schmelck.no Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Hei! Har en PC stående her som jeg kunne tenke meg å bli kvitt, men med tanke på at den har noe spesielle specs så har jeg ikke helt peiling på hva jeg burde ta for den... Chieftech bigtower blått (det som "alle" hadde for noen år siden, husker ikke hva det heter) DUAL (2 stk. altså) Pentium III 1GHz prosessorer (socket 370). 512MB RAM HK: ASUS CUV4X-DLS ONBOARD LSI Ultra 160 SCSI kontroller :-) VIA 694XDP + 686B chipset SB Live PCI lydkort. Optiske drev (ALLE er SCSI): Plextor CD-ROM 40x PX-40TS Pioneer DVD-ROM DVD-305 Plextor CD-R 8x PX-R820T SONY CD-RW CRX140S HD: 20GB IBM 10 000rpm (!) SCSI Ultra 160 SCSI DDYS-T18350. 30GB Seagate IDE. Diskettstasjon. 10/100 nettverkskort. ATi Radeon 7000 64MB skjermkort. AOpen 300 (eller var det 350W?) PSU. ----------------------------------- Ja noen tips til denne hw nøtten? Med så mange optiske drev og kjappe Ultra 160 SCSI disk så er den fortsatt utrolig knall til å rippe store mengder CDer ol... Har evt et Geforce 3 Ti200, burde jeg slenge inn det for å få en bedre pris? Endret 15. juli 2005 av schmelck Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg hadde gitt maks 2000kr for datamaskinen. Har evt et Geforce 3 Ti200, burde jeg slenge inn det for å få en bedre pris? Sikkert ok, det er jo ikke akkurat noe å samle på. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg hadde gitt maks 2000kr for datamaskinen. Har evt et Geforce 3 Ti200, burde jeg slenge inn det for å få en bedre pris? Sikkert ok, det er jo ikke akkurat noe å samle på. Godt forslag, var vel noe slikt jeg egentlig tenkte meg selv, noen andre som synes 2000kr er for mye eller for lite? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Mange spesielle komponenter der ja, men lite som folk er villige til å betale penger for. Greit nok at SCSI-disken er på 10k rpm, men den er latterlig liten. Og eg er rimelig sikker på at en Raptor er raskere, om den disken der er like gammel som prosessorene er den jo 4-5 år gammel? Tviler på at du finner noen som er villig til å betale over 2k for den nei. Tror du skal være heldig om du får så mye i det hele tatt. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Mange spesielle komponenter der ja, men lite som folk er villige til å betale penger for. Greit nok at SCSI-disken er på 10k rpm, men den er latterlig liten. Og eg er rimelig sikker på at en Raptor er raskere, om den disken der er like gammel som prosessorene er den jo 4-5 år gammel? Tviler på at du finner noen som er villig til å betale over 2k for den nei. Tror du skal være heldig om du får så mye i det hele tatt. Takk for svar, du har helt rett, det er jo en veldig spesiell PC, håper at noen kunne tenke seg den for ca 2000kr, så da får jeg lage en annonse nå :-) Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) det var da nok av enheter pån hvaffal... Plextor CD-ROM 40x PX-40TS Pioneer DVD-ROM DVD-305 Plextor CD-R 8x PX-R820T SONY CD-RW CRX140S er det bare mej som har en cd stasjon? en brenner... under 2000 ville jeg sikta på..som nevnt tidligere vanskelig og få folk til og punge ut for "rariteter" Endret 16. juli 2005 av usæl-gesæl Lenke til kommentar
jevel Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Med en par store IDE-disker så er det der en ypperlig filserver. Inn med Linux og gjem den et lurt sted. Alternativt så er det en god firewall hvis man slenger inn et ekstra nettkort. Derfor vil jeg si at 2k er en god pris på den. Både for selger og kjøper. Selger får mask ut av gammel hardware, kjøper får en boks med flere muligheter billigere enn noe annet man kan kjøpe i dag nytt. -KJ EDIT: Eneste kjipern er det møkkachipsettet fra ViA... Endret 16. juli 2005 av jevel Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Med en par store IDE-disker så er det der en ypperlig filserver. Inn med Linux og gjem den et lurt sted. Alternativt så er det en god firewall hvis man slenger inn et ekstra nettkort. Derfor vil jeg si at 2k er en god pris på den. Både for selger og kjøper. Selger får mask ut av gammel hardware, kjøper får en boks med flere muligheter billigere enn noe annet man kan kjøpe i dag nytt. -KJ EDIT: Eneste kjipern er det møkkachipsettet fra ViA... Godt sagt :-) Tror jeg slenger med Geforce 3 Ti2000 kortet tastatur og Logitech MX700 også. Da får man ihvertfall en komplett PC hvis det er ønskelig... Føler uansett at jeg ikke trenger å ha så mange ekstra tastaturer som bare ligger her å roter til uansett... Btw, hva er egentlig feil med VIA chipsettet? Både jeg og tidligere eier som kjøpte hele greia (en kamerat) har aldri hatt noen problemer med maskinen, vil heller tørre å påstå at den har vært noe av det mest stabile jeg har skrudd sammen... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg syns 2 k er alt for mye for den maskina. Hva skal den brukes til? Samle påringetoner til mobilen? Sorry schmelck. Kom deg på jobb. Jeg skal bortom snart Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Jeg syns 2 k er alt for mye for den maskina. Hva skal den brukes til? Samle påringetoner til mobilen? Sorry schmelck. Kom deg på jobb. Jeg skal bortom snart Hold deg til babethreaden du dahle, det er (det eneste, unttatt LCD) du kan Jeg har personlig brukt den til å rippe hele CD samlingen min, på svært kort tid. Og når HD'en har begynt å bli full så har jeg bare overført album til en av de andre maskinene mine... OT: Har ferie denne uka så jeg er ikke på jobb, men skal ned dit for å mekke på bilen i kjelleren faktisk... Endret 16. juli 2005 av schmelck Lenke til kommentar
jevel Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Ikke sånn ment. Men hadde det vært Intel BX så hadde du hatt bedre ytelse. Hadde selv et dual PIII-kort med SCSI og Intel BX. Den står og putrer den dag i dag i sitt nye hjem. Er firewall i et nett med ca. 50 brukere. OT: Fantastisk bra Lettøltest i siggen din! -KJ EDIT: Møkka-Å. Kommer ikkno når jeg trykker på tasten i 5 av 10 tilfeller. (Eller 1 av 2 / 3 av 6 etc. etc.) Endret 16. juli 2005 av jevel Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Ikke snn ment. Men hadde det vært Intel BX så hadde du hatt bedre ytelse. Hadde selv et dual PIII-kort med SCSI og Intel BX. Den står og putrer den dag i dag i sitt nye hjem. Er firewall i et nett med ca. 50 brukere. OT: Fantastisk bra Lettøltest i siggen din! -KJ Aha, trodde det var noen problemer med VIA settet jeg, kanskje vi skulle benchmarket systemene mot hverandre? Som en salgs moderne western duell Hehe, joda mye morro med lettøl gitt! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Heheh... HW.no tester dual-systemer? Tror ikke brukerne bak systemet jeg hadde vil bli særlig fornøyde hvis jeg tar ned firewallen deres mot nett for å kjøre PCMark04 på den -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå