Gå til innhold

Hvem er best mot deg i PVP?


Anbefalte innlegg

Level 41 shadowpriest for øyeblikket. Min største trussel per i dag er vel warriors. Føler ikke at jeg greier å holde de lenge nok borte før de slår meg for xxxx skade.

 

På en sterk nummer to er nok druider. Jeg har ikke noe problem med å slå dem, men bestemmer de seg for å løpe så løper jeg like godt jeg også. Er nyttesløst å ta dem igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mage (Fire/Arc)

 

Vanskeli

Priest (dem skremme meg :cry: )

Shaman (takle dem ikke.. sku også bare legge til at dem kan bli immun mot sheep og interupt spells på samme måte som mages, bare me litt skade på kjøpet)

Druid (E jo ingenting som får dem til å stå stille jo :cry: )

 

Middels

Rogue(kjem heilt ann på utstyre og om eg greie å unngå den første backstabben)

Mage(kjem ann på flaks og skill)

Warlock( noen e død før dem får sagt fear! andre slit eg meir me)

 

Lett

Hunter( Sheep pet, nova hunter... hunter død)

Warrior (Can't touch this :tease: )

Paladin (Counterspell før healing.. nuff said)

Endret av Vandahl
Lenke til kommentar

Som en level 60 rogue med stunlock build;

 

Fra vanskeligst til lettest.

 

1. Hunter (Ser hunteren meg først og starter fra avstand er det helt klart over og ut med meg)

2. Mage (En god mage med god kontroll er vanskelig å få knærten på)

3. Druid (Druids med denne "outlast" metoden sin er jo helt fæle".

4. Priest (Hm, ja hva skal jeg si)

5. Shaman (?, knapt duelert shamans)

6. Warrior (Sliter lite med disse)

7. Paladin

 

Usikker på hvor jeg skal plassere prest og warlock, men warlock tar jeg ganske greit. Når det gjelder andre rogues kommer det helt ann på å få inn første slag.

 

Kjører denne;

Cheap Shot - Sinister Strike - Gouge... (er jeg heldig har jeg 5 poeng her grunnet god build) - Cold Blood - Eviscerate - Blinding powder

 

Deretter bare vente til jeg kan stealthe igjen så gjør jeg samme rutine.

60 rogue - sylvanas (Horde) :thumbup:

Lenke til kommentar
99: Rogue. En rogue har liten eller 0 sjangs mot en prot sepcca paladin som har møtt en mengde med rogues tidligere  :yes:

Protection paladin er noe onde greier. Jeg viste ikke det fantes engang, før jeg måtte bite i gresset med min shaman etter en 5 minutters kamp mot en pally. Jeg var så vant med at alle paladiner var retribution (purgebare) paladiner. Reckoning er onde greier mot alle med 15-20%+ critsjanse..

Ja, imo er prot build den beste. Retribution er, imqfho, for de som tror de får bedre dmg med de 5% crit'ne man får fra talents der osv. Du har mange flere fordeler mot alle classer med prot spec, synes jeg. Kombiner det med engineering, og en rogue/shaman som satser alt de har på å bruke kick/earthshock for å interrupte heals må som du sa som oftest ta seg en god munnfull med gress :)

 

Men derimot, en shaman med et heftig våpen (finkles lava dredger, unstoppable force osv) er grusomt. De som går ren dmg build nuker så mye de kan med shocks, windfury proc, og kan være veldig vanskelig å slå på grunn av såpass ekstrem damage.

(en gang en shaman ambusha meg mens jeg satt småafk og bare snakket med folk, kom på meg, åpna med 1400 dmg crit earthshock, og deretter 2500-3000 samlet dmg på windfury proc, og jeg lå med trynet ned før jeg oppdaget at jeg ble angrepet)

 

Og ja som siste svar, en rogue med 20% critchance er så herlig å møte. Får reckoning konstant, + redoubt + holy shield.. eid :D

Lenke til kommentar
Paladin (Counterspell før healing.. nuff said)

 

Og du har møtt hvor mange paladins i duell/pvp?

"counterspell før healing" joda, er nok nok til å slå hvem som helst det der, den taktikken slår ann hver gang tenker jeg.

 

Neida, men seriøst, møter jeg en mage healer jeg meg alltid før jeg kommer langt ned, helst så tidlig som mulig. Bruker de counterspell da, greier de ikke ta meg ned med instant spells før counterspell er over, og siden counterspell er på cooldown.

 

"Counterspell før healing" - så enkelt er det nok ikke, men skal innrømme at en mage med god peiling er temmelig vanskelig, men ikke umulig. :)

Lenke til kommentar
Neida, men seriøst, møter jeg en mage healer jeg meg alltid før jeg kommer langt ned, helst så tidlig som mulig.

Endelig en som har skjønt det. Er latterlig og fighte mot healingclasses som ikke skjønner det. Da er det bare og ta de ned til 50% uten og bruke opp cooldowns, og så fyre løs med alt man har. Tips til healerclasses vs mage: Heal ofte, ikke mist mye hp.

Lenke til kommentar
...

(en gang en shaman ambusha meg mens jeg satt småafk og bare snakket med folk, kom på meg, åpna med 1400 dmg crit earthshock, og deretter 2500-3000 samlet dmg på windfury proc, og jeg lå med trynet ned før jeg oppdaget at jeg ble angrepet)

...

Wow, han må ha hatt mye +spell damage gear og arcanite reaper tror jeg. Om du satt så har man garantert crit på alle 3 slagene, men 2500-3000 hørtes veldig mye ut.. Bruker du mye healing cloth/leather eller?

Lenke til kommentar

Det virker som mange er redd for psychic scream + SW:P, men ikke for fear + immolation + CoA + Corruption, hvorfor det? Jeg er warlock selv, og taper vel færre PvP slåsskamper enn jeg vinner. Da bruker jeg fear hyppig og mye DoT, men taktikken blir litt annerledes mot prester. Mot dem kjører jeg ikke immolation, men bare corruption og CoA for å forstyrre dem og kanskje få inn litt skade på DoT, ellers blir det fear og SB spam.

 

Edit: Blir alltid eid av huntere, men det er fordi jeg har brukt feil taktikk. Skal tenke litt på det på ferie og så dra på litt hunter jakt. :tease:

Endret av zetor;)
Lenke til kommentar
...

(en gang en shaman ambusha meg mens jeg satt småafk og bare snakket med folk, kom på meg, åpna med 1400 dmg crit earthshock, og deretter 2500-3000 samlet dmg på windfury proc, og jeg lå med trynet ned før jeg oppdaget at jeg ble angrepet)

...

Wow, han må ha hatt mye +spell damage gear og arcanite reaper tror jeg. Om du satt så har man garantert crit på alle 3 slagene, men 2500-3000 hørtes veldig mye ut.. Bruker du mye healing cloth/leather eller?

1400 earth shock, og 2500-3000 _samlet_.

 

Dvs cirka 1000-1600 med windfury proc. Nei, bruker plate, og ja, lucky treff for han, men allikevel sinnsykt..

Lenke til kommentar

Jeg er Paladin da :

 

Vanskeligst :

 

Shaman : Disse er FÆLE, Windfury, og jeg er død

Fire Mage : Disse er også Fæle, tapte 10 dueller på rad mot en lvl 60-fire mage, alle gangene var det Adios etter kun 4-5 spells, Poly, Pyroblast, Fire Nova, Blink ++++

 

Lettest :

 

Rogue : ENKELT!!! Rogue har ikke nubbsjanse mot Paladin..

Frost Mage / Arcane Mage : Slo forleden en level 59 Frost/Arcane Mage 2-1 i duell (første gangen var ikke Devine Shield helt klar:P)

Warrior : Har heller ikke nubbsjanse mot en paladin, Warrior'en slår, jeg har lite liv, Blessing of Protection/Divine Shield, Warrior'en slår og slår, lite liv, warrior'en dør..

 

(Alle andre, kan være bob-bob utifra hvem som får jumpen)

 

Taktikker :

 

* Alltid Devotion Aura, skift kun til Concentration Aura under healing.

* Alltid Blessing of Kings, noe annet duger ikke...

* Judgement of Light på motstander, Seal of Wisdom på meg selv..

* Har en person lite liv og jeg har Divine Shield OG Death Ray klar er det ikke mye å snakke om... (Divine Shield, Death Ray - 1500dmg)

* Er lay on hands klar og har lite mana og lite liv, bruk det, og har nok mana til en Holy Light...

 

JA, jeg er Retribution Paladin :)

Lenke til kommentar
Og du har møtt hvor mange paladins i duell/pvp?

"counterspell før healing" joda, er nok nok til å slå hvem som helst det der, den taktikken slår ann hver gang tenker jeg.

hehe... e jo selvsagt ikke kver gang at det der funke nei ;) men det e også en fin taktikk å vente me de kraftigste sakan dine til etter den første counterspellen.. 4 sek med silence etter counterspell med pom-pyro - fireblast - aoe aoe aoe tar nok liv til å gi mange panikk.... selvsagt, paladins som har peiling kan bli veldi vanskeli :) nokka som egentli gjeld alle klassan

 

kan kanskje endre posten min til å si:

vanskeli

folk som har god peiling og veit korsn dem ska spille klassen sin

 

lett

:O sjå heeeer! eg har kjøpt en ny fin lvl 60 på ebay :D

Endret av Vandahl
Lenke til kommentar

har ikke hatt en fair kamp mot noen enda, det har som en regel vært slik at jeg Shadow priest lvl 35 møter 2 horde på 34 eller litt ujevn level.

 

uansett, jeg føler ikke at jeg sliter mot noen, rouger som backstaber meg går fort ned, først fear, så SW:P deretter skjold til han kommer nært, og mens han er ute og springer så lekker jo HP hans til det halve p.g.a SW:P..

 

(ble backstabbe av en rouge lvl 55 en gang, OG jeg kom meg UNNA, av alle rare grunner ja)

 

Her om dagen slo jeg en kompis av meg i duel, han er lvl 41 og jeg var 34, grusa han med fear :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...