Gå til innhold

Svart-hvitt på TV som Second Monitor

eranro

Anbefalte innlegg

Har nettopp koblet opp mitt Radeon 9600 XT (med Omega-drivere) med TV. Jeg får ekstenda skrivebordet mitt over på TV'en, og kan da kjøre fullskjerm-video på den.

Problemet er at jeg kun får svart-hvitt - ingen farger. Hva kan jeg gjøre?

Jeg har stilt inn TV'en på 60Hz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruker du s-video-kabel eller phono? bruker du scart-adapter eller er kabelen koblet rett til tv-en? Jeg tipper du bruker s-video (rund med 4 pinner) og at tv-en ikke greier å lese slike signaler. men den finnes overganger til phono.

mvh infra19

Lenke til kommentar
Slik har jeg koblet den opp:

PC-> S-video-> SCART-> TV'en.

Sånn har eg det og, fikk ikke farger før eg satte innstillingene for tv utgangen fra s-video til composite i driveren.

Så kablingen skal vere grei den.

Takker for svar, men finner ikke ut hvordan jeg kan sette den til Composite i Omega-driveren.

Kan bare sette "Composite Sharpness" og "Svideo Sharpness".

Har du Omega-driver, eller vanlig Catalyst?

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg? Det er vel mange som har kommet i min situasjon - hvor TV'en viser svart-hvitt.

Må jeg muligens bytte driver? (Håper ikke det, fordi jeg trøbla nettopp med å få Omega-driveren installert.)

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar

Prøv med en annen videoinngang på TV'en, det har hjulpet meg noen ganger.

Ellers kan du jo se i innstillingene til skjermkortet om utsignalet til TV'en er satt til PAL og ikke NTSC. Dersom signalet er NTSC kan dette på noen TV'er føre til at bildet blir sort -hvitt

Lenke til kommentar
Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg? Det er vel mange som har kommet i min situasjon - hvor TV'en viser svart-hvitt.

Må jeg muligens bytte driver? (Håper ikke det, fordi jeg trøbla nettopp med å få Omega-driveren installert.)

Håper på hjelp!

ATI har aldri fikset det der med PAL og S-Video. Du kan fikle med driveren i timesvis, men jeg garanterer deg: Du kommer ingen vei. Kjøp et "Color-fix" adapter til ca 70,- kroner så er du i mål. De har det på ComputerCity, der jeg jobbet før.

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...