Gå til innhold

Rimelig videokamera til tenaaring?

Anbefalte innlegg

Har tenkt aa kjoeope kamera for inntil 3.500 kr og forsoeker aa finne ut av et greit, driftssikert kamera. (Skal kjope i Norge).

Trenger ikke stillbilde eller nattmodus.

Har du et tips evt. link med anbefaling?

Hilsen

Jens Anders

PS: Sitter paa Internet-kafe i England, derfor ingen norske bokstaver ..

Endret av jensanders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret!

Håper noen på AKAM kan lage anbefalinger for videokamera i ulike prisklasser på tilsvarende måte som de har gjort for stillbildekamera.

Av en eller annen grunn så finnes det mange flere tester av stillbildekamera enn av videokamera.

Jeg gleder meg likevel til å være med på å redigere video.

Hilsen

Jens Anders

Lenke til kommentar

Ville nok styrt unna Canon MV800 da hele 800-serien er så godt som ubrukelige innendørs. Så fort det blir litt dårlige lysforhold, blir bildet kornete og hakkete. Andre kamera fra f.eks Sony og Panasonic i samme prisklasse klarer enda dårligere lysforhold bedre.

Ville gått for et Sony eller Panasonic kamera i denne prisklassen. De er også mer driftssikre enn Canon skal man dømme etter hvilke kamera vi får inn til rep. der jeg jobber (selv har jeg meget god erfaring med Panasonic sine kamera).

Lenke til kommentar

Vi endte opp med JVC til 2.795. Så langt jeg kan se dekker det vårt behov. Jeg merket at han som ekspederte oss ikke hadde brukt videokamera sjøl - slik er det vel når jeg bare kjøper der det er billigst. Kjøpte samtidig videoredigeringsprogram (Pinnacle) med tilhørende Firewire-kort.

Takk for kommentarer, alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...