Blurghh Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hei igjen! Har forandret meningen min litt igjen , og kommet fram til at jeg vil gå for en relativt etablert leverandør av pc-er når jeg skal kjøpe laptop (les: dell, acer, fs, osv.), og prøve å styre litt unna disse såkalte "selvbygger-pc'ene", ettersom jeg har fått inntrykk at både service og særlig kvalitet kan være litt dårligere enn fra disse mer annerkjente produsentene. Vel..., har også funnet ut at Dell Inspiron 6000 blir litt for "puslete" med ATI X300 kortet, og innen Dell vil nok Inspiron 9300 passe mitt behov best, men den er på grensen til hvor "stor og klumpete" jeg vil ha en bærbar pc. (Vil helst unngå "svær" 17"-maskin) Ellers kan Acer Travelmate 8104 WLMi passe meg, men denne nærmer seg igjen grensen til hvor dyr jeg kan tenke meg en laptop. Så da kan kanskje en Acer Travelmate 8103 WLMi fungere... Har funnet ut at jeg vil ha minimum: 1024 Mb RAM (533Mhz) 15,4" WSXGA+ (Dette begrenser valgmulighetene) Greit skjermkort( ATI X600, X700, Nvidia 6600 osv.) Skal brukes til studier, altså være mobil, men også fungere som en multimediemaskin for spill, film, osv... Og prisen bør absolutt ikke overstige 20000 Kr Så utifra mine skriverier ovenfor lurer jeg på om hvilken av disse som vil passe best til mine behov? Dell Inspiron 9300 Acer Travelmate 8104 WLMi Acer Travelmate 8103 Kom gjerne med andre forslag... NB!: Jeg er litt kresen/rar og synes at Acer Ferrari/Dell XPS2 blir litt vel "flashy" i designen og særlig XPS2 blir litt dyr og stor, til tross for ellers gode egenskaper.... Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hei igjen!Har forandret meningen min litt igjen , og kommet fram til at jeg vil gå for en relativt etablert leverandør av pc-er når jeg skal kjøpe laptop (les: dell, acer, fs, osv.), og prøve å styre litt unna disse såkalte "selvbygger-pc'ene", ettersom jeg har fått inntrykk at både service og særlig kvalitet kan være litt dårligere enn fra disse mer annerkjente produsentene. Vel..., har også funnet ut at Dell Inspiron 6000 blir litt for "puslete" med ATI X300 kortet, og innen Dell vil nok Inspiron 9300 passe mitt behov best, men den er på grensen til hvor "stor og klumpete" jeg vil ha en bærbar pc. (Vil helst unngå "svær" 17"-maskin) Ellers kan Acer Travelmate 8104 WLMi passe meg, men denne nærmer seg igjen grensen til hvor dyr jeg kan tenke meg en laptop. Så da kan kanskje en Acer Travelmate 8103 WLMi fungere... Har funnet ut at jeg vil ha minimum: 1024 Mb RAM (533Mhz) 15,4" WSXGA+ (Dette begrenser valgmulighetene) Greit skjermkort( ATI X600, X700, Nvidia 6600 osv.) Skal brukes til studier, altså være mobil, men også fungere som en multimediemaskin for spill, film, osv... Og prisen bør absolutt ikke overstige 20000 Kr Så utifra mine skriverier ovenfor lurer jeg på om hvilken av disse som vil passe best til mine behov? Dell Inspiron 9300 Acer Travelmate 8104 WLMi Acer Travelmate 8103 Kom gjerne med andre forslag... NB!: Jeg er litt kresen/rar og synes at Acer Ferrari/Dell XPS2 blir litt vel "flashy" i designen og særlig XPS2 blir litt dyr og stor, til tross for ellers gode egenskaper.... Jeg sto mellom nøyaktig disse pc'ene (inkludert acer ferrari 4005) og jeg gikk for dell i9300 Får den om noen dager Lenke til kommentar
Blurghh Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Ja, utifra en rekke andre tråder virker Dell Inspiron 9300 som en meget bra maskin Faktisk er det nesten bare størrelse/vekt på selve laptopen, samt hvordan en 17" WUXGA er i forhold til en 15,4" WSXGA+ skjerm, (og selvsagt pris ) som får meg til å vippe mellom acer'ne og dell'en. Uff, det er ikke lett.... Endret 16. juli 2005 av Blurghh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå