Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ip-telefonen sluker linja mi!

Anbefalte innlegg

hei!

dette kan hende er feilpostet, men jeg synest dette var den beste plassen.

her er the problem: jeg spiller wow. jeg er avhengig. det har virket helt fint siden jeg kjøpte det, helt til et monster kallt ip-telefonen kom til huset. fra nå av har jeg kostant en utrolig høy ping, som gjør at jeg ikke kan spille, og etter en stund (10 min) detter jeg ut.

i dag skulle jeg prøve å fixe dette, skiftet på noen kabler å styr, slik at jeg tenkte jeg kanskje skulle få raskere på wow. det som skjedde var: internet ble, ip-telefonen datt ut. ok tenker jeg, nå kan jeg vertfall teste om det er den som har skylla, OG GJETT OM!! plutselig gikk alt på skinner, og ingen ping problemer i det hele!

MEn så koble opp telefonen igjen, og pinger kommer, og jeg kan ikke spille mere. Telefonen skal ta max 120 kb av linjen min, so er på 1024. Det ser tvilsomt ut som den gjør. Jeg hadde ingen andre programmer oppe når jeg spiller, ikke noe nedlasting! ingen virus osv. har netopp formatert ( 1 dag siden).

Så, hvordan få stoppe at ip-telefonen tar hele linja?

takker for alle svar! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BBT adapteret til telenor tar ca. 95kbit/s hver vei.

Det bruker 0 båndbredde når det ikke er noen aktiv samtale.

Dersom du har dårlig ping selv når den ikke er i samtale, skal du ikke se bort i fra at det kan være noe kødd med BBT adapteret ditt.

Lenke til kommentar

Iptelefonen skal som regel ikke ta mer enn 120kbit. Hvordan er opplastningen din ? Kanskje du sliter der. Sjekk hastigheten med tptest. Last det ned på www.tptest.se

Sjekk uploaden din både med og uten telefoni adapteret. Om det er forskjell kan du ta kontakt med telenor.

Lenke til kommentar

tenker meg han sitter på ein 1024/128 linje

og då seier deg seg sjølv

du sitter på ca 90-100kbit og telefonen tar 90-120kbit

Ring til Telenor og fortel dei at det er på tide dei tilbyr minst 512kbit opp

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar

Det har dei alt (512=400) men når gnitalusene ikkje vil betale så får dei heller ikkje.

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å komprimere det litt mer? 120 kbit er jo vanvittig overkill for tale, kan helt sikkert trøkke det ned til 32 kbps og fortsatt ha fin-fin kvalitet.

AtW

Lenke til kommentar

Med ISDN brukte de 64kb/s for å overføre tale. Og da på et linjeswitchet nett. Når man bruker ett pakkswitchet nett må du ha mere overhead for å overføre noe, og dermed ender man opp med ca 90 - 110 kb/s. Kunne muligens klart bedere med noe ala mp3 koding av lyden, men kjenner standarene for dårligt til å vite hva som skjer i dagens standarer.

Lenke til kommentar
Med ISDN brukte de 64kb/s for å overføre tale. Og da på et linjeswitchet nett. Når man bruker ett pakkswitchet nett må du ha mere overhead for å overføre noe, og dermed ender man opp med ca 90 - 110 kb/s. Kunne muligens klart bedere med noe ala mp3 koding av lyden, men kjenner standarene for dårligt til å vite hva som skjer i dagens standarer.

GSM har en bitrate på 13 kbps, sjelden folk klager på kvaliteten der, og å si at det er en sofistikert komprimneringsalgoritme er å overdrive. Amerikanske systemet har enda dårligere kvalitet. Relativt bredbåndet talesignal kan enkelt fåes ned i 40 kbps eller mindre med god kvalitet.

AtW

Lenke til kommentar

Det har dei alt (512=400) men når gnitalusene ikkje vil betale så får dei heller ikkje.

legg merke til 'minst' eg vil idag heller gå for ei linje med mest mogleg upload

download er godt nok uansett idag

Lenke til kommentar

Alle telenor BBT kunder har fått gratis oppgradering til Plus til de nye hastighetene blir aktive, så han skal minst ha 256 ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...