plankebrett Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hei.. Jeg hadde nettopp et problem med at det ikke kom signal til skjermen, og så at cpu-viften blåste inn mot cpuen istedenfor vekk fra den. Etter noen eksperimenter med utbytting av ram og sånn fikk jeg endelig bilde, men cpu-viften blåser fremdeles innover. Er det noe galt da, eller skal det være sånn? Det er en ca. 5 år gammel Compaq-pc. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Du mener at viften blåser på kjøleren? - Det er normalt, eller DET skal være sånn. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Flyttes fra CPU til luftkjøling Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Min tro på menneskerasens overlevelse har fått enda en smell.(kødda) En vifte kan da ikke bare bytte retning ved å bytte RAM. At vifta blåser i mot ribba er oftest det som kjøler best. Lurer på om trådstarter var særiøs/edru når han posta dette. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Så lenge det er kjøleribber som skal avkjøle en CPU så er det teoretisk at den SKAL blåse ellers hadde den hatt lite effekt. Men i kabinettkjøling der skal en vifte blåse og en suge mens under kjøleribbe sammenhenger skal den alltid blåse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå