Gå til innhold

Hvordan får jeg oversikt over hva maskinen min jobber med??

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at maskinen jobber i tide og utide, hva jobber den med? Jeg vet ikke!

Er det noen som kjenner til et programm som viser nøyaktig hvilket programm eller hva maskinen jobber med.

Når en er oppkoblet til internett er det ikke så artig at maskinen står å jobber...Har på følelesen at jeg blir overvåket. Og at maskinen sender ut informasjon.

Jeg vil ha kontrollen over maskinen, slik det er nå så gjør den det den vil og når den vil.

Hjelp meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En enkel løsning er ctrl-alt-del EN gang.

Da får du opp task manager som viser hvilke programmer som går, og om du har NT/XP hvem som kjører dem, evt ressurs bruk.

Vet at f.eks win XP har en tendens til begynne defrag om du lar den stå i fred.

Lenke til kommentar

Nå har jeg skrivekløe, får liksom ikke løsrevet meg fra maskinen.

Jeg opplevde det samme i går etter at jeg hadde installert Grogster (fildelingsprogram a`la Kaza) for n`te gang. Jeg svarte nei til alle tilleggsprogram som jeg ble tilbudt under installasjonen. Når programmet var ferdig installert kikket jeg på routeren min, og der var det aktivitet i en god stund.

Jeg fikk angst, og kjørte antispion programmet Ad-aware som du finner her: http://www.lavasoftusa.com/ Det fant en hel haug med programmer som lå og jobbet. Etter at jeg hadde kjørt programmet, og fjernet uønskede spyware, så prøvde jeg å starte opp Grogster igjen, men da fikk jeg feilmelding om at deler av programmet av fjernet, så jeg måtte reinstallere det.

Jeg avinstallerte heller hele møkkaprogrammet. Nå var det ikke bare Grokster som lå som spyware, men mange andre også. Etter dette stoppet aktiviteten på routeren og harddisken forholdt seg stille.

Ad-awere er forøvrig gratis, og hvis du titter litt rundt på siden vil du finne en downloadlink for norsk.

Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...