frank_jarle Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Etter at jeg har flyttet hjem til Norge fra Singapore, så må jeg si at jeg savner Star Trek VELDIG mye. Så jeg tok turen innom startreknorge.com og startrek.com for å se om det er noen norske TV-kanaler som egentlig skal vise star trek, joda TV2 er egentlig kanalen som skal vise den hver lørdag og søndag på ettermiddagen. Men jeg har til gode å se en episode, er det noen som kan si meg hva som har skjedd. Vi har parabol med 3 hoder så vi kan eventuelt ta det inn via parabol, men da må de i såfall være free to air kanaler, vi tar inn Sirius 2/3, Thor og Hotbird. all info mottaes med en STOR takk Frankie Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 tvn viste TNG sesong 1-4 for mange årsiden, så kjøpte/fikk tv2 de sesongene av tvn og viste dem sent på torsdager(dette er også mange år siden) så for noen årsiden kjøpte de 2 sesonger av ST:V som de viste veldig frem og tilbake og meste parten av tiden utgikk V pga. sport, naturlig nok fikk de da dårlige seertall og kjøpte ikke flere sesonger, og det det siste som ble gjort, så liker du ST kjøp sesongene på dvd (koster voldsome 800-1000 kr. pr sesong) Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 penger er ikke noe problem for meg, har hele TNG som jeg har kjøpt da jeg bodde i singapore. Fant ut at Sky one sender star trek, men finne rikke ut hvilken satelit de kjører på eller hvordan jeg kan få det inn, eventuelt betale for å få noe tilgang? Frankie Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Drit i å lete etter tv-kanaler da, siden du har så mye penger. Fantasybutikker ala Outland og Avalon har alle seriene i samlebokser. De har også webshops. Koster vel rundt 800-1500 for hver sesong-boks. Og Play.com er faktisk kjempebillige på sesongsamlinger av tv-serier innimellom. Endret 16. juli 2005 av Bitex Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Takker for tipset... Vel det som er kjekt med Tv er at man faktisk setter seg ned for å se det "online" på tv, mens når man kjøper så er det ikke altid man tar seg tid til det... Frankie Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Er selv en veldig stor fan av ST og spesielt TNG! Husker de gikk på TV2 før og på TVN før det og savner det selvsagt veldig. Har endelig fått alle 7 sesongene på DVD og gleder meg til å se gjennom alle. Noen som har noen anbefalinger til hvilken ST jeg burde begynne med etter TNG? Hørt at deep space nine er bra, og at flere av rollefigurene fra TNG fortsetter i DSN... Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Har ikke sett DSN selv, men vet at som du sier at flere rolle-figurer fra TNG er i denne også. Ellers kan jeg si at jeg likte VELDIG godt ST-V, tok litt tid før jeg klarte å "flytter over" til voyager konseptet, men etter 3-4 episoder så var det utrolig bra. Skal ikke lage noe spoiler her, men jeg kan på det starkeste anbefale Voyager etter TNG, eventuelt du kan jo ta den riktige rekkefølgen som de er gitt ut, TNG, DSN, Voyager og enteprise..... jeg kommer nok til å kjøpe alle episodene, ihvertfall fra Voyager og Enteprise... Frankie Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 du kan jo ta den riktige rekkefølgen som de er gitt ut, TNG, DSN, Voyager og enteprise..... Ikke glem Original Series nå! Det er veldig annerledes, men det er det første jeg så av ST noen sinne og henger igjen som det første jeg tenker på når jeg tenker StarTrek. Likevel synes jeg TNG er en mye bedre serie å se på. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 har nettopp bestillt sesong 3&4 av TNG og da har jeg hele serien, så skal jeg tenke på DSN, men har hørt den ikke tar av før ut i sesong 3, pluss jeg er litt redd for at det blir litt B5, noe jeg ikke liker Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 jeg likte faktisk veldig godt B5, så var det jo den spinnoffen til B5 (husker ikke den i hode for øyebliket), den digget jeg bare så utrolig mye.... Det som kanskje er litt kjedelig med B5 koseptet er jo det at man ikke reiser så utrolig mye ut i rommet men at alle kommer på besøk til dem istedenfor da. Frankie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå