Gå til innhold

Finnes det brannsikre kabinetter?

Anbefalte innlegg

Sitter bare her å lurer på det.

Finnes det slike, brukt til f.eks servere ol?

Er ikke noen ekspert: Men vil ikke asfaltplatene som mange bruker til å dempe støy med oxo være enda sikrere mot brann enn normalt.

Tenker da på begge veier, hvis det skulle brenne I data maskinen, vil det da stoppe spredelse. Og beskyttelse vis brann i rom hvor datamaskinen står.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En safe er jo foreksempel bygd for og tåle brann. Det ville vel dat vert mulig å bygd kabinett på samme måte. Ikke særlig transportvennlig, men sikkert! Eneste som måtte blitt bytta ut var ledningerne, men all data ville vert der.

Go ting for mange firma som lagrer store viktige data mengder og er sløv med backup kopier.

Bare en tanke... :roll:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 05:22, C. Alshus skrev:

Du kan jo skaffe deg et helt sinnsykt kraftig overrislingsannlegg.

Angående varme inni safen. Kjøp en stooor safe og legg inn aircondition. Borr deretter hull til diverse rør og ledninger.

Tror det er billigere å kjøpe seg en ny pc enn å kjøpe seg en stooooor safe :smile: Og hva er nå sjansen for at det skal byne å brenne hjemme hos deg. Ikke så altfor stor

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 09:40, Marzo skrev:

Men det jeg lurte mest på var om det fantes noe som ble kaldt brannsikkert kabinett/server tower?

Det tror jeg ikke.

Kabinetter har som regel luftgjennomgang for å bli kvitt varme når de er i bruk. Dvs. at hvis det blir brann i rommet vil de varmes opp veldig raskt vha luft-gjennomstrømning.

Når det gjelder andre veien, har jeg ennå ikke hørt om PC'er som tar fyr inni. Det er jo ikke mye brennbart der heller. (Plasten på ledningene, i fronten av kabinettet og i CD-rom'en.) Ellers er alt som regel ikke-brennende. Da tror jeg CRT-skjermer er langt mer brannfarlige.

Det beste er nok å ta regelmessig backup og legge den en plass som ikke vil omfattes av en brann i PC-rommet ditt, og heller ikke vil omfattes av lynnedslag i ledningsnettet i huset. Ha f.eks en stor harddisk til backup og legg den i en skuff på jobben/hjemme/bilen. Ta backup jevnlig men ikke når det er fare for lyn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...