Gå til innhold

Spise rett før man legger seg - Sundt?

Håvard

Anbefalte innlegg

For det nytter jo å si at man ikke skal spise etter klokken 20 når enkelte her legger seg først 12 timer senere, er nok ikke helt korrekt...:)

Nei, men generelt da vet du. Normale folk legger seg 23-24.

Dette gjelder selvsagt ikke i ferier.

Uansett, aldri brydd meg om å ikke ete etter klokken 20. Sover godt for det ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok smart å spise ihvertfall proteiner før manlegger seg. Når man sover produserer kroppen rekordhøye mengder med anabole hormoner som bedrer proteinsyntesen, muskeloppbygningen og annen kroppslig restitusjon. I denne sammenhengen kan det være greit med noe karbohydrater, slik at kroppen lettere kan ta opp proteinene, samt at insulinnivåene vil gi bedre inntak av dem. Lav Glykemisk verdi er å anbefale. Fett, derimot, vil veldig lett lagres når insulinnivåene er på et litt høyere nivå, og iogmed at man bare ligger, vil det nok lagres mer enn vanlig.

Mitt råd er derfor å spise moderat med proteiner (MEd mindre man har trent hardt) og litt trege karbs.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 år senere...

Jeg er jo tydeligvis helt ute og kjører her ettersom jeg liker å spise det jeg nesten vil kalle en middag nummer to rett før jeg legger meg. Blir jo så døsig når en er skikkelig mett :) Jeg rettferdiggjør det overfor meg selv ved at jeg ikke spiser frokost...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...