Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg hastighet med UPC 8mbit

Anbefalte innlegg

Fikk ny linje i går 8/1,5 mbit

å den har vært treg siden, når jeg tester på itavisen får jeg alt mellom 400-2600 kb/s for det meste, noen få ganger kan jeg få litt over 6000. på dinside får jeg 3400 på motak og 980 på sending.

På tptest (se bilde) får jeg det jeg skal ha på UDP men på TCP er det helt ræva, driver upc og struper TCP? eller er det noe galt her? ser også på routeren at den dropper en del pakker som den motar på wan porten.

Pingen min er helt grei ligger på 30-40 på catch-gamer css servere.

jeg har testet uten router å blir ikke noe bedre av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere faktorer spiller inn her:

1. Hastighetsmålinger på it-avisen og andre blir meget unøyaktige på alt over 2000 mbit/s.

2. En linje er aldri raskere en det treigeste leddet på vei til mottaksstedet. Dersom du laster fra USA eller andre steder, kan kapasiteten på et av leddene være således at du ikke oppnår full hastighet

3. Sjekk hva modemet ditt er 'trainet' på, dvs gå inn i modemoppsettet og sjekk hvilken kapasitet dette ligger på. Dersom dette er riktig er ikke problemet fra deg og ut i alle fall.

4. Finn en server som ligger like utenfor UPC's nett (bruk tracert) og last ned fra denne. Da finner du ut om problemet ligger utenfor UPC's kontroll, eller om det faktisk er leverandøren din som ikke leverer det han lover.

Uansett bør du ta kontakt med leverandøren din og fortelle at du ikke er fornøyd med produktet de leverer, eventuellt hold tilbake deler av summen du betaler pr. måned.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...