Gå til innhold

"Unormale" filmer. Filmer som fortelles spessielt

andesam

Anbefalte innlegg

Å se den på nytt, byr meg ærlig talt i mot.  Men fortell hva du ser i filmen og hvorfor jeg bør gi den en ny sjangs, istedenfor å slenge ut bemerkninger med nedlatende undertoner.

Håper forøvrig ikke din begrunnelse ligger i filmens tema; at detaljer kan endre på den store sammenhengen, kampen mot tiden, eller hva nå temaet måtte være... Skal temaet fremmes, bør filmen være god. Hva er interessant med uendelig lange løpesekvenser (bare Will Smith er like løpekåt) og skriking så glass knuser ispedd et helt horribelt soundtrack?  :sick:

Fikk du med deg noe annet enn at hun løp? Fikk du med deg hvorfor hun løp?

Bare nysgjerrig.

S,

Hun skulle hjelpe sin kjære ut av løksuppa han var havnet opp i, og hadde 20 min på seg. Kjøretøyer var fremmedelementer, og hun var nødt til å løpe hele strekningen.

Kunne du være så snill, siden det er meg, og jeg spør deg pent, å fortelle meg hvorfor filmen har 8.2 på imdb. Noe må det være som jeg ikke har forstått... selv om jeg ikke fikk med meg slutten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hun skulle hjelpe sin kjære ut av løksuppa han var havnet opp i, og hadde 20 min på seg. Kjøretøyer var fremmedelementer, og hun var nødt til å løpe hele strekningen.

Kunne du være så snill, siden det er meg, og jeg spør deg pent, å fortelle meg hvorfor filmen har 8.2 på imdb. Noe må det være som jeg ikke har forstått... selv om jeg ikke fikk med meg slutten.

Vet ikke. Kanskje brukerne på IMDB ikke så den i en tysktime og forlot den ikke halvveis?

Beats me.

S,

Lenke til kommentar

Vet ikke. Kanskje brukerne på IMDB ikke så den i en tysktime og forlot den ikke halvveis?

Beats me.

S,

Du gjorde en formidabel jobb med å overbevise meg om at dette er en film det er verd å sløse dyrbar tid på. Thumbs up :thumbup:

At jeg så den i en tysktime er vel heller irrelevant. Eller er det slik at det finnes en egen maltraktert tysktimeversjon av filmen? Hadde den blitt bedre i en mattetime? Jeg undres.

Lenke til kommentar
Synes forsøket mitt var ganske ydmykt jeg? Du gjorde jo egentlig alt grovarbeidet selv.

Og gjett om Off-topic politiet kommer nå! Ai ai ai!

S,

Argh. Måtte dine krasse kommentarer brenne. Eller verre, måtte de ha Lola Rennt som obligatorisk del av tyskpensum.

Lenke til kommentar

Papillon; jeg elsker Lola Rennt av hele mitt hjerte. Har sett den over 5 ganger og eier både DVD'n og plakaten fra Berlin filmfestival. Jeg har til og med møtt Lola på filmhistorisk museum i Berlin.

Hvorfor den er bra? Jeg er en diger fan av både Franka Potente og Tom Tykwer. Sammen er de dynamitt. Synes fortellerstilen i filmen er spennende, musikken fengende og drivet den holder er det få andre filmer som matcher. Skikkelig god underholdning!

Anbefaler selvsagt "Der Krieger und die Kaiserin" av samme regissør. Og ja, Franka er med i den og. ;)

Lenke til kommentar

Helvette LarsP!

Joda, Lola Rennt var småsnacks for brede muskler. Men jeg kan ikke si meg enig at det er niceness LORD film, for å si det sånn. Lola Rennt ja, dævven sjø, veitja si!

Uansett, flere filmer da? Hmmm..

Kommer ikke på noen jeg.

Btw, få med deg alt av Kitano Takeshi, det er ikke film. Det er _KUNST_ :thumbup:

Lenke til kommentar
Oceans 11 & 12

Ikkje så mykje hopping eller spesiel fortelljings måte men litt.

Blir hvertfall særdeles rasket over på slutten.

Ikke fortell meg at du ble overasket av Oceans Twelve?

Jeg likte Ocean's Eleven av Lewis Milestone, med Sinatra i spissen.

Den var faktisk meget generøs :thumbup:

Uansett, remaken av oceans eleven var ok. Men, 12, naj. Idiotisk, melking, helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Pulp Fiction

:nei:

Pulp Fiction er en kjempefilm, men det var ikke denslags trådstarter var ute etter.

Var det ikke???

Var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle forklare hva jeg mener i topicen.

Jeg er veldig fan av filmer som tar uventede vendinger, og som fortelles med "in medias res", altså at historen hopper i tid. Filmer hvor det dukker opp uventede ting. Som f.eks. Memento, Fight Club, Ethernal sunshine og a spotless mind. Kan sikkert remse opp en del flere, men kommer ikke på noen gode eksempler akkurat nå.

Er det andre som også liker slike filmer? Regner med (og håper) det er mange andre filmer i denne "sjangeren" jeg ikke har sett. Trenger altså flere filmer av denne sort..

(får kanskje ikke svart på noen dager, skal på hyttetur. Men jeg håper andre kan holde liv i posten.. kom på det da jeg hadde skrevet den :p)

Pulp Fiction hopper da i tid?! Veldig mye også!

EDIT: Så det var kommentert før også (så ikke helt at det var 3 sider i denne tråden).. ..er nok litt trøtt! But, anyways..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Hei igjen alle sammen! Er endelig hjemme igjen.

Takke for alle forslagene, har laget meg en fin liste med filmer jeg gleder meg til å se :). Har kanskje ikke klart å definere type film jeg er ute etter godt nok. Men nå gleder jeg meg bare til å se film :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...