andesam Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle forklare hva jeg mener i topicen. Jeg er veldig fan av filmer som tar uventede vendinger, og som fortelles med "in medias res", altså at historen hopper i tid. Filmer hvor det dukker opp uventede ting. Som f.eks. Memento, Fight Club, Ethernal sunshine og a spotless mind. Kan sikkert remse opp en del flere, men kommer ikke på noen gode eksempler akkurat nå. Er det andre som også liker slike filmer? Regner med (og håper) det er mange andre filmer i denne "sjangeren" jeg ikke har sett. Trenger altså flere filmer av denne sort.. (får kanskje ikke svart på noen dager, skal på hyttetur. Men jeg håper andre kan holde liv i posten.. kom på det da jeg hadde skrevet den ) Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 The Usual Suspects. Liker dog de tre du ramset opp bedre, men er det overaskende vinkling av historien du er ute etter, er 'The Usual Suspects' obligatorisk. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Pulp Fiction Pulp Fiction er en kjempefilm, men det var ikke denslags trådstarter var ute etter. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Sin City kanskje Den er i allefall "unormal", den hopper i tid og har en eller 2 uventede vendinger... (...men den kan ikke sammenlignes med noen av de du nevnte - mer lik Pulp Fiction) Lenke til kommentar
Paull Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Mulholland Drive Butterfly Effect Lost Highway Lenke til kommentar
viranth Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 K-Pax hopper vel ikke i tid! Den beveger seg fremover hele tiden... Lenke til kommentar
hifgad Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Lola Rennt Last life in the universe (orginaltittel er såklart glemt) Hawaii Oslo (se den som ble lista først du) Donnie Darko (hopping? paralelt ) Kommer ikke på flere i farten, ehm.. Endret 16. juli 2005 av bos5e Lenke til kommentar
andre_sn Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 en film der tiden går bakover, bit for bit, slutter der forje biten starter, osv.. husker ikke hva den het da.. En kar med hukommelses problemer.. skikkelig rar, men feit film. Kjent skuespiller men husker faen hva han het heller. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Andesam, tror du vil like The Butterfly Effect med Ashton Kutcher. Den hopper veldig i tid og har noen spennende vendinger Endret 16. juli 2005 av Alderon Lenke til kommentar
andre_sn Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 nai ikke den.. blondhåra jævel, med masse feite tattoos... gikk på tv for en god god stund siden.. Skikkelig bra plot og greier.. noe med no mord og no dritt. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) en film der tiden går bakover, bit for bit, slutter der forje biten starter, osv.. husker ikke hva den het da.. En kar med hukommelses problemer.. skikkelig rar, men feit film. Kjent skuespiller men husker faen hva han het heller. Allerede nevnt. Memento. -KJ EDIT: Memento går ikke bare bakover. Den går faktisk begge veier, storylinene møter hverandre og krysser tilogmed hverandre... Endret 16. juli 2005 av jevel Lenke til kommentar
andesam Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Andesam, tror du vil like The Butterfly Effect med Ashton Kutcher. Den hopper veldig i tid og har noen spennende vendinger har sett den, kjempefilm Positivt å se så mye respons. Det at filmen hopper i tid er ikke noe must for min del. Nå har jeg vertfall en del filmer jeg kan glede meg til å se, takk Lenke til kommentar
andre_sn Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 memento var det ja... 12 monkeys er driit fet. skikkelig bra Lenke til kommentar
6502 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hopper vel ikke i tiden, og har kanskje heller ikke så mye uventet, men en kul forteller-style movie: Last man standing... men Bruce W & Co Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Memento er en kjempefilm. Sin City er også fantastisk, den hopper i tid, har masse voice-over, men er kanskje ikke det trådstarter ser etter? Så også en film i går som burde nevnes, nemlig Crash som var en utrlig bra film. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Åja, hopper i tid, leste ikke den delen. Men uansett, K-Pax og Lost in Translation er begge filmer som er noe spesielle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå