Yidaki Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Har hørt rykter om at Battlefield2 støtter hdr. Vet noen hvordan man aktiviserer hdr? Har nettopp spillt Farcry m/hdr, og det så helt UTROLIG BRA ut!!! Setter pris på tips eller linker som kan hjelpe en stakkars gamer... Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 jeg er litt noob. hva er hdr? Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Ja, hva er egentlig hdr? Ingen som vet? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) What is HDR? HDR stands for High Dynamic Range, and is also sometimes referred to as High Dynamic Range Imagery (HDRI) or High Dynamic Range Rendering (HDRR). The Dynamic Range is the ratio of the largest value of a signal to the lowest measurable value. Current 16-bit integer-based formats use colour component values from 0 ("black") to 1 ("white"), but don't allow for what is known as "over-range" values, for example, a whiter-than-white highlight glinting off a piece of metal. HDR facilitates the use of colour values way outside the normal range in an effort to produce a more realistic rendering of a typical 3D scene. If you have ever driven through a dark tunnel in your car, and then emerged out the other side into blazing sunshine, temporarily blinded by the difference in light levels - that oversaturation is one example of what is possible with HDR Here is a quick example of HDRI, courtesy of the OpenEXR website - OpenEXR is one standard of HDR developed by Industrial Light & Magic, the world famous California-based studio responsible for almost every eye-popping CG and special effects sequence since Star Wars in 1977. Endret 17. juli 2005 av MrLee Lenke til kommentar
McMadhouse75 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Nei, eg trur ikkje at BF2 støtter hdr. det ville i så fall blitt oppgitt i brukermanualen at det støtter hdr. ..les der for info... du kan og gå på EA sin hjemmeside og lese der evt. sende dem en E-post og spør dem... Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Nei, eg trur ikkje at BF2 støtter hdr. det ville i så fall blitt oppgitt i brukermanualen at det støtter hdr. ..les der for info... du kan og gå på EA sin hjemmeside og lese der evt. sende dem en E-post og spør dem... Vel,Farcry støtter Hdr, men det må skrives litt på kontrollpanel før du starter spillet. Opprinnelig støtter det ikke hdr. Dette er visstnok en veldig forenklet utgave av Hdr, men fy flate for en effekt den har. Ser du ut igjennom et vindu eller åpning, blir du først blendet av lyset, så er det som om pupillene venner seg til det.,.dessuten er den dynamiske lyssettingen fantastisk flott. Battlefield2 støtter ikke Hdr ifølge manual, men det blir nok implementert i senere patcher har jeg hørt, og da en mye mer avansert form for Hdr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå