Glenn Østerud Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Dersom du har begge objektivene.. (Både 18-55 og 17-85), kan noen like bilder 'a. Så kan vi andre se om vi kan se noen stor forskjell? Det bør det jo være, siden prisdiffen er på nesten 5000,- Glenn Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Nå skal jeg ikke være den mest påstålige, men 17-85 er bare et kjempeobjektiv. Jeg hadde først 18-55 i ca en liten stund, men var ikke helt fornøyd, noe jeg har blitt med 17-85. Det er bare et kjempe allround objektiv, som sitter på 20D min 90% av tiden. Dessverre har jeg ingen bilder som er tatt med begge 2, sånn for sammenlignings skyld, men tro jeg kan gå god for at det er noe bedre Når man snakker om andre objektiver, så har jeg lånt et Canon 70-200 2.8, dette er også et helt enormt objektiv, men det koster dessverre like mye som 20D huset og 17-85 tilsammen, et annet objektiv jeg kan anbefale er 85 1.4/1.8 disse er megest bra til portrett fotografering, selv om jeg sikkert finner en eller annen her på forumet som er uenig med meg. Ser også at noen skriver at Sigma 18-55 2.8 kanskje ikke er verdt prisen, vel, dette ogjektivet har jeg også testet litt, og det er faktisk ikke så dårlig. Endret 20. juli 2005 av slimboy Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Moro å høre at 17-85mm'ern svarer til forventningene. Det er vel mitt inntrykk også. Men den koster jo så utrolig mye penger her i Norge.. Og det er jo litt synd da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå