Gå til innhold

nye kontor pc´r

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe 3 nye pc´r til kontorbruk, noen hint er: stillegående, sort, 19" LCD.

Eneste krav er at den skal være stabil, ha 512 MB minne, XP Pro og ikke se ut som en rusten lada.

Har sett på noen pakkeløsninger fra forskjellige firmaer, men det ender ofte på 10000. Hvis noen kan hjelpe hadde det vært fint, men vil at alle varer skal kunne kjøpes fra en leverandør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye hadde du planer om å bruke til sammen?

evt oppsett:

Amd 3000+ - socket 939

hk med pci-e - socket 939

harddisk - samsung eller seagate i den størrelsen du trenger

dvd brenner - har god erfaring med nec

skjermkort: du trenger ikke all verden til en kontorpc, bruk 500kr på denne. Burde være ett kort du kan ha ordentlige oppløsninger på.

Skjerm: En god lcd skjerm, med mulighet for høy oppløsning ( 1280x1024 er ett must)

kabinett: Du får finn deg ett på komplett du vil ha, Psu velger du northq 400watts

mus så er mx518 anbefalt, så velger du bare ett tastatur du trur du kommer til å like

lykke til

Lenke til kommentar

10000 er disse maskinene dinside.no reklamerer for osv, men det er jo ofte maskiner beregnet til hjemmebruk med spilling osv.

Vil gjerne ha noe som ser litt stilig ut siden kunder osv tar en tur innom en gang i blandt, greit at ting ser bra ut.

maskinene skal alltid stå på samme plass, så bærbart er ikke nødvendig.

Denne linken på 6200 fungerer ikke, "Du har ikke tilgang til å endre denne handlevognen" ..

Ellers takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar

Her er et forslag hvertfall :)

Sony DVD-brenner DWQ28AB2 IDE OEM Black DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer)

- 395,-

Samsung SpinPoint P80SD 120GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

- 700,-

Beantech Igloo 3 Miditower, Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

- 695,-

Fortron/Source Strømforsyning ATX 300W 120mm Vifte, SATA, 20/24pin

- 295,-

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

- 979,-

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

- 1350,-

Bitspower Silent Storm CPU-Kjøler 120mm Fan Socket A/478/775/754/940, (12-24db)

- 349,-

2x PAPST Vifte 80x80x25mm (12db)

- 278,-

Sapphire ATI Xpress 200, Socket-939, ATX X300on-chip, SATA, LAN, AC97, PCI-Ex16

- 779,-

Labtec Standard Keyboard, PS/2

- 75,-

Microsoft IntelliMouse Optical, USB, PS/2

- 355 ,-

Acer 19" LCD AL1913S TCO99 Silver/Black 20ms, 1280 x 1024, 800:1

- 2595,-

Sum: 8845,-

Stillegående, god CPU, og med nok minne. Eneste jeg kan utsette noe på er skjermen.

Samsung 19" LCD Syncmaster 910T TCO99 Skjerm, Black er medre, men koster mer. (3795,-)

Endret av Azton
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke en Dell Dimension 5100. Den er visstnok ganske stillegående. Dersom du velgerdenne modellen og velger 1 års henteservice og 19" Ultrasharp skjerm kommer du under kr 8500. Jeg mener å huske at skjermen fikk god omtale her på HW.no. Det er heller ikke umulig at du får noen tusen i rabatt dersom du tar kontakt med Dell siden du skal ha tre PCer.

Lenke til kommentar

kjøp mac mini i, den bråker ikke I DET HELE TATT, koster 4000 men da må du også kjøpe skjerm tastatur og mus, som til sammen blir på en 8000 per maskin, pluss at de er drit kule og ser ut som en diamant, har en selv, funker veldig bra og siden du ikke skal spille spill så er den perfekt!!!!!!!!!! Mac os x funker veldig bra det og, jeg syns det er bedre en windows, men det er meg!

Jeg tror hvis du bestiller som bedrift så får du rabatt, men er ikke sikker!!!!

mac mini

Endret av beaver
Lenke til kommentar

takk for mye hjelp, en ting som er litt problem er penger... prøver jo å få penger til betaling med en gang, men er det mange som tilbyr "få nå, betal senere" av forskjellige løsninger? Vet deal.no har noe, men det virker som ting kan bli ekstremt dyrt i lengden :)

Mac mini ser helt konge ut, men følger det med noe slags office i OS X ? og blir da dokumenter kompatible med microsoft office f.eks?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke en Dell Dimension 5100. Den er visstnok ganske stillegående. Dersom du velgerdenne modellen og velger 1 års henteservice og 19" Ultrasharp skjerm kommer du under kr 8500. Jeg mener å huske at skjermen fikk god omtale her på HW.no. Det er heller ikke umulig at du får noen tusen i rabatt dersom du tar kontakt med Dell siden du skal ha tre PCer

Kan si meg enig her :yes:

Hvorfor er det sånn at folk anbefaller AMD 939 systemer til en som spør etter kontor pc'er?

Altså, tror ikke de skal sitte å spille spill på disse pc'ene? :p

Dell er billige *Hvis* du velger grunn pakken og ikke oppgraderer for mye...

Du får med skjerm, tastatur, mus som ser bra ut :thumbup:

, men så vet jo ikke jeg hva slags kunder som kommer innom heller da ;)

I allefall så anbefaller jeg et Intel system meg et billig skjermkort med støtte for DVI utgang :thumbup:

Mange kommer sikker til å si at intel er dyrt... men så kommer jo folk med AMD systemer som skal ha hig-tech Ram bra PSU'er og dyre skjermkort, dette pga at da setter man opp automatisk en spill pc...

Intel er bra som kontor/redigerings pc og lignende

mens AMD er mer en Multimedia maskin. :thumbup:

Lenke til kommentar

For min del så er det veldig viktig at maskinene er stabile, derfor vil jeg ikke ha det billigste power, noname minne osv, men bare en stille maskin som fungerer.

Skal kikke litt mer på Dell´s maskiner, virker som en enkel og grei løsning.

(Disse mac mini maskinene virker jo dritfine, men når det står at mac os x følger med, betyr dette da mac os x tiger? Mener å ha lest mye bra om Tiger).

Lenke til kommentar

det er microsoft som lager office til mac.. du skal kunne bruke samme filer på mac som på windows!

kjøp mac mini siden du kun skal bruke dem til kontor arbeid. Da vil du få en stabil og kraftig arbeids maskin og den vil vare mye lengere enn hvis du kjøper windows! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja det er tiger som kommer med!!! jeg har tiger på macen, works like a charm!!!!! Det som er tingen er at mac mini er at den kommer til å holde MYE lenger en enn dell for eksempel, Dell er noe dritt, mens mac mini er en bra mac i forhold til andre mac ( det der ble litt surr) Macen bråker IKKE I DET HELE TATT, du hører ikke et pip fra den!!!!

Kjøp macen du!!!!!

Endret av beaver
Lenke til kommentar

Du kan også bruke openoffice til mac. Det er rimelig likt Microsoft office, gratis, og støtter windowsformatene.

Beaver: Kan du vær så snill å slutte å bruke !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bak hver eneste setning? får deg til å virke som en overivrig 10åring :)

Endret av E.T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...