Gå til innhold

Minitest av 7800 GTX /X850 XTPE.

Boralis

Anbefalte innlegg

Snekker'n testa med en standar 3500+ mens du fyrte løs på din FX55, som du snart skal selle, ikke sant, ( så din annonse)

Han fikk 7600++ mens du fikk 8200++ dette skal stemme.

Han kjørte sin 3500+ på 2880 MHz da, 280 Mhz mer enn meg. Nok til at cache forskjellen ikke betyr noe mer. Men Gainward kortet har jo en default core på 470 Mhz da, så kan være det. Eller noe annet.

Er ikke helt sikker på hva du mener, men i ALLE testene her er cpu på std hastighet utenom i testen for Maks klokking i 05 og 03

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men syns Snekker fikk en veldig liten score standar på X850XT PE korte...

Jeg fikk 6290poeng standar med 5.6 catalyst driver'n.

Årsaken her kan være at dere kjører med innstillingen "maks ytelse" og jeg med " Kvalitet"

Vel, har ikke rørt en ting på driver'n jeg.

Jaja, heldig du da som fikk solgt kort. :(

Lenke til kommentar
3D Mark 03 skjermoppløsning 1024 x 768. AA/AF av.

7800 GTX: 15922

X 850 XTPE: 10724

Var ikke den X850XTPE score'n veldig lav da? Jeg får mer med mitt X800XT jo..

Kommer vel ann på innstillingene du bruke,husk jeg kjører på kvalitet,menst du sannsyneligvis kjører på maks ytelse, noe som gir en bra forskjell.

Lenke til kommentar

Vi her på dataoppdrag holder på med en test snart

Oppsett:

Amd X2 4600+ Med vannkjøling

asus a8n-sli deluxe hk

2x 160 gb hitachi hd i RAID 0

2 gb geil ultraX RAM

2 stk asus 7800GTX i SLI

En liten KICKASS maskin. :dribble:

Vi skal satse på ny verdens rekord med denne maskinen eller ganske nært ihvertfall.

Vi fikk 10571 poeng i 3d-mark-05

Vi sliter litt med å få SLI oppsettet til å funke i 3d-mark 05 enda men vi forventer å passere 16000 når dette er oppe å går.

Første inntrykket er at den bråker ikke mye selv med 2 stk 7800 gtx i SLI.

Håper vi får den opp å gå senere i dag.

Lenke til kommentar
Vi skal satse på ny verdens rekord med denne maskinen eller ganske nært ihvertfall.

Hvorfor valgte det derre hovedkortet hvis dere skulle gå for verdensrekord? Da er det jo en fordel å overklokke og dette kortet er ikkje fullt så bra på overklokking.

Hadde jo vært gøy om noen nordmenn kunne tatt verdens rekorden. Men tror nok hovedkortet deres kommer til å stoppe det dessverre. SKulle heller gått for

DFI SLI DR, etter min mening.

On-topic:

Takk for en fin test Snekker'n! :thumbup:

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Hvordan vil et 7800 GTX yte opp mot 6800 GT? Forsvarer det prisforskjellen på 1500-2000. Nå tenker jeg ved kjøp av ny maskin.

OT: Skrudde av kjøleren på skjermkortet på min Dell Inspiron 8600c. Ved full last lå den på 96° :whistle: Til min store forskrekkelse fan jeg noe som lignet på myk skumgummi og var 2-3 mm tykk. Jeg var nødt til å kutte til plater av en kjøle ribbe jeg hadde for å fylle gapet mellom kjøleren og GPU (med AS 5 mellom). Temepraturen sank til 70-75° :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan vil et 7800 GTX yte opp mot 6800 GT? Forsvarer det prisforskjellen på 1500-2000. Nå tenker jeg ved kjøp av ny maskin.

OT: Skrudde av kjøleren på skjermkortet på min Dell Inspiron 8600c. Ved full last lå den på 96° :whistle: Til min store forskrekkelse fan jeg noe som lignet på myk skumgummi og var 2-3 mm tykk. Jeg var nødt til å kutte til plater av en kjøle ribbe jeg hadde for å fylle gapet mellom kjøleren og GPU (med AS 5 mellom). Temepraturen sank til 70-75° :thumbup:

Ved kjøp av ny maskin ville jeg ikke vært i tvil, jeg hadde kjøpt et 7800GTX. Dette av to grunner,du har et kort med mye bedre ytelse og som dermed "varer" lengre og du får et kort men mye mindre stør,ja nærmest lydløst .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...