Arctic Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hei. Det er sikkert flere en et råd på dette... Men jeg spør nå hva som er den beste måten og behandle et helt nytt mobiltelefon batteri? Forresten.. Barnet skal hete Siemens ME 45 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Vet ikke om dette er nødvendig lenger på nye batterier, men før så anbefaltes det å lade batteriene helt ut noen ganger før man begynte å "klatt-lade" det. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Da jeg gikk elektronikk, så ble vi lært at det er viktig dette med første opplading. Du øker kvaliteten/levetid på batteriet. Da jeg snakket med kundeservice hos telenor så hadde de aldri hørt noe om dette, snakket også med tekninsk avdeling, men jeg skulle ikke bry meg om dette med første opplading. Påf.eks på en mp3 spiller jeg har, så står det at batteriene MÅ lades 12 timer første gang. Og i nokia bruksanvisningen så står det ingenting om dette med første opplading. Så jeg er litt i tvil på dette med den første oppladingen. Ingen som jobber med elektronikk her da? Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Nokia anbefaler det fortsatt. Hva telenor kan og ikke kan, vel, og hvis teknisk avd aldri hadde hørt om det... Merkelig. Men, telenor, så vidt jeg vet lager de ikke mobiler. :smile: Men som sagt, nokia anbefaler det. Mvh Melba Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Har aldri opplevd å kjøpe en nokia som ikke har en egen "Hvordan behandle batteriet" avsnitt i bruksanvisningen. Men saken er den at tiden for førstegangsladning varierer veldig fra telefon til telefon virker det som. Hør med den du kjøper telefonen av (hvis han har peiling), sjekk bruksanvsiningen og finner du ikke noe kontakt Siemens. Ingen har vell bedre peiling på hva som bør gjøres som de som produserer telefonen. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Ingen har vel mer ønske om å selge nye batterier, en Siemens :wink: Men jeg skal prøve og ta en telefon til de i morgen. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Ok, snakket med Siemens nuh. De anbefalte 16 timers opplading første gang. Utover dette var det ikke så mye og stresse med. Bortsett fra det faktum at du bør lade minst mulig. Det er selvfølfgelig logisk da batterier svekkes litt for hver lading. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-07-30 14:58, cyclo skrev:Har aldri opplevd å kjøpe en nokia som ikke har en egen "Hvordan behandle batteriet" avsnitt i bruksanvisningen. Men saken er den at tiden for førstegangsladning varierer veldig fra telefon til telefon virker det som.Hør med den du kjøper telefonen av (hvis han har peiling), sjekk bruksanvsiningen og finner du ikke noe kontakt Siemens. Ingen har vell bedre peiling på hva som bør gjøres som de som produserer telefonen. Det eneste problemet er at det står en del om hvordan behandle batteriet, men ikke noe om den første gangen. Bare at man skal lade fullt opp og la den lade fullt ut de 2-3 første gangene. Så da er vi like langt med nokia bruksanvisningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå