Gå til innhold

Må ikke egentlig AMD XP CPU'ene "låses opp" før de kan overk

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-07-30 09:43, GeeZuZz skrev:

hmm. jeg kunne ikke finne noen AGP eller PCI FSB/bus innstillinger i Biosen. hvordan skal jeg liksom kunne stille på det

Hovedkortet mitt er forresten MSI KT3 Ultra ARU.

jeg stilte FSB'en til 148. CPU'en kjører altså på 1.71Ghz nå. Alt ser ut til å funke fint. har ikke opplevd noen form for crash eller heng så langt i overkokkings prosjektet mitt.

Har samma HK som deg, tror disse instilllingene stiller seg inn sjøl...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er mulighet for det i bios der... Er jo bare og regne seg fram til "tillatte" hastigheter med og bruke de divider greiene som er nevnt tidligere i tråden. Hvorfor ikke unlocke XP cpu'en da? Koster ikke så mye for en ny en visst du toaster den :razz:

Lenke til kommentar

har tenkt på det også. men i guiden på overklokking.no driver de med masse rart for å koble sammen broene.

jeg har ikke peiling på elektronikk, men min bror (som i så fall skal utøre handlingen) lurte på om ikke det er nok å bare lodde sammen broene - uten alt det stresset de driver med på overklokking.no. det synes jeg også høres logisk ut.

skal ikke bare de få kontakt? og da holder vel lit "lodd"

Lenke til kommentar

Hehe det er nok ikke bare å få lagt på litt metall. Hvis du tar ut prosessoren og studerer den nøye vil du se hvor små broene som skal ha kontakt med hverandre(lpt 1 broene). Poenget er at de ligger så sinnsykt tett sammeen, og det skal ikke være kontakt mellem de forskjellige broene. Finnes mange "bra" tourials som forklarer hvordan dette gjøres.(superlim teip og rep sett til varmetråder er vel den letteste måten, har også hørt at hvis du har en viss type kalkulator(el. lignende(mobil?))kan du bruke det som konnekter displayet og resten av hardwaren. Noen som har prøvd dette?)

Tilbake til overklokkingen din:

Da jeg kjøpte meg ram for en tid tilbake, kjøpte jeg PC2100 og den klarer ikke noe serlig mer enn 150mhz på frontbuzn. Så rammen er jo viktig her.

Så var det multiplayeren: Hvis du unlocker og stiller opp den har dette ikke noe å si på pci/agp porter mm. Men veldig mange setter multiplayeren ned ned for å få frontbuzn høyere. Det er det du får mest ytelse av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...