Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USA klarer det igjen!!


Anbefalte innlegg

Dette er vell kanskje et tilfelle av "VG har gjort det igjen". Ble litt skeptisk til artikkelen til VG og bestemte meg for å finne ut noe mer. Var vanskelig å finne noe informasjon om det så det er vel kanskje ikke den store saken som VG vil ha det til. Uansett jeg fant til slutt et lite avsnitt i new york times angående saken:

 

"In a separate action, Representatives Howard L. Berman, Democrat of California, and Howard Coble, Republican of North Carolina, introduced a bill that would immunize copyright holders from laws governing computer intrusion if they disabled or impaired a "publicly accessible peer-to-peer network" to prevent their works' being traded. In other words, movie studios could legally hack into computers that used file-trading software like Kazaa or flood the networks with large files to bring traffic to a halt, as long as this did not deliberately damage a user's computer."

 

Dette er vell noe helt annet enn VG's store advarsler om sletting av filer etc. etc.

 

Uansett dersom noen er interessert i artikkelen heter den "Movie Studios Press Congress in Digital Copyright Dispute" og kan leses her: http://www.nytimes.com/2002/07/29/technolo...ogy/29DIGI.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vel egentlig ikke vært så mye rasisme i denne tråden! Det at USA blir styrt av jøder, hadde vel egentlig vært ganske positivt for jødene! Hadde jeg styrt USA hadde det vært positivt for meg! Så personlig syns jeg du er litt drastisk Yummy!

 

PS. Bare så du vet det så var min kommentar "ja forbanna jøder" ment som ironi til starfalc sin kommentar, og var på ingen måte ment som hetsing av noen etniske folkegrupper! (SÅ ikke jeg og blir bannet)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-30 03:47, andjoha skrev:

japp... hva er egentlig galt med det?.. skjønner ikke helt hvordan moral visse mennesker her har.. virker som noen mener det er helt ok å sitte laste ned filmer og mp3'er i massevis til flere 10000kr, og det at noen vil bruke hardere midler på å stoppe dem, nei det skal dem ikke få lov til.

Så lenge du følger loven, og helt vanlig mennesklig moral, og slutter stjele denne musikken og filmene fra menneskene som lager dem, så har du jo ikke noe å frykte? Det er lizzom helt ok at dere stjeler fra dem, men at dem vil slå tilbake og gjøre det umulig fra dere å stjele.. det skal dem ikke få lov til? *humre*


 

DEt er ikke *det* som er problemet. Problemet er at RIAA/MPAA (faktisk alle som innehar en "copyright" avet eller annet slag) skal få tilgang til å bryte seg inn på andre maskiner kun på *mistanke* om at det ligger ulovlig materiale der.

 

Det kan ikke føre til noe annet enn Texaslignende (pun intended) tilstander der hvem som helst som kan på berope seg en "copyright" kan bryte seg inn på andres systemer *med loven i hånd* !!

 

Nei seriøst folkens, det her handler ikke om hvorvidt eller ikke det er ulovlig å laste ned filmer med p2p tjenester, det handler om at USA er i ferd med å tørne helt over i lovgivningen sin. Når ble det OK for privatpersoner å straffe andre privatpersoner? Dette er påtalemyndighetens oppgave. Når påtalemyndigheten ikke vil, får en evt forsøke sivilt søksmål. Selvtekt er IKKE OK.

 

La dem vedta denne loven sier nå jeg, så skal de få se totalt anarki på nettet der borte... de kommer til å angre ganske så kjapt når de ser hva dette fører til.

Lenke til kommentar

Dette blir vell en litt vridd tolkning. Saken er det at man ikke skal dømme copyright holdere som har brutt seg inn for å stenge en peer-2-peer tjeneste hvor deres copyright materiale blir distribuert ikke skal dømmes for datakriminalitet.

Men da gjelder det nettopp det som står ovenfor og ikke noe annet. La oss f. eks. si at noen bryter seg inn på din pc og sletter kazaa. Det er helt greit i følge dette lovforslaget. Samtidig tar den personen en liten kjikk på din Mine Dokumenter. Dette er fortsatt helt ulovlig og skal ansees som datakriminalitet på lik linje med alt annet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-30 05:36, C. Alshus skrev:

Du tror ikke at Russland/Sovjetunionen har klart å utvikle datamaskiner på egenhånd? Hvordan klarte de da å sende opp Gagarin i verdenrommet
før
USA? Selvfølgelig hadde vi hatt datamaskiner. :wink:


 

Vi hadde ikke hatt Microsoft uten USA :grin:

 

(men det hadde kanskje vært bra selv om MS har gjort mye bra for datamaskinene også).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 08:56, Killer_DT skrev:

Det at USA blir styrt av jøder, hadde vel egentlig vært ganske positivt for jødene!


Det er vell kanskje en litt naiv påstand? Er ikke nettopp det en av tingene jødene har urettmessig blitt beskylt for opp gjennom tidene, at de infiltrerer og overtar samfunnet økonomisk og politisk. Ser man på det historisk så er det en ganske så rasistitsk påstand!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-30 10:46, Killer_DT skrev:

bare noen grådige og maktsyke mennesker høyt oppe i den amerikanske maktpyramiden som mener at USA Eier egentlig hele jorden, resten av jorden bare vet det ikke enda...


 

USA er egentlig nedlagt, men det er ingen som har hatt hjerte til å fortelle de det ennå :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


cyclo skrev (2002-07-31 10:43):

Det er vell kanskje en litt naiv påstand? Er ikke nettopp det en av tingene jødene har urettmessig blitt beskylt for opp gjennom tidene, at de infiltrerer og overtar samfunnet økonomisk og politisk. Ser man på det historisk så er det en ganske så rasistitsk påstand!



 

Hva er det som er rasistisk med å anklage noen for å infiltrere et samfunn? Hvis man kaller dem JÆxxx Forxxxxx Jøder er man rasistisk men ikke hvis man anklager dem for infiltrere et samfunn!

 

Hvis man sier til KGB: "dere har infiltrert fårt samfunn" er vi rasistisk mot dem da?

 

Det er hvertfall sånn jeg ser det, er jeg normal?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 12:14, Killer_DT skrev:

Quote:


cyclo skrev (2002-07-31 10:43):

Det er vell kanskje en litt naiv påstand? Er ikke nettopp det en av tingene jødene har urettmessig blitt beskylt for opp gjennom tidene, at de infiltrerer og overtar samfunnet økonomisk og politisk. Ser man på det historisk så er det en ganske så rasistitsk påstand!



 

Hva er det som er rasistisk med å anklage noen for å infiltrere et samfunn? Hvis man kaller dem JÆxxx Forxxxxx Jøder er man rasistisk men ikke hvis man anklager dem for infiltrere et samfunn!

 

Hvis man sier til KGB: "dere har infiltrert fårt samfunn" er vi rasistisk mot dem da?

 

Det er hvertfall sånn jeg ser det, er jeg normal?

 

Korrekt.

Det er visst noen her som tydeligvis ikke har forstått begrepet rasisme. Dette går på hudfarge, og har ingenting å gjøre med dagens eller historiske gjerninger.

Lenke til kommentar

den vestlige verden er bygget på visse rettsprinsipper som er ufravikelige

 

DET ER BEDRE OG LA 1000 SKYLDIGE GÅ ENN OG LA EN USKYLDIG BLI DØMT.

 

Er man ikke tilhenger av denne tankeganger er man per definisjon en facist. Det er stort sett det eneste som skiller. Det som skjer i usa nå er at landet blir standig mer facistisk inn bakdøra.

 

Selv jobber jeg mye aktivt for en internasjonal organisasjon som i mange år har kjempet for en dekriminalisering av narkotika. Det som skjer med våre medarbeidere i USA er helt forkastelig. USA vil at ALLE skyldige skal blir tatt... selv om man må knuse noen egg på veien...

 

Derfor er USA, eller snarere dets regjering, facistisk

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 15:14, tunefish skrev:

Korrekt.

Det er visst noen her som tydeligvis ikke har forstått begrepet rasisme. Dette går på hudfarge, og har ingenting å gjøre med dagens eller historiske gjerninger.


 

Og den som tydeligvis ikke har forstått begrepet rasisme må jo være deg.

 

"rasisme, syn el. holdning som bygger på antakelsen om at menneskene kan grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre "laverestående". Antakelsen har intet vit. grunnlag, men brukes for å undertrykke og forfølge mennesker på grunn av deres hudfarge, religion, kultur osv. "

 

Den derre hudfargepåstanden din er over alle gjorder. Slike uttalelser av jøder har absolutt noe med rasisme å gjøre. Og ikke minst nazisme. En del av nazistiske tanker er nemlig det at jøder infiltrerer samfunnet øknomisk og politisk noe som igjen går ut over resten av samfunnet.

 

Jeg ber deg tunfisk om å sjekke dine fakta før du kommer med slike bastante påstander.

Lenke til kommentar

Hehe. Det er vell ikke noe USA skal ha gjennom. Det er en politiker i en eller annen uglibugli stat som har foreslått lovforslaget. Og ettersom jeg skjønner er det ikke særlig stor oppslutning om det. Det er vel heller snakk om hvor bra lobby virksomhet filmbransen klarer å kjøre.

Lenke til kommentar

Oki, burde vel heller vært mer utfyllende.

Det er selvsagt ikke abre hudfarge det går på, men dette er som oftest det vanligste "symptomet". Fant ikke noe bedre ord i farta.

 

Rasisme er mer utfyllende sagt holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne. Og det er jo gjerne her hudfargen kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 19:13, tunefish skrev:

Quote:


Den 2002-07-31 19:08, b-duvaland skrev:

Kan en moderator vennligst slette hele denne tråden, ikke bare stenge den.


 

Kan du vennligst putte en sykkel i munnen og bry deg om dine egne saker?

 

På dette grunnlaget vil jeg si at du burde bli utestengt fra dette forumet. Håper en moderator kommer og ser dette snart.

Lenke til kommentar

tunefish: greit nokk. Du har et poeng. Men saken er den at jøder har alltid vært beskylt for alt mulig rart fra å spise småbarn i syke ritualer til å konspirere om å ta over styret av land. Derfor bør man være litt forsiktig med hva man sier.

Hadde man f. eks. sagt at USA blir styrt av bønder hadde jo ingen reagert. Men saken er den at det uttrykket "Jødene har tatt over makten" er et uttrykk flittig brukt av nazister (jeg har tidligere hatt venner innefor det miljøet). Jeg sier ikke nødvendigvis at uttalelsen var rasistisk ment. Men den kan veldig fort tolkes sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...