embark Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Når jeg skrur på PC'en så står det "NTLDR mangler". Hva betyr det? Er det en form for "DISK BOOT FAILURE"? Lenke til kommentar
viranth Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Ja, det er noe krøll med Windows. Jeg opplevde dette mye når IDE ledningen var ute å kjøre, byttet den og alt var bra. En annen løsning er vel å formatere og reinstallere. Lenke til kommentar
embark Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Hmm. I det siste har jeg ødelagt sykt med IDE-kabler. Plutselig så virker de ikke lengre. Så det vil hjelpe å formatere altså? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 det betyr at windows finnes ikke eller noe sånt, har hatt sånn der utallige ganger, sett hdd'en i en annen pc så formaterer du bare.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Skulle du ikkje få det til kan du søke Google og forumet etter NTLDR, finnes masse informasjon om denne feilen. Hadde den sjølv når eg berre hadde ein S-ATA harddisk med Windows på i maskina. Ikkje spør kvifor. Lenke til kommentar
underground Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Grunnen til at du får denne "NTLDR is missing" feilen er vel at maskinen ikke finner filtabellen på hardisken. Du kan sjekke i BIOS at den disken du har OS på står som 1st boot priority. Fikk den samme feilen selv engang da jeg satt inn en ny harddisk. Lenke til kommentar
ReWinD Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Hmm. I det siste har jeg ødelagt sykt med IDE-kabler. Plutselig så virker de ikke lengre. Så det vil hjelpe å formatere altså? Jepp. Beskjeden kommer ofte når du nettopp har reinstallert og ikke har hatt en helt bra reinstallasjon. Endret 16. juli 2005 av ReWinD Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Litt lettere enn å reinstallere XP er bare å boote XP-CDen, ta å kjøre Recovery Console og kopiere filene fra %CD-stasjon%\i386\ med navnene "ntldr" og "ntdetect.com" til systemroota di (eks. c:\). Å sjekke IDE-kabelen kan også være en god idee. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå