Gå til innhold

Hvem er best mot deg i PVP?


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg spillt en del mer PvP, og tatt meg tid til en og annen duel. Her har jeg laget en liten rangering over hvem som er de mest fryktede motstanderne, og jeg håper noen andre kan legge ut sine også.

 

Min klasse: Shaman

 

1. Priest

2. Rogue

3. Warlock

4. Hunter

5. Shaman

6. Warrior

7. Paladin

8. Druid

9. Mage

Endret av theWWW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Warrior:

 

1. Mage (kan telle på en hånd hvor mange mages jeg har drept i fair 1vs1 på veien frem til lvl60)

2. Shadowpriest (sliter med å ta disse rett og slett fordi jeg vet for lite om dem, noe som selvsagt er min egen feil)

3. Hunter (holder hunteren meg på avstand og legger fellene sine riktig, er jeg sjanseløs. Får jeg inn en tidlig hamstring snur det hele seg tvert om)

4. Druid (å sloss mot druids er ganske forskjellig fra hvilken level man er som warrior. Å få mortal-strike gjorde virkelig forskjell. Når man etterhvert får seg reaper o.l blir druids veldig mye lettere.)

5. Shaman (har sloss veldig lite mot shamaner som warrior egentlig, igjen fordi jeg vet for lite om dem og derfor holder meg unna. De fightene jeg har hatt er vel 50/50.)

6. Warlock (synes egentlig litt synd på warlocks, virker som om det er så veldig lite de kan gjøre mot meg, så jeg får litt dårlig samvittighet når jeg dreper dem. Det nytter lite å feare en warrior hele tiden uansett, for en 2-3 slag med tregt våpen er nok til å få dem ned til execute-hp.)

7. Holy-priest (om du ikke har drept dem før de går tom for mana, gjør du det garantert da)

100. Rogue (de prøver seg gang på gang, men like nytteløst. En warrior som kan trykke på et tastatur vil ikke tape mot en rogue. Det kreves ikke skill å drepe en rogue i det hele tatt.

 

Når det gjelder andre warriors kommer det egentlig an på hvem som har best utstyr tror jeg. 50/50 her også. Den som får charge har selvsagt en stor fordel.

Paladiner har jeg bare duellert mot få ganger, så de kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar

Alle burde slå en mage da, det er den svakeste caster klassen, og meele får bare mer og mer dps, mens mages får 10k+ mana pool og proccer clearcast 10% oftere (yey)

 

(og btw, har du ikke en 60 char trenger du ikke lese posten min engang)

Endret av A|3x
Lenke til kommentar

Min Klasse: Mage

 

De klassene jeg har mest problemer med å banke:

 

De to verste klassene er uten tvil Duider og Prester. Disse har noe irriterendes mye liv! Dessuten har Duidene moonfire som de kan stå stille å spamme, priests har irriterendes SW:P, Mind blast, PW:S og uendelig healing. En god spiller av disse klassene er håpløse å slå, selv om en Fire/arcane mage kan klare å meganuke, couterspelle og pøse på med spells før presten rekker å bruke shield.

 

Shaman og Warlock ligger like bak de overnevnte: Denne klassen har stygge grounding totemer og en vanvittig earthshock! Grunnen til at denne klassen ligger litt bak Duide og Prester er at ved massiv AE er ikke shamaner så alt for vanskelige. Lockene har stygge curses og masse rart jeg ikke vet hva er (kan alt for lite warlock), ender som regel med at jeg dør :(

 

Rogue er en av de letteste å ta hånd om. fyr opp Mana Shield og hold fingeren over blink-knappen, vent på ambush så erre bare å blinke, poly. Så danser du litt med han før du kjører Arcane Power, Fireball, PoM, Pyroblast, Fireblast. Da har du rougen nede på veldigliteliv. Resten tar du ettersom omstendighetene.

 

Warriors er også alt for lette å ta. Starter med poly, hvis ikke war'en charger da blinker du unna også poly. Deretter er det samma som med rogue, men etter første nuken bruker du frost nova og cone of cold før du kiter han til døde.

 

Hunters = AE-mat! Spurt mot så fort du kan, start med fireblast (gjerne med Arcane Power) og fyr løs med alt av instantcast (CoC, AE, PoM, fireblast). I meelee har de aller fleste huntere ingen som helst sjans!

 

Paladiner varierer veeldig! Har opplevd å banke en paladin sønder og sammen lett for å så møte en ny en der resultatet ble totalt motsatt:( Møter du en pala med skikkelig klubbe, er han seig å banke. Men framgangsmåten er å starte med poly, bruker pala divine shield så gjør han det myye lettere for meg, da danser man og poly etter 8sec. Så fyrer man på det man har, alt av frost og slowing/immob effects er totalt useless etter siste patch så det kan man bare glemme. En pala har generelt sett luck based dps (SoC) så du tåler som regel et par slag. å kite en pala er håpløst så man må pøse på med det man har, etter lay of hands kan man kjøre en ekstra poly for å kjøre bandasje og evocation.

 

Tror jeg fikk med alle klassene nå :p Konklusjonen er altså, nerf priest, shaman, warlock og druide:P

Endret av norpheus
Lenke til kommentar

Ifølge Opium (som er PvP-loggen jeg bruker) er listen min slik: (de jeg sliter mest med øverst)

 

Min class er Paladin

1. Mage

2. Shaman

3. Warrior

4. Hunter

5. Warlock

6. Rogue

7. Druid

8. Priest

 

Magene er vel de jeg sliter aller mest med. Polymorph + alle spellsa dems gjør at jeg ofte ikke har en sjanse 1on1.

Shamanene ligger ganske langt bak magene på lista, men er best av de middelmådige. Jeg vinner vel omtrentlig 50% av alle 1on1 encounterene jeg har mot shamans - siden over halvparten av de stikker av blir det altså 50% itstedet for 75%.

Warriors har blitt vanskeligere nå i det siste synes jeg. Warriors før level 60 er ikke skremmende, mens warriors på level 60 er mye hardere synes jeg.

Huntere som kiter er harde, de som ikke klarer kiting er lette, og så enkelt er det.

Warlockene har mange gode dot-spells, men med cleanse er det ikke store skaden de får gjort. Fear er vel mer irriterende enn virkningsfullt.

Rogues er ikkeno problem så lenge de ikke ambusher deg. Dette skjedde i alle fall mye oftere før jeg dinget 60, enn det gjør nå. Så lenge jeg ser roguen og han ikke er sinnsykt god ender det ofte med seier til meg.

Druidene har healing, men er vel den classen jeg tar ganske lett - i forhold til forutsetningene de har mtp. bear-form etc.

Priests dreper meg skjelden. Det kan ha noe med at det ikke er så alt for mange i områdene jeg har, men også at de ikke tåler mange slagene når de har brukt opp psychic screamen sin.

 

Dette er i allefall en ok (synes jeg) fremstilling av hvilke classes jeg sliter mest med.

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Mitt nick er Osmund, jeg er Gnome Rogue.

Har mest problemer mot Tauren og Troll Shaman. Har også litte grann problemer mot UD (Female) Priest. Jeg sliter minst mot Mager som nettopp har drept en elite på samme lvl og har 5% helse igjen. Da stikker jeg inn en ambush og føler meg skikkelig stolt/pro etterpå. Jeg elsker å ganke Mager, ingenting annet for meg å gjøre så, men det er digg.

Lenke til kommentar
Mitt nick er Osmund, jeg er Gnome Rogue.

Har mest problemer mot Tauren og Troll Shaman. Har også litte grann problemer mot UD (Female) Priest. Jeg sliter minst mot Mager som nettopp har drept en elite på samme lvl og har 5% helse igjen. Da stikker jeg inn en ambush og føler meg skikkelig stolt/pro etterpå. Jeg elsker å ganke Mager, ingenting annet for meg å gjøre så, men det er digg.

Det er gutten sin det :thumbup:

Lenke til kommentar

Er shadowpriest. Jeg antar vi snakker om 1on1 på samme level her.

 

Sliter egentlig ikke noe særlig. Mages som får inn polymorph og påfølgende meganuke kan være litt slitsomme, men psychic scream/silence, shield + flash heal fikser som oftest det meste. Druids er også litt kjipe, pga roots og moonfire.

 

Paladins tar evigheter, men de spiser alltid jord til slutt. Samme med rogues, de planter man bare en PW:P og vampiric embrace på, så psychic scream med påfølgende mind blast og mind flay. Etter dette løper de som oftest avgårde, mens PW:P gjør jobben sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...