BadGuy Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Hei, først og fremst Takk for en flott side. Så til saken, er det noen der ute som har prøvd MSI's nye HK med nForce? Vurderer å bytte til dette, men vet ikke om det er noen god idè siden det er såpas nytt enda. Kjører nå: Asus A7V133 Athlon T-Bird 1200 384Mb Ram Western Digital 40 Gb. 7200rpm. Noen gode argumenter for/mot? Vil det ha mye å si for ytelsen på maskinen? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Hold deg til det hovedkortet du har nå. Nforce er etter min mening "over-hyped" Du burde heller oppgradere til et f.eks et ASUS eller Abit KT266A hovedkort etter nyttår. Lenke til kommentar
BadGuy Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 Vil jeg ha mye igjen for å bytte til KT266a da? Finnes det noen tester på dette? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Skaf deg det nye til epox! Stabilt og raskt. Er heller ikke så dårlig at det er billig. Du kan finne tester på http://www.anandtech.com pg http://www.tomshardware.com Der kan du se at kt266a denger nforce 440 og 220 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Jeg syns det var dumt at ikke THG skrev om de brukte to like DIMMer eller ikke når de tester nForce-kortene. nForce-kort yter mer hvis de har to like DIMMs. Jeg foreslår at du venter litt og ser hva Nvidia gjør med driverne til brikkesettet. Kanskje ytelsen øker voldsomt etter hvert som de tweaker driverne slik som de har gjort med skjermkorta. :smile: Det er jo Nvidia. Hvis du absolutt må kjøpe nå vil jeg jo påstå at Soltek-kortet er det beste valget. Multicom har det til kr1300. Nå har du jo ganske bra utstyr fra før. Jeg sliter enda med en K6-3 450MHz :smile: Har planer om å kjøpe Soltek-kortet og en AthlonXP 1600+ Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Bare tull å bytte ut det HKet. Det yter ikke så mye under KT266A og med dagens ram priser så er det veldig lite du får igjen for penga. Nei, spar pengene til mars eller bruk dem på noe mer nyttig. nForce har btw vist seg å ikke være så bra som KT266A Lenke til kommentar
Toffen80 Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Nvidias Nforce er jo en komplett pakkeløsning, så den noe høye prisen er vel verdt det med mindre man allerede sitter med gode komponenter. Men hvis man har en eldre pc så er det jo en meget god/rimelig løsning. Itilegg ville æ ikke blitt overraska hvis nvidia kom med drivere som vil øke hastigheten til kortene. GF3 power! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Quote: On 2001-12-02 16:30, Toffen80 skrev:Nvidias Nforce er jo en komplett pakkeløsning, så den noe høye prisen er vel verdt det med mindre man allerede sitter med gode komponenter. Men hvis man har en eldre pc så er det jo en meget god/rimelig løsning. Itilegg ville æ ikke blitt overraska hvis nvidia kom med drivere som vil øke hastigheten til kortene. GF3 power! AFAIK er det bare 220D og 420D som har integrert GFX. 420 og 220 (uten D) har det ikke? mulig jeg er helt på feil jordet nå :wink: Lenke til kommentar
Toffen80 Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Nå er jeg litt usikker på kor du vil hen :smile: Poenget mitt er at en som sitter med et skralt system vil få "mye" for pengene med et Nvidia 420D hovedkort. Spesielt da hvis nvidia får tweaka opp hastigheten litt, å får utnytta den "doble" minnehastigheten. Nå skakke æ komme med påstander æ ikke e helt sikker på, men såvidt æ har forstått så er det ikke Nforce kort uten hele smørja på markedet? Komplett.no har jo et Asus 420D kort (GF2mx, Lan, audio) til 2600 kr. Og nå e vi jo alle kjent med atte Asus ikke er verken rimeligst eller raskest så man vil kunne få et raskere kort for nån hundrelappa mindre. Hadde d ikke vært for atte æ ikke hadde lyst å sitte uten pc til juletider ville æ bestilt Nforce, såfremt muligheten for å få et UTEN mx kortet va der. *se på GF3 kortet sitt* Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Quote: On 2001-12-02 14:29, tahustvedt skrev:Jeg syns det var dumt at ikke THG skrev om de brukte to like DIMMer eller ikke når de tester nForce-kortene. nForce-kort yter mer hvis de har to like DIMMs. Har ingenting å sei, for XP'en har ikkje kapasitet (minnebåndbredde) til å utnytta det uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå