kurre Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Har anskaffet Asus A7V333 og Seagate Barracuda harddisker som jeg forsøker å sette opp i RAID konstellasjon. Etter å ha lest i bokji og prøvd meg fram er jeg litt klokere, men fortsatt ganske forrvirra. Manualen gir motstridene beskjeder: bl.a. står det et sted at det er 1. og 2. IDE som skal brukes, samtidig som det et annet sted står at det er 3. og 4. som skal brukes. Det siste høres riktig ut for det er Promise chipen som støtter RAID. Det er også med harddiskene plassert der at jeg får etablert en RAID 0 array i FastBuild. Men, når jeg så skal installere OS fra CD finner ikke innstallasjonsCD´en (WindowsXP) noen harddisker å installere på. Hvis jeg plasserer harddiskene i 1. og 2. får CDen kontakt med harddiskene, MEN, da finner ikke Fastbuild dem. Kan noen hjelpe ???? Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Du må lage en diskett med programmet på cden som ligger under drivers/raid/*** (noe sånt.. husker ikke..helt) deretter trykker du F6 i winxp instalasjonsprogram setter inn disketten når dataen spør etter den... Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Du får spørsmål, helt i starten av XP (ihvertfall om du bruker installasjonsdisketter), om du vil installere RAID-kontroller. Trykk F6 eller no sånt. Så skal dette ordne seg. Og ja... Bruk IDE 3 og 4 Lenke til kommentar
kurre Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Tusen takk for svarene. Det gikk greit. Jeg fant filene på Asus´support CD under Drivers/Promise/Pdc20276/WinXP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå