Szorza Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Har et aldri så lite problem med å sette opp mine to WD Raptor 76Gb i RAID-0. Fant vel egentlig ut at dette ikke var fullt så intuitivt som jeg hadde håpet på.... Gikk til innkjøp av den første raptoren for vel en uke siden, og har installert windows på denne. Siden raid 0 skal være enda raskere kjøpte jeg en til men her dukket problemene opp. Siden ikke begge diskene er formattert stopper installasjonen i BIOS/windows overgangen, og der står den... hvordan formatterer jeg hele disken der windows er installert? og hva gjør jeg så? trenger hjelp fort, vil ha dette over i løpet av dagen helst... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Nå får eg vel kjeft igjen. Men mitt råd er å ikkje sette opp raid. Når du følger med litt her på forumet så er det ikkje lenge mellom hver gang det dukker opp en fortvilet stakker som har problemer med raid-diskene sine. Raid er kjapt og fint så lenge alt er i orden, men er mye mere ømfintlig enn en vanlig disk. Og betyr det så mye at favorittspillet ditt laster 5 sek fortere? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Altså for å formatere diskene kan du putte i winxp boot cd-en og formatere fra den. Nå er det en stund siden jeg har hatt raid men tror det bare er å sette i cd-en og trykke F6 for innstalering av raid. Så må aktivere raid i bios, sette opp raid før du innstalerer kansje.. Huff dårlig hukommelse, men har du ikke manual eller noe? Lenke til kommentar
Szorza Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) mener du å si at jeg ikke vil merke store forskjellen mellom raid-0 og vanlig? Har funnet ut hvordan raid settes opp i BIOS, men den ville ikke installere windows etter at jeg gjorde dette... Endret 16. juli 2005 av Szorza Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 mener du å si at jeg ikke vil merke store forskjellen mellom raid-0 og vanlig? Hei, Nei, det vil du nok ikke - men der jo den høye "skrøtefaktor", som betyr mye for nogen folk! Vil anbefale, at du søker på forummet ang. RAID-0. Det er forklart mange ganger, hvorfor der er forskjell på syntetisk benchmark og vanligt bruk av Raptor (i RAID-0). Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Szorza Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 kom igjen da folkens... Er det ingen som kan hjelpe? Det som nå har skjedd er at når raid er oppe og går i bios og raid controller, vil ikke windows installasjonen oppdage tastaturet mitt. kommer ikke forbi "trykk enter for å installere windows på nytt..." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå