Plecto Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Jeg driver med litt amatør filming og har blitt ganske irritert av det mikrofonen jeg har. Det er en veldig liten mikrofon fra Clas Ohlson til 400kr. Den fungerte helt fint, bortsett fra at den fanget kun opp lyder som var veldig nær mikrofonen. Nå ser det ut som den har blitt ødelaget for lyden er temmelig lav nå. Hvor dyr mikrofon må man egentlig ha for at den skal fange opp lyder som er like lave og med like god kvalitet som øret? Hva slags mikrofon anbefaler dere å ha? Hvor ville dere ta hatt den? I en lang stang over det/de du filmer eller en liten myggmikrofon klipset fast i jakka? Kobler dere mikrofonen til kameraet eller har dere en bærbar pc i nærheten? Jeg vil helst bruke minst mulig på min nye mikrofon, men har dere noen minimum pris på mikrofoner? Sånn at alle mikrofoner er ubrukelige under den prisklassen. Siste spørsmål: Hvor bra mikrofon må man ha (hvis den da befinner seg på f.eks. jakka til personer) for at den skal fange opp fotskritt, åpning av dører, knaking av gulvet, låsing av dører etc.? Vet det ble mye spørsmål her, men så slepper jeg å spørre flere ganger. Jeg vil gjerne vite hva jeg får for hvor mye penger. Endret 15. juli 2005 av Hektor123 Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Ingen som kunne tenke seg å svare på i det minste noe av det jeg har spurt om? Filminga vår tok en bråstopp på grunn av mikrofonen. Trenger hjelp for å få den i gang igjen Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Hva med å søke litt her på forumet først: http://forum.akam.no/index.php?showtopic=443691&hl= Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Har lest på forumsidene, men ingen svarer på det jeg spør om Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Jeg driver med litt amatør filming og har blitt ganske irritert av det mikrofonen jeg har. Det er en veldig liten mikrofon fra Clas Ohlson til 400kr. Den fungerte helt fint, bortsett fra at den fanget kun opp lyder som var veldig nær mikrofonen. Nå ser det ut som den har blitt ødelaget for lyden er temmelig lav nå. Hvor dyr mikrofon må man egentlig ha for at den skal fange opp lyder som er like lave og med like god kvalitet som øret? Hva slags mikrofon anbefaler dere å ha? Hvor ville dere ta hatt den? I en lang stang over det/de du filmer eller en liten myggmikrofon klipset fast i jakka? Kobler dere mikrofonen til kameraet eller har dere en bærbar pc i nærheten? Jeg vil helst bruke minst mulig på min nye mikrofon, men har dere noen minimum pris på mikrofoner? Sånn at alle mikrofoner er ubrukelige under den prisklassen. Siste spørsmål: Hvor bra mikrofon må man ha (hvis den da befinner seg på f.eks. jakka til personer) for at den skal fange opp fotskritt, åpning av dører, knaking av gulvet, låsing av dører etc.? Vet det ble mye spørsmål her, men så slepper jeg å spørre flere ganger. Jeg vil gjerne vite hva jeg får for hvor mye penger. Hvis du leser litt i linkene som jeg refererte til så vil du finne ut at det ikke finnes en mikrofon som løser dine behov. Du vil trenge flere: En shotgun for å fange lyd på avstand. Flere "mygger" - lavier mikrofoner for dialog enkeltpersoner, gjerne trådløse i god kvalitet. Mikser for å mikse lyden fra flere mikrofoner sammen. Til mitt videokamere bruker jeg en god stereomikrofon for å filme konserter og samtaler Audio Technica AT-822 http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...oughType=search Samt et trådløst Sennheiser ew500 lavier system. Tilsvarende system finner du her: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...oughType=search Vil ytterligere behøve en shotgun mik f.eks Sennheiser http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...egoryNavigation Etter å ha kjøpt dette er det bare håpe at det er penger igjen til øl for lydmannen som skal betjene utstyret mens du filmer. ps. I tillegg må lydmannen ha gode hodetelefoner som sikrer at han kan lytte på resultatet fra shotgun mikrofonen fortløpende... Endret 18. juli 2005 av froggyler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå