Gå til innhold

Hvorfor Shaman er imba.


Anbefalte innlegg

"Pre-40 så er shaman latterlig overpowered."

 

LOL :!:

 

Dette er bare vås. HVA er det som gjør en pre-40 shaman så latterlig overpowered?

 

Denne diskusjonen er jeg rett og slett drittlei. Alle klasser har sterke og svake sider, også shaman. Av de characterne jeg har spilt er shaman IKKE den råeste. Jeg vil rangere både rogue og mage foran.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Pre-40 så er shaman latterlig overpowered."

 

LOL :!:

 

Dette er bare vås. HVA er det som gjør en pre-40 shaman så latterlig overpowered?

Det som gjør en shaman latterlig overpowered i 1vs1 combat pre-40 er interrupt spell, slow-spell og slow-totem, shield + 1h, 2h med talents, lesser healing.

Mange andre klasser er på det nivået ikke velutviklet nok (talents) til å ha gode sjanser mot en flink shaman, jeg har selv spillt både rogue, priest, shaman til over level 40, og jeg vet hvilke av dem jeg vil rangere som den beste 1v1eren før 40, og det er shaman.

 

 

"Dette er bare vås.." ... :roll:

Fordi du ikke har innsikt nok, og ikke gode argumenter så betyr det ikke at andres synspunkter er vås.

 

Hvis du er så lei av denne diskusjonen så finn deg en annen tråd, eller bedre; et annet forum å diskutere på.

Lenke til kommentar

"Det som gjør en shaman latterlig overpowered i 1vs1 combat pre-40 er interrupt spell, slow-spell og slow-totem, shield + 1h, 2h med talents, lesser healing.

Mange andre klasser er på det nivået ikke velutviklet nok (talents) til å ha gode sjanser mot en flink shaman, jeg har selv spillt både rogue, priest, shaman til over level 40, og jeg vet hvilke av dem jeg vil rangere som den beste 1v1eren før 40, og det er shaman."

 

Er fullstendig uenig med deg. Jeg har blitt grundig banket av både priests, rogues, warriors og mage. Så lenge motstanderen vet hva han driver med så blir det en tøff kamp. Spesielt rogues som jumper en pre-40 shaman skal ha svært lite problemer med å få kill. På det stadiet har shaman leather armor og er ikke i nærheten av en rogue på DPS (hvis ikke roguen bruker noen grå lvl 3 daggers). Crippling poison på offhand og godt timede stuns = død shaman.

 

En prest kan lett outheale en shaman og har nok offensive spells (shadow spec) til å klare seg.

 

De fleste klassene har egentlig gode forutsetninger for å banke en gjenomsnittlig shaman gul og blå.

 

Jeg er langt fra fersk og har prøvd de fleste klasser. Har også vunnet mot shamans i dueller på lvl 60 med magen min.

 

Poenget er å forstå klassen og bruke svakheten mot dem.

 

""Dette er bare vås.." ...

Fordi du ikke har innsikt nok, og ikke gode argumenter så betyr det ikke at andres synspunkter er vås."

 

Takk det samme.

 

"Hvis du er så lei av denne diskusjonen så finn deg en annen tråd, eller bedre; et annet forum å diskutere på."

 

Å nei da...så lenge dere sutrer så skal jeg nok være der...er møkk lei av folk som sutrer og klager over ting som dette. Alt dere er ute etter er å ødelegge shaman klassen. Jeg har sett nok nerf-cycles til å vite at når folk begynner å hyle etter nerfing så stopper det ALDRI der. Perfekt balanse er uoppnåelig og det tror jeg Blizzard vet også. Klassene er ikke ment å ha perfekt balanse mot hverandre, men skal ha en funksjon i masse-pvp. Alle klassene har sin nemesis klasse og det er helt ok etter min mening.

 

I PvP så er det nemlig ikke bare basic skill-sett for klassen som teller men også;

 

-spillerens reaksjonsevne og handlingsmønster

-characterens utstyr (!!!)

-characterens talentbuild

-teknisk utstyr

 

Derfor blir det bare tåpelig å basere seg på isolerte erfaringer.

Lenke til kommentar

Jeg har en shaman i 60, jeg vet hvordan man skal spille den. Jeg har også en alliance warrior i høy lvl, jeg pleier som oftest og danke shamans med min warrior 1v1 når jeg møter de. Jeg vet svakhetene, og hva som skal til for å vinne mot de. Etter min mening er de ikke noe imba class. De har mye forskjellig seige muligheter. Og i tilleg pleier horde omtrent alltid og vinne battlegrounds, rett og slett fordi horde har shamans. Shamans er mye bedre i mass pvp en paladins.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Samme regla alltid.

Alliance sier Shaman er imba og horde sier Paladins er imba.

Finnes 10000000000 andre som sier det samme hver gang de blir tatt i pvp.

 

 

Blitt tatt av en shaman nå? :!:

 

Er det mulig?

Lenke til kommentar
Minst halvparten av alle som spiller horde er undead, og mange er orc. Stun og fear er svært viktige i mass-pvp.

Det er pokkern meg ikke mange orcs, de ligger og råtner sammen med Troll der nede...

 

Human, NE, UD og Tauren har ett klart overtall i WoW

 

har jeg ikke rett kanskje? noen gang vert på shaman forumet? fult av NERF SHAMAN posta.. fulle med kvining..

 

og si at horde vinner bg fordi at vi har shaman er noe av det dummeste jeg har hørt..

"OMFG paladin teh imba!!111one"

 

Sier jeg bare.

 

IMBA = Imbalanced...

 

Altså, at Palas har ett shield som absorberer ALT av dmg slik at de har sjangsen til å heale seg selv er imbalances....

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

her ser dere siste BG runden jeg var i.. det var 10 vs 10, ca like mange lvl 50 EN shaman. og ja det var en del noobs på horde siden.. f.eks demonwarrior er en tank som ikke kan taunte og like å gjøre ting alene.. btw han er tysk så alt han sier er: less talk more kill.

 

NESTEN kjedelig når alliance springer rundt som en saueflokk som ikke vet hvor de skal, og alle er uenige i alle..

post-172-1122596001_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Druids er effektivt å hogge opp med 2 hander, men en paladin er det ikke verdt å ofre 2000+ armor i skjoldet for å bruke en 2h, gir lite ekstra dps mot platearmor.

Druid har mer armor enn Paladin. (Ze Bearform!)

 

 

Snakker vi om 1on1 PvP her? Mass PvP? Warsong Gulch PvP? Soloing PvE? Instance PvE? Molten Core PvE? Grinding?

 

 

F.eks en Shaman er sterk i all typer PvP, men ikke særlig flink i å soloe pga. lite Crowd Control..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...