Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Catch, er det noen med erfaringer fra denne tilbyderen?

Anbefalte innlegg

Etter alt å dømme kommer Tellepengernor til å realisere sine takstendringer på ADSL systemet den 1. oktober.

Jeg har allerede begynt å snuse på andre leverandører. Pr. i dag har jeg mulighet til å få NGT, Bluecom og Catch. Dette er de jeg foreløpig har kommet over. Imidlertid må jeg si at Catch er den som faktisk frister mest, men jeg kjenner ikke til selskapet. De kjører som kjent SDSL, og hastigheten jeg ønsker er 1024 K/bps. Etableringsprisen er på ca kr. 3.500,- og månedsavgiften er på kr. 999,-(!) Prisene er greie nok, men hvordan er stabiliteten?

Jeg vet at Bluecom frister med avgiftsfri oppstart, og en pris som ligger sånn midt på treet sammen med de andre.

Jeg tok en telefon til Catch i dag, og snakket med en hyggelig dame. Jeg spurte om de hadde planer om å kopiere Telenor, men det virket ikke som om det var nært forestående. Uansett, så hadde vel ikke hun fullmakt til å informere meg om dette, hvis så var tilfelle.

NGT og Bluecom virker greie nok de, men jeg stoler ikke på noen. Domino effekten er jo som kjent et typisk syndrom her i gamlelandet.

Har noen erfaringer å dele med meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Catch er KONGEKONGEKONGEKNUSERALLEERBAREBEST!!! Har hatt SDSL fra Catch i et år nå straks, har hatt nedetid i 15min rundt juletider en gang. Ellers er det upåklagelig hastighet, har 1Mbps linje, får ca 980-990 på itavisen sin side.Ligger langt unna sentralen så jeg bryr meg ikke om de lille overheaden. Ligger ofte på 120-125 når jeg laster ned. Du kan sette opp akkurat hva du vil av servere (så lenge du ikke tjener penger på dem så vidt jeg vet), rett og slett en nytelse.

(Sorry for CAPS'en)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 01:37, chma skrev:

hvorfor ikke ngt med 1024 for 648 pr måned isteden , eller har du et voldsomt behov for å sende store filer?

Nei da, jeg har ikke det, men jeg er som nevnt tidligere ikke sikker på om NGT følger etter Telenor. Når kundeflukten fra Telenor har gitt seg, så følger de andre etter. Da tror jeg kundene er så møkkalei, at de blir der de er til slutt. Dette kalles strategi.

Catch derimot, er i utgangspunktet primært markedsorientert mot næringslivet, og tar privatkundene som en ekstra bonus. Det er nå min teori etter hva jeg har lest meg til på sidene deres.

Hvis NGT eller Bluecom kan stille opp med vanntette kontrakter som tilsier at de ikke kommer til å følge modellen til Telenor, så bruker ikke jeg mer penger enn høyest nødvendig. Det blir tross alt ganske kostbart med Catch da.

Det er enda en stund igjen, og Telenor bør ganske så snart komme opp med hva de konkret tenker å gjøre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 02:39, Veslemøy skrev:

Quote:

Den 2002-07-30 01:37, chma skrev:

hvorfor ikke ngt med 1024 for 648 pr måned isteden , eller har du et voldsomt behov for å sende store filer?

Nei da, jeg har ikke det, men jeg er som nevnt tidligere ikke sikker på om NGT følger etter Telenor. Når kundeflukten fra Telenor har gitt seg, så følger de andre etter. Da tror jeg kundene er så møkkalei, at de blir der de er til slutt. Dette kalles strategi.

Catch derimot, er i utgangspunktet primært markedsorientert mot næringslivet, og tar privatkundene som en ekstra bonus. Det er nå min teori etter hva jeg har lest meg til på sidene deres.

Hvis NGT eller Bluecom kan stille opp med vanntette kontrakter som tilsier at de ikke kommer til å følge modellen til Telenor, så bruker ikke jeg mer penger enn høyest nødvendig. Det blir tross alt ganske kostbart med Catch da.

Det er enda en stund igjen, og Telenor bør ganske så snart komme opp med hva de konkret tenker å gjøre.

Hvis du binder deg i to år kan de ikke forandre avtalen, husker ikke hvor det stod hos ngt, men mener det stod at hvis man sa opp måtte man kun betale ut differansen som skilte mellom månedsbeløpet du betalte og det løpende kontrakt hadde. Håper du skjønnte hva jeg mente, men sjekk med ngt er ikke 100% sikker, men nesten:)

Men det er jo klart at 1024 begge veier ikke er å forakte......:smile:

Men alt er bedre en telenor.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 02:39, Veslemøy skrev:

Det blir tross alt ganske kostbart med Catch da.

Kvalitet koster. :razz:

Catch kjører den profilen jeg mener Telenor og alle de andre burde gjøre i en etableringsfase. De henvender seg primært til bedriftsmarkedet, og "slipper" inn privatkunder etterhvert som sentralene bygges ut.

På denne måten behøver de ikke å gå på akkord med kvaliteten og inntjeningen er bedre.

Catch er absolutt å anbefale

Lenke til kommentar

det viktigste til slutt er jo at du velger det du føler er best for deg, ikke hva andre mener, men etter hva jeg leser er det både bra erfaring med Catch og med ngt (meg selv).

Lykke til med valget!

mvh Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...