Gå til innhold

Oppladnings prosedyre for en ny telefon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg gikk elektronikk, så ble vi lært at det er viktig dette med første opplading. Du øker kvaliteten/levetid på batteriet. Da jeg snakket med kundeservice hos telenor så hadde de aldri hørt noe om dette, snakket også med tekninsk avdeling, men jeg skulle ikke bry meg om dette med første opplading. Påf.eks på en mp3 spiller jeg har, så står det at batteriene MÅ lades 12 timer første gang. Og i nokia bruksanvisningen så står det ingenting om dette med første opplading. Så jeg er litt i tvil på dette med den første oppladingen.

Ingen som jobber med elektronikk her da?

Lenke til kommentar

Har aldri opplevd å kjøpe en nokia som ikke har en egen "Hvordan behandle batteriet" avsnitt i bruksanvisningen. Men saken er den at tiden for førstegangsladning varierer veldig fra telefon til telefon virker det som.

Hør med den du kjøper telefonen av (hvis han har peiling), sjekk bruksanvsiningen og finner du ikke noe kontakt Siemens. Ingen har vell bedre peiling på hva som bør gjøres som de som produserer telefonen.

Lenke til kommentar

Ok, snakket med Siemens nuh. De anbefalte 16 timers opplading første gang. Utover dette var det ikke så mye og stresse med. Bortsett fra det faktum at du bør lade minst mulig. Det er selvfølfgelig logisk da batterier svekkes litt for hver lading.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 14:58, cyclo skrev:

Har aldri opplevd å kjøpe en nokia som ikke har en egen "Hvordan behandle batteriet" avsnitt i bruksanvisningen. Men saken er den at tiden for førstegangsladning varierer veldig fra telefon til telefon virker det som.

Hør med den du kjøper telefonen av (hvis han har peiling), sjekk bruksanvsiningen og finner du ikke noe kontakt Siemens. Ingen har vell bedre peiling på hva som bør gjøres som de som produserer telefonen.

Det eneste problemet er at det står en del om hvordan behandle batteriet, men ikke noe om den første gangen. Bare at man skal lade fullt opp og la den lade fullt ut de 2-3 første gangene. Så da er vi like langt med nokia bruksanvisningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...