Alek17 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hei. Når du ska bo i utlandet kan du får fritak for moms ved kjøp av bærbar pc. Noen som vet om det også gjelder ved kjøp av pc komponenter som man bygger til en stasjonær pc selv? Alek. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Så lenge man kjøper i Norge vil det være moms. Lenke til kommentar
Alek17 Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 E du sikker? Er jo momsfritak hvis du kjøper bærbar mindre enn en måned før du reiser? Kan ikke helt se hvorfor det skal spille noen rolle hvordan pcen blir bygget. Alek Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) På svalbard er det vel moms fritt. Men det hjelper vel kanskje ikke deg. Et annet alternativ er å bestille igjennom et firma, ogås betaler du momsen på slutten av året. Edit: Slik jeg har forstått det så får vist utlendinger kjøpe ting i de fleste butikker her i landet tax free. Det er jo muligheter for at det gjelder det landet du skal reise til Endret 16. juli 2005 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Alek17 Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Hehe. Svalbard! Spørs om det lønner seg å reise der å kjøpe. Har nok ikke noe firma men som du sier så må man jo da betale på slutten av året. Jeg er student og er like blakk på begynnelsen og slutten av året Takk for tips uansett. Alek Lenke til kommentar
edge Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Morfar kjøpte bærbar på rederiet, tok med til tyskland, og kom tilbake.. Gikk fint det, men da kjøpte han den nokså dyr(15 k med, 12 uten moms), men det er jo 3 k spart sånn sett.. Vet ikke helt om du får uten moms, men jeg vil tro det hvis du tar den med til utlandet. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Er bare å be stedet du kjøper på utfylle utførselskjema for deg det. Der må din adresse i utlandet osv stå oppført Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå