Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får Artifacts etter ny driver

Anbefalte innlegg

Etter at jeg installerte de nyeste NVIDIA driverne til mitt POV 6600 GT så fikk jeg en ny greie jeg kunne stille inn på: klokkefrekvensen. Det ensete jeg gjorde var å sette på noe som het 3D ytelse og prøvde å kjøre 3D Mark 03 etter dette...

På game test 3 dukket det opp artifacts overalt og restartet seg etter 10sec...

Etter dette har pc'en vert preget av masse artifacts over hele skjermen... :cry:

Har prøvd det meste tilogmed å reinstallere windows... Når jeg ikke har skjermkort drivere så er alt 100% normalt, men med så er de der, har prøvd 3 forskjellige drivere nå... og det er fremdeles sånn:

17360_p505741.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være en driverfeil. Nvidia sine drivere er overfyllt med disse. Prøv å sette tilbake klokkefrekvensen. Du kan også prøve å avinstallere driveren, og etterpå gå igjennom registeret med regedit (om du er uerfaren med regedit, så ta en backup først. info finner du på msdn.microsoft.com) og slett alle nøkler tilknyttet nvidia. finn og slett alle .ini filer og .dll filer som er tilknyttet driveren din også. Så reinstallerer du med den aller nyeste driveren til nvidia. Se om det hjelper.

Har du prøvd å la maskinen stå avslått en stund (minst 10 minutter)? (med kontakten ute)? Dette for å sikre at videominnet på skjermkortet er tomt? det er et longshot, men hvem vet.

I verste fall kan skjermkortet ditt ha blitt permanent skadet av overklokkingen. Du advares mot dette i det du prøver å overklokke, men hvem hører på det? Hvis kortet er nytt, benytt deg av returretten og krev et nytt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Kan være en driverfeil. Nvidia sine drivere er overfyllt med disse. Prøv å sette tilbake klokkefrekvensen. Du kan også prøve å avinstallere driveren, og etterpå gå igjennom registeret med regedit (om du er uerfaren med regedit, så ta en backup først. info finner du på msdn.microsoft.com) og slett alle nøkler tilknyttet nvidia. finn og slett alle .ini filer og .dll filer som er tilknyttet driveren din også. Så reinstallerer du med den aller nyeste driveren til nvidia. Se om det hjelper.

Har du prøvd å la maskinen stå avslått en stund (minst 10 minutter)? (med kontakten ute)? Dette for å sikre at videominnet på skjermkortet er tomt? det er et longshot, men hvem vet.

I verste fall kan skjermkortet ditt ha blitt permanent skadet av overklokkingen. Du advares mot dette i det du prøver å overklokke, men hvem hører på det? Hvis kortet er nytt, benytt deg av returretten og krev et nytt.

Lykke til.

Nei er ikke akkurat erfaren med regedit ;) men skal prøve

Har latt pc'en stå avslått i over 7timer... så det tror jeg ikke ordner på problemet om jeg prøver en gang til...

Overklokking har jeg ikke holdt på med :( satte bare på noe som kalles 3D Ytelse (500/1000) og tok apply siden den sto på 2D Ytelse (300/1000) altså overklokking har jeg ikke drevet på med bare en intilling som jeg trodde sto feil :ermm: Varmen på kortet var 60 med denne instillingen og minnet lå på ca 55

Fikk opp advarselen ja :I men takket da nei... så jeg vet egentelig ikke hva som har skjedd... kanskje noen reg filer som ble litt forvirret og ble korupte? I alle fall så har jeg jo reinstallert Windows og formaterte da grunndig... skulle ikke dette ordne med register filene? :ermm:

Lenke til kommentar

Nei, skulle jo ikke det...

Dersom du har prøvd alt jeg allerede har skrevet, har jeg ikke andre råd til deg. Du kan jo ta med deg kortet til en kompis og se om det oppfører seg likedan da. Det kan jo gi en indikasjon på om det er driverne eller kortet som er problemet.

Lenke til kommentar
Dersom du har prøvd alt jeg allerede har skrevet, har jeg ikke andre råd til deg. Du kan jo ta med deg kortet til en kompis og se om det oppfører seg likedan da. Det kan jo gi en indikasjon på om det er driverne eller kortet som er problemet.

Har tenkt til å gjøre det i dag :yes: har mekket en god del pc'er, men overklokking har jeg ikke hvert borti så mye... siden pc'ene jeg har mekka er for venner og har derfor ikke lyst til å ødelegge garantien for de...

Det eneste jeg har overklokket var en duron 1400mhz :p noe som jeg ikke var redd for pga garanti var uansett ute og hadde ikke lengre bruk for den... Den overlevde 1800 :thumbup: men lengre gikk jeg aldri og har da aldri overklokket noe annet.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg testet skjerkortet uten hell... skjerkortet er ødelagt av en grunn... virker som om den ikke gidder å lese driverne ordentlig eller noe...

Og ja jeg passet på å slette og installere driverne når jeg prøvde mitt...

Så får jeg høre hva netshop sier... Har jo ikke gjort noe feil... så burde gå på garanti :/ hvis netshop er snille? ;)

Så har jeg da tenkt å kjøpe nytt kort... 7800gtx :thumbup:

Noen forslag om hvilket av merkene? MSI, XFX, POV, Asus etc. ?

Eller er det rett og slett smak og behag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...