theDurkan Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg bestilte ny maskin fra netshop.no, og fikk delene i går. I den lange nattetime satt jeg og satte den sammen. Da jeg endelig skulle skru den på for første gang, startet den opp, men skjermen ville ikke få noen signaler. Maskinen starter ellers greit opp, og alle vifter starter. Av ledninger fra PSUenb, som er en Thermaltake Silent strømforsyning 680W, er 24-pinen plugget inn, og den 4-pins kontakten. Ellers er alt av optiske drev og hardisker koblet til den. Skjermkortet er et Gigabyte 6600GT. Skjermen er en Benq FP937s+. Jeg har prøvd både VGA og DVI, og begge deler samtidig, men det står No signal detected når jeg skrur på maskinen. Jeg mistenker egentelig at skjermkortet er ødelagt, ettersom den ikke fungerer på min gamle CRT heller. Men viften på kortet går. Etter å ha lest litt rundt med folk med ca. samme problemer, har jeg testet ut tipsene de fikk også. Jeg har dermed prøvd å ha rambrikkene i alle mulige kombinasjoner. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hvis du har muligheten for og teste skjermkortet på en annen maskin, gjør det. Har vært borti dette problemet selv, og da var det hovedkortet som var synderen. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg har ingen mulighet for å teste i en annen maskin. Ellers hadde jeg allerere gjort det. Men ingen andre tips til hvordan jeg kan sjekke hva som kan være galt, når jeg bare har en maskin? Den andre maskinen jeg har tilgjengelig, er en socket A med AGP. Det blir litt vanskelig å teste ting når jeg har socket 939 og PCI-e. Lenke til kommentar
PGkim Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hadde samme problem nettopp, du må laste ned oppdatering av BIOS og flashe den.. Du får bilde ved å sette i et vanlig PCI kort.. Lenke til kommentar
tost55 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 hadde samme problem viste seg at rambrikkene ikkje sto skikklig i ,prøv å rikke litt på dei det koster ingen ting Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) hadde samme problem viste seg at rambrikkene ikkje sto skikklig i ,prøv å rikke litt på dei det koster ingen ting Gjett hvem som har prøvd det Endret 24. juli 2005 av Mixel Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Jeg har samme problem nå, og har prøvt alle mulige kombinasjoner, eneste jeg kommer fram til er at jeg må få nytt hovedkort i og med at jeg har prøvt skjermkortet i en annen pc og det funket. Har du skiftet chipsett kjøler? det var etter det at jeg ikke fikk noe bilde på skjermen uansett hva jeg gjorde Endret 25. juli 2005 av Marcelo Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg har ikke gjort noen justeringer. Jeg har bare byttet bakplaten med en som passet vifta mi. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Det samme hendte for meg en gang og. Da var det en RAM-brikke som var i uorden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå