Gå til innhold

DivX på DVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-03 11:52, Bomboo skrev:

Je ghusker den DVD spilleren Kiss kom med som kunne spille mp3!!

Den var helt rævva på DVD da.

Nei, jeg ville ikke kjøpt noe produkt fra Kiss som har med DVDdivx å gjøre!

En må vere den første!

Og når en har gjort det blir det lettere for andre og følge etter...så det tar nok ikke så lang tid før noe kvalitets-merke følger etter)

Lenke til kommentar

Det kommer spillere som støtter divx, men hvor sikkert er det å kjøpe en slik? Som noen nevte tideligere er problemet at DivX er en standard som fortsatt lever, de kommer nye versjoner ofte og den er på ingen måte så streng som standarden for VCD/SVCD.

CPU'en (jo, for det er en cpu i en dvd/divx spiller. Det er jo bare det at den gjør en ting (i forhold til en PC): dekode divx) i en slik spiller er ikke kraftigere en det den trenger. Og skal den kunne takle nye versjoner av codecen så må den ha ganske mye minne. Bare tenk på hvorfor det ikke finnes noen musikk spiller for lommen med både mp3 / og OGG. Det er fodi at det finnes chiper som dekoder mp3 i hardware. Med ogg må man skrive mye kode for dekodings motoren og så trenger man en dyrere og kraftigere cpu.

VCD/SCVD standarden er knallhardt "specet". Den bruker en egen session av cd-platen til mpeg rådata og en til pc kompatibelitet.

Personlig ville jeg heller ha kjøpt en bra DVD spiller og arkivere min DVD'er som SVCD. Det er en standard og ikke noe styggt hack. Av alle versjoner i divx familien er det XVID som jeg liker best.

Følg en standard!

If you view your problem closely enough,

you will recognize yourself as part of the problem /BeH

[ Denne Melding var redigert av: beh på 2002-09-04 10:06 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...