ITpro Skrevet 28. november 2001 Forfatter Del Skrevet 28. november 2001 Det ser ut til at det var hovedkortet som var/er ustabilt. Har byttet til akkurat samme kort nå og bluescreens er fullstendig borte. Nå fungerer maskinen bedre. Ulempen er at bluescreens er byttet ut med heng. Dvs. maskinen fryser fullstendig når et eller annet program jobber mot prosessoren. Kjøling er tilstrekkelig da prosessoren ligger på 45 grader ;-( Får forske videre på problemet eller rett og slett skrote Abit hovedkortet. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Jeg har samme kort, og jeg har ikke noen problemer overhodet med Xp. Helt stabilt, har hatt oppetid på 8 dager, og da er også maskinen i standby og hibernert osv osv. Så kanskje du har hatt uflaks, men høres rart ut å ha uflaks to ganger på rad. Lenke til kommentar
ITpro Skrevet 6. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2001 Jeg har nå omsider kommet i mål med problemet og fått en stabil PC. Problemet var ustabilt hovedkort. Det tredje Abit KG7-RAID hovedkortet jeg prøvde fungerte! De to første var rett og slett ustabil og ga meg masse tilfeldig heng og bluescreens. Alle tre hovedkortene er testet med nøyaktig samme BIOS versjon (5W) og samme Windows XP installasjon så det var faktisk fysisk ustabilitiet på de to første hovedkortene som var problemet. Det hører også med til historien at jeg til slutt prøvde med 4 minnebrikker som gjorde maskinen ustabil igjen (har hele tiden ellers testet kun med 1 minnebrikke) og måtte gå ned på 2 brikker (krever visstnok registrert minne). Da gikk det greit. I tillegg testet jeg med en tilsvarende XP 1900+ prosessor som ikke ville gå forbi det første BIOS bildet. Har svidd av *noen* timer på dette. Nå skjønner jeg fordelen med å kjøpe en ferdig oppsatt og uttestet PC fra Compaq eller tilsvarende, men det er jo et slags nederlag det også :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå