McBitch Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hvor lenge må man være i militæret for å dra til f.eks Afghanistan? Har faktisk litt lyst til å reise der, oppleve hvordan det er i landet og komme meg vekk for en stund. Angrer sikkert når jeg er der nede Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 DU drar ikke til Afghanistan med militæret for å oppleve landet da Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 6mnd av førstegangstjeneste før du kan søke deg inn i innsatsstyrker hvis jeg ikke tar helt feil nå.. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Edit: dobbelpost. :/ Endret 20. juli 2005 av dimiles Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 MrLee; hadde håpet du kunne svare i militærtråden min ettersom jeg vet du har en god del erfaring / peiling fra før av. Fin-fin link. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 DU drar ikke til Afghanistan med militæret for å oppleve landet da Haha, nei Lenke til kommentar
viranth Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Siden alle(?) må gjennom grunntrening, ca 5 uker, så skal også alle skyte med skarpt. Si at du ikke kan love at du ikke vil finne på noe om du får tak i skarpe skudd, da sender de deg nok hjem. Spesielt siden de sikkert ser i papirene at du har pratet om selvmord før. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hvor lenge må man være i militæret for å dra til f.eks Afghanistan? Har faktisk litt lyst til å reise der, oppleve hvordan det er i landet og komme meg vekk for en stund. Angrer sikkert når jeg er der nede Klart du får oppleve noe nytt når du er på utenlandsoppdrag i forvaret. Å si noe annet er tull. Jeg fikk oppleve mye nede på Balkan i NATOs stryker i x-Jugoslavia. Unike opplevelser jeg ikke vil være uten. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Ser ikke helt logikken i forsvaret. Da jeg var på sesjon sa jeg at dersom jeg ble innkalt kom jeg garantert til å nekte. Da jeg ble bedt om å krysse av hvor jeg helst ville i militæret krysset jeg ikke av på noen av alternativene. Jeg ble selvsagt innkalt... Har forøvrig nektet militæret. Fikk søknaden godkjent og skal nå ta siviltjeneste en gang i framtiden. Jeg har full forståelse for at enkelte av dere ønsker å slippe unna forsvaret av den enkle grunn av at dere ikke har lyst. Det jeg ikke synes noe om er det med å "finne på/overdrive" plager og problemer. Min mening er at det blir veldig feil. Har dere ikke lyst til militærtjeneste så søk siviltjeneste. Ikke dra til militæret kun for å dimme med mindre dere har virkelige plager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå