Marcelo Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Pc musen er så ektremt unøyatig i spill og windows. hva kan problemet være? Jeg har en MX100 laser mus problemet er som sagt at den er unøyaktig, beveger seg hakkete på en måte, den går liksom ikke i en rett linje EDIT: Kan det være pga av at den er koblet til ps2 og ikke usb? takker for svar Mvh: Marcelo Endret 16. juli 2005 av Marcelo Lenke til kommentar
Authority Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Vanskelig å si. Prøv å variere underlaget for musen din (musmatten). Underlag med mye rødt i er meningsløst å bruke på optiske mus (gjett hvorfor). Du kan også prøve å oppdatere samplingraten på musen din i Maskinvare dialogen. At den er koblet til ps2 porten din har neppe noe med problemet å gjrøe. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Vanskelig å si. Prøv å variere underlaget for musen din (musmatten). Underlag med mye rødt i er meningsløst å bruke på optiske mus (gjett hvorfor). Du kan også prøve å oppdatere samplingraten på musen din i Maskinvare dialogen. At den er koblet til ps2 porten din har neppe noe med problemet å gjrøe. Edit : Denne musen baserer seg ikke på samme teknologi som optiske mus og burde teoretisk fungere greit på alle underlag unntatt glass / speil og reflekterende overflater. Om teknologien : Logitech Mx1000 teknologi Marcelo : Kjenner til flere som har hatt samme problemet, hvis musen beveger seg på skrått når du beveger den rett oppover så er det sannsynligvis noe problem med selve musen, du kan selvsagt prøve den på usb men tviler på at den blir noe bedre av det. Endret 17. juli 2005 av Malvado Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Så hvis det er noe problem med musen, hva kan jeg då gjøre? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Test den på andre pcer, hvis problemet er der på minst 3-4 pcer, send den tilbake der du kjøpte den fra. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Prøv denne jeg legger ved så kan du se hvor mange HZ du får ut av å bevege den i en test-rute. Mouserate.zip Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Jeg tror kanskje det Authorety sa stemte, for når jeg tar av musematen så e an meget nøyaktitg. Musematten jeg har er en ganske rød og lilla aktig Looneytoones musemate Men hvorfor har det seg at det er sånn, trodde ikke det skulle være sånn siden det er en laser mus? Endret 16. juli 2005 av Marcelo Lenke til kommentar
Authority Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Jeg tror kanskje det Authorety sa stemte, for når jeg tar av musematen så e an meget nøyaktitg. Musematten jeg har er en ganske rød og lilla aktig Looneytoones musemate Men hvorfor har det seg at det er sånn, trodde ikke det skulle være sånn siden det er en laser mus? Jeg utfordret deg til å gjette hvorfor Jeg har ikke lest om akkurat din mus, men jeg antar at den bruker rødt lys i laseren sin. Når det røde lyset treffer en flate, tar musen din bilde av flaten, og sammenligner med forrige bilde for å finne ut hvilken vei musen har flyttet seg. Dersom hele flaten er rød, blir det vanskelig for musen å skille mellom hva som er bildet tegnet av laseren, og hva som er i bildet fra før. Husk at sensoren kun oppfatter rødt. @Malvado: Kanskje du heller skulle oppdatere deg selv i stedet for å forsøke å belære meg. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Authority : Tja http://www.logitech.com/lang/pdf/laser_techbrief-04.pdf And it does so on virtually any surface, white or black,solid or pattern, shiny or matte. Laser illumination tracks flawlessly on the high-gloss surfaces that LED-based mice simply can’t negotiate. These surfaces include lacquered tabletops, glazed ceramic tile, untextured plastic, metal surfaces, photo paper, laminate countertops, opaque glass, and more1. Thanks to Logitech and Agilent’s groundbreaking laser mouse technology, virtually any surface, short of a mirror or pane of clear glass, will do. Mouse pads, those dustcatching relics from the era of rolling-ball mice, are, at last, no longer necessary for smooth operation. En undersøkelse av musematta vil sannsynligvis avklare dette. I og med det ikke står noe spesifikt om den vil fungere på et rødt underlag så kan du legge et helfarget rødt ark under musa og se om du greier å bevege den da. Mx 1000 Erratic movement Erratic optic mice movement Authority : Du har selvsagt 100% rett når det gjelder optisk mus, men ifølge det jeg har oppfattet av Laser mus så skulle denne ikke ha denne begrensingen, men i og med at jeg selv ikke har en så kan jeg ikke bekrefte dette 100%, kun gå utifra det som har blitt skrevet. Så jeg antar at musematta har en plastikkoverflate som sannsynnligvis reflekterer laser strålen eller at laseren leser lengre ned. Endret 17. juli 2005 av Malvado Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå