juleribba Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Sitter og vurderer å kjøpe ny ram her. Så kom jeg over disse , er jo hele 2 gig med bra timings til under 2000 er det mulig, det står høykvalitetsminne, men vet ikke noe serlig om patriot! er dette et veldig bra kjøp , eller er det ikkeno å satse på. er jo veldig billig da. takker for svar edit fant en tråd deer trådstarter hadde problemer med brikkene, mens en annen sine fungerte, hmmm ble jeg i tvil her, tror kanskje jeg skal legge på noen hundringser og gå for OCZ EL DDR PC-3200 Dual Channel Platinum til 2500 på netshop, ( der kan jeg bare hente dem, da er det lettvint ved retur også :)bare å stikke innom å sankke med noen der) Endret 15. juli 2005 av juleribba Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 OCZ EL DDR PC-3200 Dual Channel Platinum til 2500 på netshop, kjøpte meg slike jeg og. Dem kommer i posten om noen dager. Har mer tro på OCZ enn Patriot. Men det er ene og alene pga at Patriot ikke er så kjent. Og man bør generelt være litt skeptisk til billig "high-end" ram liksom. Det er jo mulig dem har spart inn litt på kostnaden med å ikke putte på dem hotteste kjøleribbene osv... OZC er i hvertfall et sikkert kjøp. Og denne gangen valgte jeg å være på den sikre siden. Det er jo tross alt minst ett år til neste minnekjøp for min del, så noen hundrelapper ekstra betyr ikke så mye. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hva skal du med så mye minne ? Du er klar over at du må overklokke for å utnytte denne timingen - kjøre systemet som før med kun hardere timing har minimal effekt. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Med 2 gig ram så kan man redusere hakking i BF2 til det minimale. Dette spillet har godt av 2 gig. Dessuten liker spes AMD 64 stramme og lave timings. Lave timings kan øke ytelsen med 1-2(3)% Det er ikke mye men litt er det jo hehe Men mest av alt fordi AMD foretrekker lave timings... Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 har amd som liker stramme timings ja, skulle likt å kjøre cpu en min ( 2500) på 215fsb med 2-2-2-5 timings ja. like greit å kjøpe litt skikkelig ram nå slik at jeg ikke må bytte den til neste maskinen min ( regner med at ddr2 ikke vil ta over markedet. takker for svar Lenke til kommentar
Borf Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Eg har vurdert å kjøpa dei minnebrikkene der også. Eineste med 2GB og CL2 til under 2000,- så det må nesten vere eit kup. Har sett ein del tester av Patriot ram og dei kommer ganske bra ut. Men er det for godt til å vere sant? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Med 2 gig ram så kan man redusere hakking i BF2 til det minimale. Dette spillet har godt av 2 gig. Dessuten liker spes AMD 64 stramme og lave timings. Lave timings kan øke ytelsen med 1-2(3)% Det er ikke mye men litt er det jo hehe Men mest av alt fordi AMD foretrekker lave timings... Litt mindre hakking i noe spill og ytelsesøkning på "kanskje 1-3 %" høres ut som dårlig nytte/kost verdi spør du meg. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Skal man kutte hakking i bf2, så venter man 2år og kjøper da en monstermaskin. Lenke til kommentar
skol Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Her følger specs for Patriot minnepakken som det er linket til i første post: http://www.patriotmem.com/products/specs/PDC1G2G3200LLK.PDF Lenke til kommentar
skol Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Kjører en av brikkene som er i følgende pakke: http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=52102 på 200MHz og 2-3-2-5 stabilt. Kjører bare en minnebrikke pga at det var en brikke som var defekt, og den skal sendes i retur Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Med 2 gig ram så kan man redusere hakking i BF2 til det minimale. Dette spillet har godt av 2 gig. Dessuten liker spes AMD 64 stramme og lave timings. Lave timings kan øke ytelsen med 1-2(3)% Det er ikke mye men litt er det jo hehe Men mest av alt fordi AMD foretrekker lave timings... Litt mindre hakking i noe spill og ytelsesøkning på "kanskje 1-3 %" høres ut som dårlig nytte/kost verdi spør du meg. DEt han mener er at enkelte har faktisk hatt problemer med seriøs hakking i BF 2med 1024MB minne. Derfor går mange til innkjøp av 2048MB minne i disse tider. DarkSlayer: Hvis man liker et spill, har man gjerne ikke lyst til å vente i 2 år før man kan spille det. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 "Med 2 gig ram så kan man redusere hakking i BF2 til det minimale. Dette spillet har godt av 2 gig. DEt han mener er at enkelte har faktisk hatt problemer med seriøs hakking i BF 2med 1024MB minne. Derfor går mange til innkjøp av 2048MB minne i disse tider." ------------------------------------------------------- Endelig noen som er med på dette. Da HL2 kom ut var det en stor ram debatt hvor 99% sa at vi aldri trengte mer enn 1024 ram. Bedre utnyttelse av rammen osv. Vi 1% fikk da rett, BF2.wow.starwars,drumkitFromHell,+++ er spill og prog. som godt kunne ha tenkt seg mer enn 1Gb ram. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Litt mindre hakking i noe spill og ytelsesøkning på "kanskje 1-3 %" høres ut som dårlig nytte/kost verdi spør du meg. Joda..men ut fra posten min ser du at det er flere ting som teller når det kommer til lave timings...først og fremst det at AMD "liker best" lave timings. Da blir det kanskje mer stabilt og kjører så optimalt så det kan gjøre ikke sant. Og siden det ikke akkurat koster skjorta så velger jeg å følge det som AMD helst vil ha Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 OG ja... Ikke en eneste av dem som kjører med 2 gig har rapportert om hakking i BF2. Og det sier egentlig det meste! Når i tillegg en hærskare av folk (medregnet meg selv) opplever hakking som jeg ikke sist kan huske å ha opplevd i noen spill. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hey Skol Kjører en av brikkene som er i følgende pakke: http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=52102på 200MHz og 2-3-2-5 stabilt. Kjører bare en minnebrikke pga at det var en brikke som var defekt, og den skal sendes i retur Hvilke hk har du? Jeg fikk de samme brikkene og det var feil på den ene brikken så jeg sendte begge i retur. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Fikk mine Patriot 2048 Dual Kit idag Åh det er deilig med 2gb ram Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Nettopp bestilt meg slike fra mpx.no, men de har dem ikke inne før i starten av august, bah* , men eneste jeg mangler nå så kommer BF2 til å gå silke smooth! btw: Scortech, hvordan kjører du rammen dine? default ddr400 2-3-2-5, eller har du klokka dem? Bare lurer, tenke litt fremover til jeg får dem Endret 24. juli 2005 av KimmiK Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 btw: Scortech, hvordan kjører du rammen dine? default ddr400 2-3-2-5, Kjører de på default som du spør om. Har ikke behov for å OC de..De er veldig raske på default.Kommer sikkert til å teste litt oc med de senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå