Gå til innhold

Hvorfor Shaman er imba.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shamans er generelt seige å få has på, men hvis alle sammen som sutrer over ubalanserte klasser hadde brukt tida på å lære seg å spille klassen sin i stedet, så hadde nok gapet vært mye mindre.

 

Jeg blir provosert når folk begynner å whine om at hunters bør nerfes når jeg er heldig og critter en tre fire skudd på rad. I 50% av mine dueller så vinner jeg på grunn av taktikk, ikke klassen min.

 

-KJ

 

EDIT: 50% av de duellene jeg vinner. Resten er enten flaks eller rett og slett det at hunters er veldig sterke mot enkelte klasser.

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Etter å ha sett hele filmen synes jeg ikke det vitner om at shamaner er såååå overpowered som alle maser etter. De er litt for sterke synes jeg, men når jeg sjekker kill-loggen med paladinen min er det faktisk shamaner jeg har drept flest ganger - og det er de som har drept meg minst ganger.

 

Nå viste det seg jo på videoen at shamaner kan drepe sinnsvakt fort noen ganger, men da er de vel like avhengig av critter som oss paladins.

 

Jeg tror imidlertid ikke at shamaner hadde hatt vondt av en liten nerfing hva windfury angår :thumbup:

Lenke til kommentar

alt kjem anpå korleis det ligg ann... som 60 mage så kan eg drepe dei fleste innen 8 sec med mindre dei har veldig høg fire resist og så lenge eg får kaste første spellen.

 

Er veldig enkelt, combustion+pyroblast, fireblast, cone of cold, "counterspell" arcane missils, i 98% funker den, uten om warrior, da må frost nove inn + litt til

men skulle ikkje vera nokke problem.

 

wow pvp er ikkje laga for 1vs1 men (group,raid)vs(group,raid)

 

eg har då ikkje sett videon fordi eg meier eg veit ka ein shaman kan gjera og i dual så tar eg ein shaman i 95% av gangene så lenge eg har combustion, eg taper som regel 2.nd dual med samme shaman.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at majoriteten av dere som maser på nerfing av Shaman har ikke engang spilt det selv.

 

Spill en shaman til 60 så skal du se, at det er ikke noe som er overpowered her.

 

Hvorfor i ******* skulle windfury nerfes? Det er jo omtrent den eneste måten å få noe som helst melee damage med shaman.. Tror ikke du vet hvor lite damage en shaman (særlig uten melee build) gjør melee uten windfury eller annen våpenbuff.

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at majoriteten av dere som maser på nerfing av Shaman har ikke engang spilt det selv.

 

Spill en shaman til 60 så skal du se, at det er ikke noe som er overpowered her.

 

Hvorfor i ******* skulle windfury nerfes? Det er jo omtrent den eneste måten å få noe som helst melee damage med shaman.. Tror ikke du vet hvor lite damage en shaman (særlig uten melee build) gjør melee uten windfury eller annen våpenbuff.

Det er vel litt av poenget mitt. Mine erfaringer med shamans sier meg at de gjør bra med damage BÅDE melee og ranged. Jeg synes man skulle blitt tvunget til å velge i større grad enn det man må gjøre nå.

 

Et annet argument som som taler for de som ønsker nerfing er vel at t.o.m. forummoderatorene på wow-europe spiller shamans innimellom fordi de ønsker å vinne litt i pvp. (etter hva jeg har hørt på diverse forums).

 

Hvis noe skulle balanseres her måtte jo paladins (som er alliansens shamaner, for å si det på den måten) få noen veldig gode ranged attacks. Da ville de hatt samme melee og ranged-muligheter, samt like muligheter til å flykte (shamans ghostwolf, paladins shield).

Lenke til kommentar

Nå håper jeg at Paladin's snart får noe ranged...

 

Har sett tilogmed en Blizz Poster skrive at de skal få det, .....en gang :cool:

Paladin's eneste Ranged må ho Holy-specces...

(Holy Shock)

 

Vil absolutt si at Shaman er OVERPOWERED, p.g.a Windfury...

(Lurer på å starte en Shaman faktisk hvis ikke Blizz nerfer dem snart)

En liten sammenligning mellom Paladin & Shaman :

 

Epic Gear : Pally er SÅ nerfa her(Lawbringer)...

 

Skade : Pally må jo ha Retribution for å i det hele tatt ha mulighet til å skade og har ikke NOE ranged da, mens Shaman gjør perfekt damage både i melee og ranged

 

Fange motstandere : errm... Ghost Wolf, trenger jeg si mer? (Frost Shock??)

 

Dette er bare noen av de tusen grunnene til at Shaman er bedre enn Paladin...

 

ME wanna BE Shaman!!! :dribble:

 

(Men Warrior's er dårligst uansett da :p)

Lenke til kommentar

Warriors slår ganske så bra fra seg. Pass dere! :p Når jeg duellerer en warrior prøver jeg å unngå å få et eneste slag på meg, er selv 60 Mage. Nei warriors slår beinhardt de, selv om en mage med litt peling ikke burde ha store problemer med å banke en. Hunters derimot er håpløse mot warriors :p

 

Nå fikk jo Pala en liten boost til i siste patch, de er totalt immune mot alt av immob og slowing effects ved bruk av blessing of freedom. Glad jeg fortsatt er Fire/arcane mage jeg, en frost mage hakke mye de skulle sagt mot paladiner etter patchen.

 

Og Jevel, må si meg helt enig med det ang nerfing av hunters, hvorfor nerfe en class som ikke har nubbe sjans i pvp anyway?:p (husk, jeg er mage;)). Men må si de critsa deres er sure, hvis dere kommer dere på lang nok avstand da :p

 

Over til shaman, shamaner er langt ifra umulige å banke. Som mage pleier jeg å lure inn en poly, så nuke med det jeg har (Arcane power, Fireball, Precense of Mind, Pyroblast, Fireblast), så hopper man inn i combat med cone of cold og massive AE (husk å bruke fireblast etter cooldown). Da pleier ihvertfall Shamanvennen min å dø (ja jeg er horde), har også spilt mot 3-4 andre shamaner der den taktikken funka helt fint. Har sett warriorkameraten min knuse shamankameraten min en del ganger også. Plate vs Mail med healing.

Lenke til kommentar

Har en shaman lvl 30 liggende. Er så morsomt hver gang jeg tar noen med windfury! Casters, haha! Går liksom unna på 3sec :p

 

Men jeg syns at shaman er nok litt "overpowra". Med alle weaponenchants, shocks og ghostwolf er det litt sykt at de skal få "ekstraspells"("En ekstra HS", gjennoppliving av seg selv, heals o.l)

Lenke til kommentar

Vel, synes Shaman klassen er litt vel luxus, det er den, men ikke owerpower, erre noe som er OP erre de stygge druidene :p De dør jo nesten aldri jo!:p Selv om det er like morro hver gang jeg supernuker en druide og counterspell og i samme øyeblikk ser jeg "styggalliancedruid gains nature swiftness" og 2 sekunder etter så er'n dau, synd det ikke skjer oftere:P

 

Windfury er bare genialt, mage med dagger og WF tar av :p

Lenke til kommentar
Er veldig enkelt, combustion+pyroblast, fireblast, cone of cold, "counterspell" arcane missils, i 98% funker den, uten om warrior, da må frost nove inn + litt til

men skulle ikkje vera nokke problem.

Du er klar over at bare det tar 6sec? Det der kan aldri gå mot noen som helt klasse.

 

Spill en shaman til 60 så skal du se, at det er ikke noe som er overpowered her.

 

Ja, for en kjemeidè. Kan jo ta alle de andre klassene i samme slengen, for å finne ut hvem som er overpowered.

Lenke til kommentar
Er veldig enkelt, combustion+pyroblast, fireblast, cone of cold, "counterspell" arcane missils, i 98% funker den, uten om warrior, da må frost nove inn + litt til

men skulle ikkje vera nokke problem.

Du er klar over at bare det tar 6sec? Det der kan aldri gå mot noen som helt klasse.

combustion+pyroblast = ca 1400+dot 40% 560 = 1960

fireblast = ca 650

cone of cold = ca 400

arcane missils = ca 1100

 

= 4110 dmg

 

fortell meg igjen korfor det ikkje skulle gå...

 

vel, siden eg får av combustion+pyroblast først blir vel det

 

global cool down = 0.5sec

cone of cold = 1sec

counterspell = 1sec

arcane missils = 5sec

 

hmm, blir 7.5sec det gitt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Uff, denne filmen var teit - han slåss som regel med folk som er grønne for seg, og i tillegg har han jump på de - det eneste han gjør her er å bevise seg som en ganker, intet mer.

Lenke til kommentar

Husker godt da jeg og en hunterkamerat (jeg er warrior) stod og drepte yetier i winterspring vi var begge level 56, plutselig kommer det en shaman ridende opp til oss og "pang pang" jeg ligger død før jeg i det hele tatt vet hva som foregår, rekker ikke registrere at han kommer engang og jeg har minst 90% helse igjen.

 

tok 3-4 sekunder til og hunterkameraten min ligger død uten å ha skadet shamenen stort.

Lenke til kommentar
Er veldig enkelt, combustion+pyroblast, fireblast, cone of cold, "counterspell" arcane missils, i 98% funker den, uten om warrior, da må frost nove inn + litt til

men skulle ikkje vera nokke problem.

Du er klar over at bare det tar 6sec? Det der kan aldri gå mot noen som helt klasse.

combustion+pyroblast = ca 1400+dot 40% 560 = 1960

fireblast = ca 650

cone of cold = ca 400

arcane missils = ca 1100

 

= 4110 dmg

 

fortell meg igjen korfor det ikkje skulle gå...

 

vel, siden eg får av combustion+pyroblast først blir vel det

 

global cool down = 0.5sec

cone of cold = 1sec

counterspell = 1sec

arcane missils = 5sec

 

hmm, blir 7.5sec det gitt

Jeg tror du glemmer at Pyroblast har 6sec cast time. Du er jo død før du har kastet den.

Lenke til kommentar
Er veldig enkelt, combustion+pyroblast, fireblast, cone of cold, "counterspell" arcane missils, i 98% funker den, uten om warrior, da må frost nove inn + litt til

men skulle ikkje vera nokke problem.

Du er klar over at bare det tar 6sec? Det der kan aldri gå mot noen som helt klasse.

combustion+pyroblast = ca 1400+dot 40% 560 = 1960

fireblast = ca 650

cone of cold = ca 400

arcane missils = ca 1100

 

= 4110 dmg

 

fortell meg igjen korfor det ikkje skulle gå...

 

vel, siden eg får av combustion+pyroblast først blir vel det

 

global cool down = 0.5sec

cone of cold = 1sec

counterspell = 1sec

arcane missils = 5sec

 

hmm, blir 7.5sec det gitt

Jeg tror du glemmer at Pyroblast har 6sec cast time. Du er jo død før du har kastet den.

Er en stund siden jeg har spillt på magen min nå, men med talents kan du vel instacaste det meste (3min cooldown).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...