znora Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg hadde store planer om å kjøpe meg denne, men jevnt over er behovet ganske labert. Jeg bruker maskinen mye, men jeg har da en stasjonær som sikkert går et år til. Nå har det seg slik at når jeg først skal ha en ny laptop, så stiller jeg ganske strenge krav til ram, harddisk og GPU. Når det kommer til GPU, så har Nvidia nettopp langsert/ tenkt til å langserte nye chips GeForce 7800 chps de kommende månedene. ATI er vel ute med noe tilsvarende. I den anledning lurer jeg på hvor lang tid før vi får nye chips for det bærbare markedet. Det hadde vært så skjipt å kjøpe en splitter ny laptop for at en ny og bedre brikke skal komme like etterpå. Kommer de i såfall til å være svinedyre? Tror du at man får klørne i noe nytt for ca 16 000 kr? Jeg har funnet ut at jeg er villig til å vente omtrent til jul hvis det er nødvendig. Blir det mye lenger enn det, så kan det være det samme. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 nVidia kommer neppe til å lage et mobile-kort basert på 7800 det neste halvåret. De kom nettopp med go6800 ultra, og det kortet finner man ikke i PC-er til under 20 lapper. Lenke til kommentar
znora Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 ok. jeg har alltid trodd at mobile gpuer allid lå et hestehode bak de stasjonære, og at man opererte med omtrent de samme modellnavnene. Hvilke modeller har vi med denne chipen? og når det kommer til radeon. hvilke maskiner har den nye x800 chipen? Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) nVidia kommer neppe til å lage et mobile-kort basert på 7800 det neste halvåret.De kom nettopp med go6800 ultra, og det kortet finner man ikke i PC-er til under 20 lapper. Dell Inspiron XPS Gen 2 Selger for 18.000 på Dell.no for tiden. 2ghz Pentium M og Geforce go6800 Endret 16. juli 2005 av squabbish Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hm, sannelig om de gjør. Prisene synker skummelt fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå