EirikO Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 I en del eksempler i "Accelerated c++" skal man trykke "end-of-file" for å komme videre.. Står i boka at dette ofte er ctrl+d, eller noe.. Men får det ikke til å funke.. Bruker Dev c++... Og programmet kommer opp riktig i et dos-vindu.. men denne end-of-file får jeg ikke til.. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg kan bekrefte at Ctrl-D er korrekt i de fleste OS. Hvordan windows cmd/command takler dette, veit jeg ikke. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Er ikke det ctrl-z da? Det jeg pleier å bruke for å avslutte et program som har klikka. (Linux) Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 ctrl-z pauser et program, det avslutter ikke noe program, og det sender heller ingen eof tegn. Etter ctrl-z kan du prøve kommandoen fg, og programmet vil fortsette å kjøre i forgrunnen. Du kan også prøve bg, som også fortsetter programmet, men nå i bakgrunnen. Man kan så hente frem bakgrunnstasken til forgrunnen med fg igjen. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 ctrl-z bruk den. funker i dos og linux.... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 ctrl-z bruk den. funker i dos og linux.... Nei. Ctrl-z gir ikke noe eof tegn. Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 ifølge microsoft.com så sender ctrl-z EOF i dos og windows (i tillegg til ctrl-d?) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Tror Ctrl+Z gir EOF...står det i python ihvertfall... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Fort gjort å sjekke: #include <stdio.h> int main(){ while (!feof(stdin)) getchar(); puts("EOF received!"); return 0; } Hos meg (linux) så sender ikke ctrl-z eof. Det ville også være meningsløst ettersom man med ctrl-z ikke ønsker å avslutte noe program, og signalisere slutt på input. Man ønsker bare å pause programmet. Endret 16. juli 2005 av JBlack Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Fort gjort å sjekke: #include <stdio.h> int main(){ while (!feof(stdin)) getchar(); puts("EOF received!"); return 0; } Hos meg (linux) så sender ikke ctrl-z eof. Det ville også være meningsløst ettersom man med ctrl-z ikke ønsker å avslutte noe program, og signalisere slutt på input. Man ønsker bare å pause programmet. kan skrive under på det samme. linuxen her sender heller ikke EOF ved ^Z, men heller (som du sier) suspend. eof er ^D og interrupt er ^C (som vi alle vet). men på windows så er iallefall ^Z EOF og kanskje også ^D men det har jeg ikke testet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå