eranro Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Har nettopp koblet opp mitt Radeon 9600 XT (med Omega-drivere) med TV. Jeg får ekstenda skrivebordet mitt over på TV'en, og kan da kjøre fullskjerm-video på den. Problemet er at jeg kun får svart-hvitt - ingen farger. Hva kan jeg gjøre? Jeg har stilt inn TV'en på 60Hz. Lenke til kommentar
infra19 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 bruker du s-video-kabel eller phono? bruker du scart-adapter eller er kabelen koblet rett til tv-en? Jeg tipper du bruker s-video (rund med 4 pinner) og at tv-en ikke greier å lese slike signaler. men den finnes overganger til phono. mvh infra19 Lenke til kommentar
frossensofa Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 bruker s-video kabel på min gamle tv. fikk samme problem. det jeg gjorde da var at jeg gikk tilbake til noen gamle drivere(skjemkort). vet hvorfor det ikke virket med den nyeste driveren...kanskje det har kommet noen nye drivere som fikser buggen nå... Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Prøv å sette signalet fra s-video til composite. Lenke til kommentar
eranro Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Slik har jeg koblet den opp: PC-> S-video-> SCART-> TV'en. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Slik har jeg koblet den opp:PC-> S-video-> SCART-> TV'en. Sånn har eg det og, fikk ikke farger før eg satte innstillingene for tv utgangen fra s-video til composite i driveren. Så kablingen skal vere grei den. Lenke til kommentar
eranro Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Slik har jeg koblet den opp:PC-> S-video-> SCART-> TV'en. Sånn har eg det og, fikk ikke farger før eg satte innstillingene for tv utgangen fra s-video til composite i driveren. Så kablingen skal vere grei den. Takker for svar, men finner ikke ut hvordan jeg kan sette den til Composite i Omega-driveren. Kan bare sette "Composite Sharpness" og "Svideo Sharpness". Har du Omega-driver, eller vanlig Catalyst? Lenke til kommentar
eranro Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg? Det er vel mange som har kommet i min situasjon - hvor TV'en viser svart-hvitt. Må jeg muligens bytte driver? (Håper ikke det, fordi jeg trøbla nettopp med å få Omega-driveren installert.) Håper på hjelp! Lenke til kommentar
kahelg Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Prøv med en annen videoinngang på TV'en, det har hjulpet meg noen ganger. Ellers kan du jo se i innstillingene til skjermkortet om utsignalet til TV'en er satt til PAL og ikke NTSC. Dersom signalet er NTSC kan dette på noen TV'er føre til at bildet blir sort -hvitt Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg? Det er vel mange som har kommet i min situasjon - hvor TV'en viser svart-hvitt. Må jeg muligens bytte driver? (Håper ikke det, fordi jeg trøbla nettopp med å få Omega-driveren installert.) Håper på hjelp! ATI har aldri fikset det der med PAL og S-Video. Du kan fikle med driveren i timesvis, men jeg garanterer deg: Du kommer ingen vei. Kjøp et "Color-fix" adapter til ca 70,- kroner så er du i mål. De har det på ComputerCity, der jeg jobbet før. Endret 22. juli 2005 av hilram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå