Anonym234 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 For det nytter jo å si at man ikke skal spise etter klokken 20 når enkelte her legger seg først 12 timer senere, er nok ikke helt korrekt... Nei, men generelt da vet du. Normale folk legger seg 23-24. Dette gjelder selvsagt ikke i ferier. Uansett, aldri brydd meg om å ikke ete etter klokken 20. Sover godt for det Lenke til kommentar
applemania Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Spiser ikke etter 20.00, jeg. Hvis jeg gjør det får jeg ikke sove. Men det varierer sikkert fra person til person hva man foretrekker. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Det er nok smart å spise ihvertfall proteiner før manlegger seg. Når man sover produserer kroppen rekordhøye mengder med anabole hormoner som bedrer proteinsyntesen, muskeloppbygningen og annen kroppslig restitusjon. I denne sammenhengen kan det være greit med noe karbohydrater, slik at kroppen lettere kan ta opp proteinene, samt at insulinnivåene vil gi bedre inntak av dem. Lav Glykemisk verdi er å anbefale. Fett, derimot, vil veldig lett lagres når insulinnivåene er på et litt høyere nivå, og iogmed at man bare ligger, vil det nok lagres mer enn vanlig. Mitt råd er derfor å spise moderat med proteiner (MEd mindre man har trent hardt) og litt trege karbs. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg spiser kun proteiner før jeg legger meg, minst mulig karbs. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Man bør ikke spise etter klokken 20.Ikke bra å sove med en mage som jobber villt med maten. Kan ikke si meg enig med deg der. Spiser meg helt mett ca.2 timer før jeg legger meg og sover som en stein om nettene Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Man må jo ha kveldsmat, evt. nattmat nå i sommerferien. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Man bruker lenger tid på å sovne hvis magen jobber. Det bør helst gå 1-2 timer mellom kveldsmat og leggetid. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 I går spiste jeg 1 bolle med müsli, 1 bolle med is, 1 banan og endel duer + litt tran (!) kl. 2300-2330. Altså rett før jeg la meg. Funker (mot) fett! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Når du sover så har du jo ikke så mye forbrenning som i våken tilstant. derfor kan man legge på seg hvis man spiser mye nattmat. Lenke til kommentar
-Serenity- Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg er jo tydeligvis helt ute og kjører her ettersom jeg liker å spise det jeg nesten vil kalle en middag nummer to rett før jeg legger meg. Blir jo så døsig når en er skikkelig mett Jeg rettferdiggjør det overfor meg selv ved at jeg ikke spiser frokost... Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Kan noen finne en artikkel som henviser til en vitenskapelig studie angående dette emnet? At tretti stykker sier sin mening om emnet betyr lite. Etter litt søking på internett finner jeg bare slankesider og helseforumer. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 På grunn av jobbsituasjonen min, så må jeg spise i elleve-tiden hver kveld, altså en times tid før jeg legger meg. Lenke til kommentar
Wakarimasen Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Man spiser når man er sulten. UANSETT. Endret 26. mars 2011 av UsedToBeSane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå