stian123 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei! Har leita etter et linksystem der besøkende kan legge inn lenker. Men alle jeg finner har 100 phpsider og masse smileys osv. Trenger ikke så komplisert og dessuten blir det vanskelig å integrere i sida mi Det jeg er ute etter er et enkelt script som skriver til database. Da trenger jeg jo bare 2 sider. En hvor du legger inn informasjon og en hvor du viser linkene. Evt en 3. side som skriver informasjon til databasen... Hadde vært fint om noen viste om et enkelt script av denne typen Takk for svar Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Skal vedde for at det finnes hundrevis av slike scripts på Hotscripts.com. Edit: http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_...xing/index.html Endret 15. juli 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Last ned et enkelt gjestebok-script og rediger det en smule. Burde være null problem hvis man har grunnleggende peiling på PHP. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Mener du at folk som besøker siden din kan legge igjen en link til sin egen side på din side? det er da ikke noe problem. Gjør som Loomy sa. link.php: <form action="addlink.php" method="post"> <input type="text" name="link" value="Din link her!" onClick="this.value=""> <input type="submit" value="Legg Til"> </form> addlink.php: <? $filename = 'linker.inc'; if(!file_exists($filename)) { $fp = fopen($filename,'w'); fclose($fp); } // End if $innlegg = "<a href=\"$link\"><u>$link</u></a>"; $fp = fopen($filename,'a'); fwrite($fp,$innlegg); fclose($fp); ?> <b><p>Din link ble lagt til helt uten problemer!</p></b> også laster du opp en tom fil som du kaller "linker.inc" og CHMOD'er den til 777 og der du vil at linkene skal vises skriver du: <?php @include("linker.inc"); ?> Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 @YaNkEs: Han skulle ha et som bruker database. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) jaja, men det funker det scriptet der også! hehe Endret 15. juli 2005 av YaNkEs Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Ja, det er helst det jeg er ute etter Prodigy_: Som jeg nevner i den første tråden min, jeg har leita etter scripts, men de har så masse filer og bilder og annen dritt... Jeg vil ha noe veldig enkelt. Loomy: Jeg har ikke grunnleggende peiling på PHP Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Stian123: jammen det funker da like fint med det jeg la ut... det er lett og enkelt og funker BRA! Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Stian123: jammen det funker da like fint med det jeg la ut... det er lett og enkelt og funker BRA! joda, Yankee... Men jeg fikk ikke skrevet til fila... Hadde chmod 777, men alikevel funket det ikke.. Får se på det i morra... Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) if(!file_exists($filename)) { $fp = fopen($filename,'w'); fclose($fp); } // End if Trenger ikke denne if setningen, da fopen(filnavn, "a") oppretter filen dersom den ikke eksisterer. Trenger derfor heller ikkeå laste opp en tom fil som heter linker.inc og chmode den til 0777. scriptet blir da slik: <? $filename = 'linker.inc'; $innlegg = "<a href=\"$link\"><u>$link</u></a>"; $fp = fopen($filename,'a'); fwrite($fp,$innlegg); fclose($fp); ?> <b><p>Din link ble lagt til helt uten problemer!</p></b> EDIT: Blir vel kanskje litt feil å skrive at linken ble lagt til "helt uten problemer" uten å sjekke at det faktisk gikk uten problemer. Endret 15. juli 2005 av kakkle Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 noe som hadde vært lurt er jo å legge til feltet "navn" så du slipper linker som er veldig lange. Da kan man jo bare skrive navnet på siden. eks: http://www.home.no.net/dette_er_en_veldig_..._så/index.html¨ kan være: Norsk hestepølse-side. Jaja, får bestemme selv. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 dumt med dette scriptet er at det ikke er noe mellomrom eller noe mellom linkene. skulle helst vært på rekke nedover? hvilke koder endrer man da ? Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) <? $filename = 'linker.inc'; $innlegg = "<a href=\"$link\"><u>$link</u></a><br>"; $fp = fopen($filename,'a'); fwrite($fp,$innlegg); fclose($fp); ?> <b><p>Din link ble lagt til helt uten problemer!</p></b> Jeg la bare til en <br> i slutten av linjen som legges til i linker.inc. EDIT: Leif var innom Endret 9. oktober 2005 av sk1rty Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) <br> er jo egentlig ikke nødvendig da <a href=\"$link\"><u>$link</u></a><br> heller kan skrives slik: <li><a href=\"$link\">$link</a></li> Cssfila kan se slik ut da li { list-style-type: none; } Endret 9. oktober 2005 av Ingardj Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Også en måte å gjøre det på Hvis du ikke føler du blir helt tilfredstilt av dette scriptet kan du gi meg en PM, jeg har et script der jeg legger til en URL og en beskrivelse. Dette scriptet bruker også flatfil. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Noen måtte man kan få inn enda et tekstfelt der man skriver litt om linken, MAX 40 tegn els ? Og Kategorier, fks: hjemmesider, php, nyheter, datahandel, datadesign osv osv ? bare lag en 3 stk, kan fylle inn etterhvert. Tusen takk til alle som legger ut Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hmm, der var det mye rart jeg ikke forsto gitt Lenke til kommentar
CryptoN Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 <?php /* ------------------------------------------------- */ /* */ /* Link script av CryptoN */ /* */ /* Made by: Erlend Bentzen Nygaard */ /* E-Mail: [email protected] */ /* */ /* ------------------------------------------------- */ // MySQL Instillinger $hostname = "localhost"; // MySQL Hostname $brukernavn = ""; // MySQL Brukernavn $passord = ""; // MySQL Passord $database = ""; // MySQL Database mysql_connect($hostname, $brukernavn, $passord) or die('Kunne ikke koble til MySQL: ' . mysql_error()); mysql_select_db($database) or die ('Kunne ikke velge database'); // Div. Instillinger $fil = "links.php"; // Navnet på denne filen $indexname = "links.php"; // Filen du vil overføres til når du trykker på 'her' linken $getlink = strip_tags($_POST['link']); $getname = strip_tags($_POST['navn']); $linkquery = mysql_query("SELECT * FROM linker ORDER BY id DESC"); if($_GET['action'] == "addlink") { if(!$_POST['link'] || !$_POST['navn']) { echo "<p align=\"center\">Alle feltene må fylles ut, trykk <a href=\"javascript:history.go(-1)\">her</a> for å gå tilbake!"; } else { mysql_query("INSERT INTO linker (link, navn) VALUES ('$getlink', '$getname')"); echo "<p align=\"center\">Din link ble lagt til, trykk <a href=\"$indexname\">her</a> for å komme til indexen</p>"; } } else { while($showlink = mysql_fetch_assoc($linkquery)) { echo "<a href=\"$showlink[link]\" target=\"_blank\">$showlink[navn]</a><br>\n"; } echo "<form action=\"$fil?action=addlink\" method=\"POST\"> <table><tr><th>Link</th><th>Navn på link</th></tr> <tr><td><input type=\"text\" name=\"link\" value=\"http://\"></td><td><input type=\"text\" name=\"navn\"></td></tr> <tr><td><input type=\"submit\" value=\"Legg til\"></td></tr></table> </form>"; } ?> Her har du scriptet, også har jeg lagt til MySQL dumpen som vedlegg, Good Luck Si ifra hvis det er noe du ikke forstår eller noe du ikke får til. links.sql Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Takk Skal se om jeg får det til og fungere, har aldri prøvd noe med MySQL før, så det blir spenende ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå