Marzo Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Sitter bare her å lurer på det. Finnes det slike, brukt til f.eks servere ol? Er ikke noen ekspert: Men vil ikke asfaltplatene som mange bruker til å dempe støy med oxo være enda sikrere mot brann enn normalt. Tenker da på begge veier, hvis det skulle brenne I data maskinen, vil det da stoppe spredelse. Og beskyttelse vis brann i rom hvor datamaskinen står. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hvis det var brann rundt maskinen, ville vel temperaturen i kabinettet økt voldsomt, og tatt knekken på det meste av komponenter? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Det kan nok stemme med disse asfalt platene. Men finnes det egne kabinetter spesiellt tilegnet dette formålet. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Har ingen anelse.. Men hvordan skulle de fungert? Temperaturen i kabinettet ville jo blitt flere hundre grader ved brann? Men å beskytte brann i kabinettet fra å spre seg ut burde ikke være noe problem. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Nei, det tror jeg ikke finnes. For da ville nok kabinettene veid veldig mye. Men du kan jo sette kabinettet inni en brannsikker safe... Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 En safe er jo foreksempel bygd for og tåle brann. Det ville vel dat vert mulig å bygd kabinett på samme måte. Ikke særlig transportvennlig, men sikkert! Eneste som måtte blitt bytta ut var ledningerne, men all data ville vert der. Go ting for mange firma som lagrer store viktige data mengder og er sløv med backup kopier. Bare en tanke... Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Tungt ja.. Lagd av noe som ledet veldig lite varme (?) Det kunne nok latt seg gjøre.. men det hadde jo blitt dyrt.. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Jeg tror at de måtte vert laget av asbest. Det er det materialene brannmenn bruker når dte virkelig brenner. Såvidt jeg vet kan ikke asbest brenne i det hele tatt. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hvordan hadde det gått med varme utvikling inne i en safe.. Kunne blitt ganske hett etter vert! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hva med kablene som må stikke ut av safen/kabinettet? Du skal vel bruke en skjerm og et tastatur? Ville ikke de under en brann ha brent opp, og brent seg inn i boksen? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Du kan jo skaffe deg et helt sinnsykt kraftig overrislingsannlegg. Angående varme inni safen. Kjøp en stooor safe og legg inn aircondition. Borr deretter hull til diverse rør og ledninger. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 lol, ja da er du desperat.. :razz: Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Må vel være billigere med en server et annet sted da. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Quote: Den 2002-07-30 05:22, C. Alshus skrev:Du kan jo skaffe deg et helt sinnsykt kraftig overrislingsannlegg.Angående varme inni safen. Kjøp en stooor safe og legg inn aircondition. Borr deretter hull til diverse rør og ledninger. Tror det er billigere å kjøpe seg en ny pc enn å kjøpe seg en stooooor safe :smile: Og hva er nå sjansen for at det skal byne å brenne hjemme hos deg. Ikke så altfor stor Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 isteden for å være redd en brand så burde du eller invistere noen sedler i backup å eller bruke tid på å ta backup av å til å legge backup'n i en bank safe.???? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Enkleste løsning er jo helt klart å sette maskinen i en vanntett kasse og så hiver du den på sjøen Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 En ting er sikkert, mange her har en vill fantasi. Men det jeg lurte mest på var om det fantes noe som ble kaldt brannsikkert kabinett/server tower? Takker for seriøse/useriøse svar :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 er ganske så sikkert at slike kabinett ikke finnes. Derimot så er det sikkert veldig mange servere som står i brannsikre rom. edit: kul sig du har :smile: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-07-30 09:54 ] Lenke til kommentar
starfalc Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Du kan jo alltids prøve å bygge et.. lol:) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Quote: Den 2002-07-30 09:40, Marzo skrev:Men det jeg lurte mest på var om det fantes noe som ble kaldt brannsikkert kabinett/server tower? Det tror jeg ikke. Kabinetter har som regel luftgjennomgang for å bli kvitt varme når de er i bruk. Dvs. at hvis det blir brann i rommet vil de varmes opp veldig raskt vha luft-gjennomstrømning. Når det gjelder andre veien, har jeg ennå ikke hørt om PC'er som tar fyr inni. Det er jo ikke mye brennbart der heller. (Plasten på ledningene, i fronten av kabinettet og i CD-rom'en.) Ellers er alt som regel ikke-brennende. Da tror jeg CRT-skjermer er langt mer brannfarlige. Det beste er nok å ta regelmessig backup og legge den en plass som ikke vil omfattes av en brann i PC-rommet ditt, og heller ikke vil omfattes av lynnedslag i ledningsnettet i huset. Ha f.eks en stor harddisk til backup og legg den i en skuff på jobben/hjemme/bilen. Ta backup jevnlig men ikke når det er fare for lyn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå