Ble visst tre fluer her :!:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Mange sender meg mail og PM om hvordan jeg får låne testprodukter, har også snakket med enkelte webshopper som sier de har merket en økende pågang fra folk som ønsker dette (og som de må avvise).

Til det er det bare å si at det nytter ikke å spørre hverken meg eller webbutikkene, da disse har et fast "utvalg" av kunder som får denne muligheten, dette er som regel kunder de "kjenner" og som har handlet fast og regelmessig der over lang tid.

Det sier seg vel selv at det er slik det må være, for om "alle" skulle få "teste" varer fikk vel netbutikkene ikke annet enn demovarer å selge :)

Dette bare som en generel opplysning da jeg ikke gidder svare flere mail/pmer ang dette :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Mange sender meg mail og PM om hvordan jeg får låne testprodukter, har også snakket med enkelte webshopper som sier de har merket en økende pågang fra folk som ønsker dette (og som de må avvise).

Til det er det bare å si at det nytter ikke å spørre hverken meg eller webbutikkene, da disse har et fast "utvalg" av kunder som får denne muligheten, dette er som regel kunder de "kjenner" og som har handlet fast og regelmessig der over lang tid.

Det sier seg vel selv at det er slik det må være, for om "alle" skulle få "teste" varer fikk vel netbutikkene ikke annet enn demovarer å selge :)

Dette bare som en generel opplysning da jeg ikke gidder svare flere mail/pmer ang dette :)

Kan skjønne det du! :)

Har selskap i familien, som vi da har Norek som levrandør, snart Netshop.

har fått mange mail selv. Men må si NEi :roll:

Lenke til kommentar
Tja kjørte en test i 01 og fikk 36755 poeng.

Hmm var dette også med alle innstillinger på kvalitet?

Hadde du hatt mulighet å teste 3d mark 01 med alt på ytelse hadde det vært fett

36755 er jo ganske mye da :whistle:

Nei dette er med systemet klokket, cpu på 2,9 og skjermkortene på 498/1389 .

kan nevne at jeg fikk 33570 med ett X 850 XT kort

Jeg har over 20k i 3d01 med 9800XT kortet mitt (som døde)

Med X850XTPE fikk jeg bare 19k... :hmm:

13k i 3d03 og nesten 6k i 3d05.

Lenke til kommentar

Nettopp bestilt et 7800GTX av typen POV fra Netshop.

Er det slik at det er gips(eller hva det vite du tok av er) på alle 7800GTX kortene?

Vis det, hvorfor?

Er det noe fare for å ha det på? har dårlig erfaring å tulle med et skjermkort for mye skjønner du :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...