Gå til innhold

transport av pcutstyr

Anbefalte innlegg

hei

skal flytte til skotland i spetember og vil ha med meg pc og skjerm. I denne sammenheng kunne jeg tenkt meg noen tips til hvordan jeg bør gjøre det i praksis... Alt fra om alt bør demonteres og pakkes separat, til transportmidler/-selskaper som er bedre enn andre.

Tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

skal flytte til skotland i spetember og vil ha med meg pc og skjerm. I denne sammenheng kunne jeg tenkt meg noen tips til hvordan jeg bør gjøre det i praksis... Alt fra om alt bør demonteres og pakkes separat, til transportmidler/-selskaper som er bedre enn andre.

Tips? :)

Legg alle ledningene+mus inne i kabinett. Strøm-, nettverks-ledning osv.

Da bruker du mindre plass :thumbup:

P.s Husk at pcen må være sånn passe kald før du legger ledningene oppi :p

- Og husk å ta ut alle ledningene før du starter opp :p

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen slags for transport. DFDS Seaways kanskje?

Send hele maskinen, gjerne slik som Daggern2005 foreslår. Husk og fest ALT meget godt. Evt. fest mus, tastatur til kabinettet, slik at det ikke ligger løst.

Har du en tung CPU-kjøler, bør du demontere den.

Pakk det inn GODT med bobleplast osv.

Skriv gjerne "GLASS!" eller noe slik på, så blir de ekstra forsiktig :p

Lenke til kommentar

Tips IKKE send med SAS cargo, jeg gjorde den feilen, så ut som kabinette hadde ramla ned fra en 5 etasjer høyt hus minst og skjermen var knust. dem har enda ikke gitt meg penger for skadene som er ca 25000 kr for de mener det ikke var pakka nok bra, er jævlig vasnkelig å pakke bra nok når dem kaster det rundt om kring :realmad:

så hold deg unna sas cargo hvis dem i det hele tatt flyr dit da:P

Lenke til kommentar

jeg bar kabinettet mitt under armen på turen fra Australia til Norge. Fikk aldri noen problem med å ta det med i kabinen. De veide sikkert alt for mye, men ingen gadd å veie det. Har du CRT skjerm ville jeg ha vurdert å bare la den stå igjen hjemme siden du kan få kjøpt en ny god CRT for en slant mer enn det du sikkert vil komme til å betale i porto om du sender den.

Lenke til kommentar

selv bruker jeg aldri å gjøre noen ting når jeg flytter pc`en min. hvis jeg tar med ledningene i tillegg til å flytte pc`en legger jeg dem i en pose. skal gå fint å legge ledningene i pose ja. posene som hovedkortene leveres med er jo fine og store. hørte en gang at man burde ta av CPU`en og CPU vifta når man forflytter pc`en. husker ikke helt grunnen i farta, men tror det var pga sikkerheten. siden at CPU`en er ganske ømfintelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...