Håvard Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Er det sundt å spise rett før man legger seg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Nope Ikke med mindre du driver og bygger muskler for tiden og det er en proteinshake etc. det er snakk om.... Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Det er snakk om brød med smør og pålegg på... Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Man bør ikke spise etter klokken 20. Ikke bra å sove med en mage som jobber villt med maten. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Er det sundt å spise rett før man legger seg? Går ut i fra at det ikke er det. Nå er jeg ingen kostholdsekspert, men det sies at sukker og karbohydrater bør taes på dagen, og ikke før man legger seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Ikke noe brød før du legger deg. Karbohydrater skal man ideelt sett ligge unna om kvelden, og i hvertfall ikke rett før du legger deg. Kan gå ut over søvnkvalitet og. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 hmm... oki... da får jeg slutte med alle disse natt måltidene mine da... (Men jeg pleier å bli sulten da klokka nermer seg 1-2... ) Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Man må jo ha litt kveldsmat! Ikke etter 8 sier du? Det skal være et eksperiment hos meg nå de nærmeste dagene/ukene. Jeg skal prøve å spise kvelds før 8 (spiser vanligvis kvelds ca kl 9, noen ganger senere), og se om jeg sover noe bedre om jeg gjør det. Mistenker at jeg kommer til å feiler stort. Gammel vane er vond å vende... 1 Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Spiser 1-2 timer før leggetid hver kveld jeg. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 I ferier/helger pleier jeg å spise rundt 00-03 .eg Men pleier altid å spise rett før jeg legger meg... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 1-2min. før leggetid her. 1 Lenke til kommentar
riktig Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Har alltid spist kort tid før jeg legger meg, og merker ikke noe bivirkninger av det. Kroppen min er visst eksepsjonellt frisk, ifølge legen. Unntaket er at jeg ikke akkurat et tynn Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 For det nytter jo å si at man ikke skal spise etter klokken 20 når enkelte her legger seg først 12 timer senere, er nok ikke helt korrekt... Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Å ta seg en par skiver med feks brunost, ser jeg ingen skade i å ta rett før leggetid. Selv sliter jeg med å få sove om jeg føler meg sulten. Å spise seg stappmett på burgere og kebab er nok ikke å anbefale. Kan også få mareritt av å sove på skikkelig full mage. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Har da alltid spist rett før jeg legger meg, kan ikke si jeg lider så mye av det.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Spørs helt hva man spiser, og hva man mener med "sunt". Dersom du er på slanker'n er det kanskje ingen god idè å spise rett før leggetid, men ellers ser jeg ikke problemet. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Ja da har jeg fått svar værtfall EDIT: LEIF Endret 15. juli 2005 av Hrisebro Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Kan ikke sove på tom mage. Må ha nattmat. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg blir mer våken og får mindre lyst til å sove hvis jeg spiser rett før jeg legger meg. Bedre å sovne sulten, og vokne til en god frokost Lenke til kommentar
Musty Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 ingen som sier at dere skal sove på tom mage. Ingen som har sagt at dere ikke kan spise noe etter middagen kl 16. Det er ikke lurt å spise rett før man legger seg, men en time eller to før er helt greit. Problemet er sånn som Stine sa helt i begynnelsen at da får ikke magen slappet av fordi den skal bearbeide maten og trekke ut næringstoffer osv mens du sover. Da er det mye lurere å la maten sige litt inn, slik at hele kroppen får slappet av når du først sover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå