Gå til innhold

Lanserer dobbel GeForce 6800 GT


Anbefalte innlegg

eneste positive må jo være viss det kommer i agp. Til når har jeg bare sett 7800gtx i pcie.

Mener du hvis dual-GPU kommer til AGP? Det vil ikke skje, ettersom disse kortene i utgangspunktet benytter seg av SLI-grensesnittet.

 

To kort i SLI, eller ett dual-kort - begge deler vil bare fungere i PCIe-grensesnittet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den største fordelen til dette kortet må jo være at man kan bruke 4 skjermer samtidig.

 

Bortsett fra det, høres kortet ganske håpløst ut. :roll:

Noen som har mer info om dette?

 

Hvis det viser seg at det er mulig å kjøre span over 3 eller fire skjermer (VED SPILLING, ikke bare i windows) så må jeg si at jeg gjør en helomvending og trykker dette kortet svært nære mitt hjerte :-)

 

Da blir dette det eneste kortet for 3+ skjermoppsett hvor 3d kreves... Hvis man ikke vurdrerer et 4 år gammelt skjermkort for 2500-5000kr vel å merke.

 

Hittil så har jo ikke "vanlig" SLI støttet mer enn 2 skjermer, så jeg stiller meg litt skeptisk til denne 4 skjerms støtten, altså ikke det at kortet ikke vil støtte 4 skjermer, men om det går ann å spille noe over 3+ skjermer...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

schmelck: Man kan godt kjøre "span" over 3-4 skjermer i spill med to vanlige PCI-e kort i et SLI-kapabelt hovedkort. Man må bare slå av SLI i driveren så ikke de to GPU'ene samarbeider om å dytte ut samme bilde på to utganger i stedet for på 4. (To SLI-kapable skjermkort har også totalt 4 utganger)

Lenke til kommentar
schmelck: Man kan godt kjøre "span" over 3-4 skjermer i spill med to vanlige PCI-e kort i et SLI-kapabelt hovedkort. Man må bare slå av SLI i driveren så ikke de to GPU'ene samarbeider om å dytte ut samme bilde på to utganger i stedet for på 4. (To SLI-kapable skjermkort har også totalt 4 utganger)

Ja og nei... :-)

 

Vet at to SLI kort har fire utganger og at det går ann å få fireskjermstøtte på den måten, men for å kunne spille et spill over 3-4 skjermer, så "må" spillet/applikasjonen kjøres i et vindu, noe som svært få (ihvertfall spill) gjør, ihvertfall for å få til "surround gaming". Da forsvinner noe av "vitsen" (for meg) med et slikt kort...

 

GJERNE bevis at jeg tar feil, ta blir det snart "løp og kjøp for min del", det har jeg ventet på leeenge :-)

 

EDIT: skummet igjennom bruksanvisningen til dette kortet og fant ingen indikasjon på at dette er mulig dessverre...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Hehe, Fett!

 

Alle under 15år liker garantert dette kortet :p Sammen med et Chieftech Full Tower og en Xp120 kjøler... Da har man vel det største som man kan få?

Å herregud!!!!!

(ler meg i hjel)

 

Det korte der er så stort å tungt at pci-e slotten ryker ;) LOL

 

Vel skal vedde på at der en del newbis som kjøper et sånn kort, pga størrelse.

 

Driver bare med noe kalkulasjoner her, shuttle sn25p samt dette korte ! LOL

korte er jo like stort som shuttle boksen.

 

Nei, man får vente til R520.

 

Øyvind Dahle er nok den rette kjøper til et sånn kort. :whistle:

 

 

 

:tease:

Lenke til kommentar

schmelck: Jeg tviler sterkt på at dette SLI-kortet fungerer på andre måter enn vanlig SLI med to separate kort. Hvis du sier at spillene må kjøres i et vindu og ikke kan kjøres i "span" på vanlig SLI så gjelder sikkert det også for dette SLI-kortet.

 

Kan man virkelig ikke kjøre spill med "span" på flere skjermer med nvidia-kort?

Lenke til kommentar
schmelck: Jeg tviler sterkt på at dette SLI-kortet fungerer på andre måter enn vanlig SLI med to separate kort. Hvis du sier at spillene må kjøres i et vindu og ikke kan kjøres i "span" på vanlig SLI så gjelder sikkert det også for dette SLI-kortet.

 

Kan man virkelig ikke kjøre spill med "span" på flere skjermer med nvidia-kort?

Joda, men kan fint kjøre span over to skjermer med nVidia kort, det er helt knall. :-)

Men ved bruk av to kort, SLI eller ikke SLI, så går det dessverre ikke ann. Med en gang man aktiverer SLI så blir de to ekstra utgangene deaktivert. Hvis man ikke aktiverer SLI så gjenkjenner Windows det som to kort, hvor du selfvølgelig kan kjøre span på begge kortene og sånn sett få til 4 skjermstøtte, men windows vil da gjenkjenne skjermene dine som to individuelle (brede) skjermer. Relativt dårlig forklart, du får altså 2stk span mode utav 4 skjermer, uten at SLI er aktivert.

Jeg trodde i utgangspunktet at dette kun var en enkelt lite driverproblem, men så vidt jeg vet er det fortsatt ikke "løst". Og som sagt, hvis noen kan motbevise dette så blir jeg MYE mer enn glad!

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Og som sagt, hvis noen kan motbevise dette så blir jeg MYE mer enn glad!

Dessverre! Jeg har undersøkt litt nå og kan vel bare bekrefte at det i hvertfall stemte per 23. november 2004. Etter en rask kikk på releasenotes på ATI og Nvidia sine drivere så kan jeg ikke finne noe nytt om span-mode heller.

Uff, jaja, hadde et ørlite håp nå, men akk...

 

Da går jeg tilbake til min første tanke om kortet: :(

 

EDIT: Etter at man har spilt med "surround gaming" så blir du på en måte hekta, ser for meg hl2 el. i surround gaming, hadde tatt rimelig bra av :-)

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Dette er jo fullstendig meningsløst nå.. :dontgetit: Kan det være at de hadde satt i gang produksjonen med tro på at 7800 kortene var et stykke unna som en annen nevnte?

 

Eneste måten å bli kvitt disse er vel å dumpe prisen til godt under 7800GTX pris tenker jeg.. Eller benytte seg av at mange ikke aner noe om hw..

Lenke til kommentar
En annen positiv ting er at folk slipper å kjøpe seg varmeovn til vinteren. :roll:

Ja, varmovner generelt har jo alt for lite funskjonalitet, å bare ha en motstand er jo suveren sløsing med elektrisk energi, kan ikke varme-ovner gjøre noe fornuftig samtidig? Ser det for meg, "dragon delonghi, nå i SETI-at-home utgave".

 

AtW

Lenke til kommentar

AtW: Dragon delonghi koster 3-4-500 kr og produserer rundt 2000 watt. Å produsere 2000W med råe grafikkort og råe CPU'er kan sikkert bli en ganske dyr affære som krever store ressurser for å lages. Det er kanskje ikke så dumt med en dum motstand likevel ;)

 

Da burde vi heller flyttet denne fra spania til et bygg i norge så varmen kunne blitt brukt til noe fornuftig.

Lenke til kommentar
AtW: Dragon delonghi koster 3-4-500 kr og produserer rundt 2000 watt. Å produsere 2000W med råe grafikkort og råe CPU'er kan sikkert bli en ganske dyr affære som krever store ressurser for å lages. Det er kanskje ikke så dumt med en dum motstand likevel ;)

Man trenger ikke en rå CPU for å lage mye varme, man trenger bare en prescott :). Evt reste-CPUer som ikke er bra nok til vanlig bruk eller noe slikt, elt er bedre en ingenting, vet det er høytflyvende og lite gjennomførbare drømmer, det bare ergrer meg litt å sløse så mye.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...