Gå til innhold

Prosjekt: Ny og bedre kjøling til SB95PV2

SebRam

Anbefalte innlegg

Etter litt for høyt støy fra Shuttlen min (SB95P V2) og ikke altfor god kjøling (grei nok, men vil ha bedre :thumbup: ) har jeg bestemt meg for å jobbe litt ekstra med barebonen i ferien ;)

Hardware speccs:

• Barebone: Shuttle XPC SB95PV2 (350W PSU)
    Skjermkort: ASUS x800XT PE
    Prosessor: Intel Pentium 4 - 3.4 Ghz
    Minne: 1GB Kingston Hyper-X (DDR2)
    Harddisk: WD Raptor (74GB) + en Seagate Barracuda 250GB (snart)

Hva skal jeg gjøre?

Jeg har tenkt til å forberede kjølingen og minske støyen betraktelig i hele barebonen, ved å bruke disse kjøleproduktene:

Skjermkort:

vf700_cu01.jpg

Zalman VF700-Cu skal settes på et ASUS x800XT PE.

Prosessor:

nikkelfinish04.jpg

VCHE2.jpg

Jeg skal altså ta ut Shuttle's eget ICE system, og sette inn en Vapochill Micro (High-End) heatpipe, sammen med en 92mm Silen-X vifte. Alt avhenger av hvis heatpipen passer da, selvfølgelig. Dette skal jeg sjekke når jeg kommer hjem fra ferie, men den virker da ikke større enn ICE heatpipen ;)

Diverse:

For å forbedre kjølingen enda bedre, skal jeg sette inn 2 Silen-X vifter til. Den ene viften skal trolig blåse INN kald luft på heatpipen, og en skal stå bak heatpipen igjen, for å blåse UT den varme lufta.

Skal vi tro ryktene skal Vapochill Micro kjøle opp til 5-7 grader BEDRE enn Zalman's gigantiske kobberkjøler. (CNPS7700 osv.)

For mere info om den fantastiske heatpipen, sjekk ut www.asetek.com

For å gi dere bedre forståelse av hva jeg har tenkt til å gjøre, har jeg lagd dette bildet i Paint, bare for å vise planen min :cool:

Shuttle.jpg

Hvis du ikke forstår planen min, så er det bare å spørre i vei ;)

Hvis jeg skaffer verktøy, og har nervene så skal jeg kanskje kutte ut hull til vindu ved minnebrikkene, og/eller kutte hull i toppen for enda en vifte! ;)

Hvorfor jeg lagde denne tråden? Fordi jeg trenger tips, tilbakemeldinger og kanskje litt hjelp og :D

Så hva er deres tanker bak dette? ;)

(Jeg skal nok lage en worklog av dette, når jeg endelig skaffer produktene, hvis noen er interessert! :thumbup: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm skal se om jeg får gjort noe med det. Hvis jeg skal sette inn et lite vindu rett ved siden av minnebrikkene der, kan jeg kanskje sette på en vifte eller noe sånt der ;)

Kanskje et vindu med små hull, festet med en fin LED vifte på? =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...