Smooth Ceiling Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Paycheck hopper frem og tilbake for å samle noen tråder her og der, ikke at den er så veldig spesiell da. Eternal sunshine e.t.c. er knallbra. (redigert da jeg så først nå at den var blitt nevnt) Solaris - ditto, mange minner som blir vist, teologiske spørsmål blir reist. Det veksles en del mellom nåtid og fortid for å forklare hovedpersonens dilemma. Vanilla Sky, Tom Cruise. Synes personlig det er en spennende og god film. Her kretser også veldig mye rundt hans minner, og har en ganske overraskende utvikling. Generelt synes jeg dette er en smule uklart. Hva menes egentlig med å "hoppe i tid" her, da det stort sett alltid dreier seg om karakterenes minner, d.v.s. hva de husker å ha opplevd i fortiden og at de bruker det for å (stort sett) løse konflikter og personlige kriser i nåtiden. Endret 16. juli 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Pulp Fiction Pulp Fiction er en kjempefilm, men det var ikke denslags trådstarter var ute etter. Vel.. Handlingen går jo frem og tilbake når filmen bytter point-of-view, så jeg vil si at den hører hjemme der. Dessuten en temmelig sjelden type film (hvis man har Memento som utgangspunkt, føler den er fasiten her). Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Lola Rennt og Lost Highway er to av historiens beste filmer. Og de tilfredsstiller kravene til trådstarter. Sistnevnte er iallefall knallsær. Lenke til kommentar
r Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg liker også slike filmer. Kan jo anbefale Requiem For a Dream og Minority Report. Så vidt jeg husker hopper ikke disse særlig i tid, men det er jo "tenkefilmer". Tarantinos Jackie Brown har en ganske interessant slutt. Trainspotting er også en godsak. 21 Grams så jeg da den gikk på kino for noen år siden, så jeg husker ikke stort av den, men jeg tror dette også er en slik film du kunne likt. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Rashômon - en av de tidligere filmene som tok i bruk retrospektiv fortellerteknikk. Det meste av Lynch oppfyller vel også kriteriene, med god margin. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 "Unormale" filmer. Filmer som fortelles spessielt. Buffalo 66. Den går på TV3 i kveld. (Igjen). Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Nightmare on Elm Street 6 Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Last Year At Marienbad. Skjønner du denne så lyver du. S, Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Last Year At Marienbad. Skjønner du denne så lyver du. S, Da skal jeg holde meg et stykke unna den. Hater å føle meg dum etter å ikke ha forstått en film. Dette var tilfelle i 2001: A Space Odyssey, som jeg så for et par dager siden. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Tja, jeg vil si at One Night At McCool's fortelles på en genial og spesiell måte. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Lola Rennt og Lost Highway er to av historiens beste filmer. Og de tilfredsstiller kravene til trådstarter. Sistnevnte er iallefall knallsær. Aiaiai...var uheldig nok til å sjå Lola Rennt i tysktimene på skulen. Riktignok var den på tysk, men makan til drittfilm altså Sin City derimot, var sjenial. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 The Jacket er en genial film for deg. Vet ikke når den kommer til norge, hvis den ikke alleredet har gjort det. sjekk www.imdb.com for info. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Lola Rennt og Lost Highway er to av historiens beste filmer. Og de tilfredsstiller kravene til trådstarter. Sistnevnte er iallefall knallsær. Aiaiai...var uheldig nok til å sjå Lola Rennt i tysktimene på skulen. Riktignok var den på tysk, men makan til drittfilm altså Sin City derimot, var sjenial. Jeg så den også i tysktimen og konkluderte med at det var den største drittfilmen jeg har sett. Jeez, kjerringa løp rundt i byen mesteparten av tiden, mens uhorvelig dårlig techno ble spilt i bakgrunn. Handlingen var helt patetisk og skuespillet likeså. Nå skal det sies at jeg ble så frustrert at jeg dro hjem før filmen var ferdig. Gikk jeg glipp av noe? Hvorfor liker du denne LarsP? Ironi? Dårlig = Bra? Wanna know. EDIT: http://www.imdb.com/title/tt0130827/ wtf? hahaah Endret 16. juli 2005 av Papillon Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Riding The Bullet er nesten plagsom å se på til tider pga. alle hallusinasjonene og hoppene i tid. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Kanskje prøve å se Lola Rennt som noe annet enn slavisk tidsfordriv en tysktime på skolen, og du vil muligens se annerledes på det. Se den på nytt. Skal ikke peke på deg å le, siden jeg tross alt er humanist. S, Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Å se den på nytt, byr meg ærlig talt i mot. Men fortell hva du ser i filmen og hvorfor jeg bør gi den en ny sjangs, istedenfor å slenge ut bemerkninger med nedlatende undertoner. Håper forøvrig ikke din begrunnelse ligger i filmens tema; at detaljer kan endre på den store sammenhengen, kampen mot tiden, eller hva nå temaet måtte være... Skal temaet fremmes, bør filmen være god. Hva er interessant med uendelig lange løpesekvenser (bare Will Smith er like løpekåt) og skriking så glass knuser ispedd et helt horribelt soundtrack? Endret 16. juli 2005 av Papillon Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Fear and loathing in Las Vegas, fortelles ganske spesielt.(synes i allefall jeg) Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Å se den på nytt, byr meg ærlig talt i mot. Men fortell hva du ser i filmen og hvorfor jeg bør gi den en ny sjangs, istedenfor å slenge ut bemerkninger med nedlatende undertoner. Håper forøvrig ikke din begrunnelse ligger i filmens tema; at detaljer kan endre på den store sammenhengen, kampen mot tiden, eller hva nå temaet måtte være... Skal temaet fremmes, bør filmen være god. Hva er interessant med uendelig lange løpesekvenser (bare Will Smith er like løpekåt) og skriking så glass knuser ispedd et helt horribelt soundtrack? Fikk du med deg noe annet enn at hun løp? Fikk du med deg hvorfor hun løp? Bare nysgjerrig. Forresten: Så du den uten tekst?(Antar det er en mulighet siden du så den i en tysktime) Post gjerne med tysk-karakter isåfall. S, Endret 17. juli 2005 av Svankmajer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå