stigmaster Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg har kjøpt et nytt system med to SATA-II disker og to IDE disker. Hva jeg har av spesifikasjoner: -Asus P5WD2 Premium hovedkort -Intel Penitum 4 Double Core 2.8ghz -1 gb RAM -Nvidia 7800GTX skjermkort -to SATA-II disker (plassert i kontakt 1 og 3) -to IDE disker og en ide cd-rom Det som skjer er at den ene sata disken (disk 1) plutselig går fra DMA mode 5 til pio mode (det vil si kun med en overføring på 2-3 mb i sekundet). En restart vil fikse det problemt, men etter noen timer så går den over til pio mode igjen.....noen som har opplevd noe lignende? I starten hadde jeg det samme problemet med sata disk nr 2, men løste det problemet ved å flytte disken fra kontakt 2 til sata kontakt nr 3 på hovedkortet. Disk 1 må stå i kontakt 1 dog fordi det er masterdisken (boot)...... noen ideer? Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Har du sjekket om det har kommet noen BIOS/Driver-oppdateringer til hovedkortet ditt som adresserer dette problemet? Jeg hadde samme problemet med en DVD spiller for en tid tilbake, men da hjalp det ikke med en reboot. Jeg måtte rett og slett fjerne enheten og la windows oppdage den på nytt. Først da ble problemet fikset. Lenke til kommentar
stigmaster Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg kjører nyeste Bios og fant ingen oppdaterte drivere til Silicon Image Sil 3132 SATALink Controller osv. Var kun oppdaterte 64 bit drivere tilgjengelig på Asus sine sider..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå