Po[wP]ow Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Har nettopp kjøpt ny pc i deler, men har problemet at ikke pc'n finner s-ata2 harddisk. Har kjøpt hk: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306274&cks=SER Og harddisk: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307912&cks=PRL Når jeg skal installere WinXP så kommer det "Installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen." Hva er probelmet? Noen som kan hjelpe fort? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Mens Windows installasjonsprogrammet laster inn diverse filer, står det nede på skjermen, at hvis du har SCSI, eller noen enheter som trenger drivere, så skal du trykke F6 (Tror det er F6). Når det kommer opp, trykker du på knappen, setter inn disketten med S-ATA driverne, og installerer de. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 ja da kom det at jeg skulle sette inn diskett med drivere, og det gjorde jeg. Driverene ble insallert men det funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
capy Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 kontroller at du finner disken i BIOS. kanskje noen ledninger ikke er plugget godt nok i. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 jeg fant feilen jeg så da er problemet løst. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 kontroller at du finner disken i BIOS. kanskje noen ledninger ikke er plugget godt nok i. Har selv hatt lignende problem. Slett som en gris i mange timer for å finne disken, helt til jeg skjønte at SATA-kabelen ikke satt ordentlig i. Det så ut som om den gjorde det, men det gjorde den ikke. Kjenn etter for å forsikre deg om at den gjør det. Garanterer ikke at det er problemet, men det er jo verdt å sjekke. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 ow' date='15/07/2005 : 23:45'] jeg fant feilen jeg så da er problemet løst. Hva var feilen? Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Feilen var bl.a. at s-ata strømmen hadde falt ut:S og noen instillinger i BIOS som jeg måtte fikse på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå