bodycrap Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 mine er vel: Appelsinpiken Harry Potter 4 og 5 håndtering av udøde pupl varmtvannsmusikk Lenke til kommentar
macciato Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 1. Harry Potter og føniksordenen 2. Harry Potter og Blodprinsen. 3. Harry Potter og Ildbegeret. 4. Odel...(Anne Karin Elstad) 5. Harry Potter og fangen fra Azkaban. Jeg liker ikke Harry Potter Lenke til kommentar
sovietkitsch Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Tilfeldig rekkefølge: -Haikerens Guide til Galaksen -Populærmusikk fra Vittula -Harry Potter (3-6) -Vindens Skygge -Den Mørke Materien (serie) Endret 25. februar 2007 av sovietkitsch Lenke til kommentar
O.J Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 *legges i mine innlegg* Lenke til kommentar
Hundremeterskogen Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 ikke rangert - Engler og demoner - Harry potter og ildbegeret - kabalmysteriet - naiv.super - beatles Lenke til kommentar
Devi Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 The Wheel of time serien (11 bøker) The Sage of recluce (8-9 bøker) Eragon Harry potter bøkene (6 bøker, snart 7) Bøkene av John Grisham (Vet ikke hvor mange bøker) Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) I tilnærmet tilfeldig rekkefølge: Mørk august (Faulkner) En bønn for Owen Meany (Irving) En lykkens ridder (Costain) Lorna Doone (Blackmore) Oppvekst i Andeby (Briseid) Endret 7. mars 2007 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 i ingen spesiell rekkefølge Wellingtons rifles, six years to waterloo Campaigns of napoleon Terry Jones' barbarians Black hawk down Napolen's Finest Davout and he's 3rd corps Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Ikke i rekkefølge: Ringenes Herre Bøkene om Arn Harry Potter Da Vinci koden Hitchakers guide til galaksen Er vel topp5 som jeg kommer på nå ihvertfall. Har lest en del bøker oppgjennom årene:) Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) 1) Snow crash 2) The White Hotel 3) Første bok i Gobi-serien 4) The Toynbee Convector 5) Forføreren Endret 1. mars 2007 av Beatnik Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 The Wheel of time serien (11 bøker)The Sage of recluce (8-9 bøker) Eragon Harry potter bøkene (6 bøker, snart 7) Bøkene av John Grisham (Vet ikke hvor mange bøker) 8036382[/snapback] Det var vel spørsmål om dine 5 toppbøker, ikke dine 30-40... Lenke til kommentar
ptta Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) John Grisham har skrevet mer enn 12 bøker^^. Blir vel mer 50-60 det der til sammen. Mine topp fem er: 1) Arn-triologien: Bøker som skildrer livet for 1000 år siden på en vindunderlig måte. 2) Sjakalen: Mer spennende lesning finnes vel knapt selv om denne er skrevet for mange år siden. 3) Spion for Churchill: Nå tenker du sikkert: Hva? Simpel spenning skrevet bare litt etter andre verdenskrig med den mest sterotypiske tittelen som tenkes kan? Vel, jeg skal fortelle deg en hemelighet, du har rett, men jeg synes nå en gang at boka er fin, og det må jeg vel få lov til? 4) Ringenes Herre: Beskrivelse er neppe nødvendig i disse dager, men vil ha sakt at jeg leste Ringen Herre før noen hadde hørt om at filmene skulle lages 5) Iskaldt Bedrag: Helt klart den beste godeste Brown har skrevet IMHO Endret 3. mars 2007 av ptta Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Greit det, jeg har aldri lest noe av Grisham. så 30-40 var et forsiktig anslag fra min side. Men poenget kom forhåpentlig klart fram likevel. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg leser lite bøker. Topp to. 1. "1984" av George Orwell 2. "Månen er tøff & naken" av Jon Ewo Lenke til kommentar
ptta Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Greit det, jeg har aldri lest noe av Grisham. så 30-40 var et forsiktig anslag fra min side. Men poenget kom forhåpentlig klart fram likevel. 8073362[/snapback] poenget kom svært klart frem, og jeg er enig at det ble litt vel mange når man spør etter topp 5. Mr. cowerly (eller noen andre) kan du forklare kort hvorfor du synes 1984 er så bra? Har lenge hatt lyst til å lese denne. Endret 4. mars 2007 av ptta Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Mr. cowerly (eller noen andre) kan du forklare kort hvorfor du synes 1984 er så bra? Har lenge hatt lyst til å lese denne. 8076934[/snapback] Nå er ikke jeg den beste å spørre ettersom jeg har lest heller få bøker. Men den handler altså om et samfunn som forfatteren så for seg skulle skje allerede i 1984 (Boken er skrevet i 1949), og den tar for seg en person, Winston Smith, som levde i dette samfunnet. Et samfunn hvor "Big Brother" overvåker alt du gjør og identifiserer alle ansiktsuttrykkene dine for å avsløre thoughtcrime, altså feilaktige tanker overfor samfunnet og livet. Dette straffes med fullstendig destruksjon, og alle tegn til at du noensinne har levd blir fjernet. George Orwell klarer å fremstille alt på en veldig troverdig måte, og har gode og presise skildringer. Jeg vil ikke avsløre alt for mye, så jeg sier bare at den er meget bra etterhvert. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Har tenkt på å lese denne boken lenge, skal prøve å huske det neste gang jeg besøker en bokbutikk/et bibliotek, takk skal du ha. Lenke til kommentar
Kriztin Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 1. Das Kapital - Marx 2. Den Proletariske revolusjonen og Renegaten Kautsky - Lenin 3. Det Kommunistiske Manifest - Marx og Engels 4. Anarkisme og Anarkosyndikalisme - Marx, Engels, Lenin 5. Ringenes Herre - Tolkien Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 1: Anne Bishop - Daughter of the Blood 2: Anne Bishop - Heir to the Shadows 3: Anne Bishop - Queen of the Darkness 4: Anne Bishop - Drems Made Flesh 5: Anne Bishop - The Invisible Ring Top 5, rekkefølge har ingenting og si. Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Til alle som har lest/leser Tidshjulet-serien; er det noen som har peilig på ca hvor mange bøker som er planlagt? En kamerat av meg sa han ville vente med å begynne på serien i tilfelle forfatteren ikke ble ferdig... Er siste bok på norsk nr 10 eller 11? Jeg har lest tom 10, og vet 11 finnes på engelsk, men norsk? Er de btw vanskelige å lese på engelsk(foreløpig holdt meg til norsk jeg... )? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå